Pajeron hinaus

  • Viestiketjun aloittaja PajeroV6
  • Aloituspäivämäärä
P

PajeroV6

Guest
Ihan vaan varmistukseksi. Miten automaatti lootalla olevaa pajeroa hinataan vai hinataanko mitenkään? Riittääkö jos heittää laatikon N asentoon ja alkaa vetämään. Neliveto kepissä ei ole vapaa asentoa ollenkaan vain 2h,4h ja 4l. Ei sillä että omaa olisi tarvinnut hinata, mutta eihän sitä kavereiden autoista ikinä tiedä ;D ;D
Toinen mieltä askarruttanut asia on kierrejousilla olevan pajeron -87...-92 perän jousitus. Liekkö ominaisuus sillä vaikka autoon vaihdetaan taakse uudet jouset+iskarit+muut irtoavat osat niin jousitus ei kestä kuormaa paljoakaan. Takapenkki täyteen raavasta miestä ja tankki täyteen niin auto kulkee enemmän tai vähemmän pohjaanlyönti kumien varassa! :-[
 
Tuon hinauksen saavat kommentoida tomaateista enempi tietävät immeiset.

Mutta tuo kuorman kanssa laahaava ja joka töyssyssä pohjaava kierrejousiperä on minuakin pänninyt. Ja kuulin työkaverilta, että sillä oli aikanaan sama ongelma, eikä jousien uusiminen auttanut pätkääkään. Itse meinasin ratkaista asian niin, että löin alle jo aiemmin uudet Boget, ja nyt justiinsa odottelen OME:n jousia saapuvaksi. Olen kuullut, että niillä saisi kuormakäytökseen lisää ryhtiä, tuleehan niillä korotustakin 15 mm. Ulkomaan elävät ovat vaihtaneet ykköskoppasiin kierrejousiperiin kakkoskoppasen vakkaritakajousia, jotka kuulemma ovat jämäkämmät. Tämä on huhupuhetta, mutta väittävät että käytös parani huomattavasti.
 
Ei vaan viitsisi heittää uusilla jousilla vesilintua niin ajattelin kokeilla jotain viritystä. Jos laittaisi jotkin korotus palat n. 20mm tuonne jousen yläpäähän. Mutta arveluttaa muuttuuko meno entistä "horjakammaksi"?
Onkohan kukaan kokeillut jotakin "viritystä" tuohon takajousitukseen?
 
Tampereen Jousi ja Takomo Petäjä Ky

Hyllilänkatu 7
33730 TAMPERE
Puh 03 - 3646896
Telefax 03 - 3646896

jouset ja pitäs kantavuutta löytyä.

en o iha 100-varma onko oikee firma mut pitäs olla
 
Onhan niitä kaikenlaisia kuminkappaleita, joita noihin on laiteltu teininä(www.biltema.fi...). Oli mulla Korollassa sellaiset metallihässäkätkin, joilla saa jousta "laskettua" tai "nostettua". Tollanen kun lähtee tiukassa mutkassa irti, niin tulee vähän ohjelmaa ratin taakse. Ja niiden välikumien keräily maantien laidasta on oma harrastuksensa kanssa. Vaikka se lompassa kirveleekin, niin kyllä mä silti uusiin jousiin sijoittaisin, oli ne sitten teetetyt tai muuten vakiojousia paremmat. Veistelet puusta sellaset keinuhevoset ja pulttaat ne kiinni niihin nykyisiin jousiin ja toisen pään jousesta betoniin, saa lapset uusia pihaleluja. Ei mee rahat hukkaan.
 
Automaatin hinaamisesta kommenttia: Maahantuoja ei suosittele hinattavaksi edes jakolaatikon N -asennolla ilman kardaanin irroitusta. Itse tuon luin ohjekirjasta mielestäni sitetn, että jakolaatikon ollessa N-asennossa on voimansiirto irtikytkettynä. Myös eräs "jenkki-automaattien" kanssa työkseen tekevä oli sitä mieltä, että jakolaatikko irroittaa voimansiirron N-asennossa.

Toivon, ettei tarttis koskaan hinata ::)

Jousituksen virittämisestä senverran, että ne kumit ja metallihässäkät on kiellettyjä tieliikenteessä, siis joilla nostetaan maavaraa.
 
PajeroV6 sanoi
Neliveto kepissä ei ole vapaa asentoa ollenkaan vain 2h,4h ja 4l. Ei sillä että omaa olisi tarvinnut hinata, mutta eihän sitä kavereiden autoista ikinä tiedä ;D ;D

Oletkos varma tuosta nelivetokepin vapaa-asennon puuttumisesta ??? Kyllähän siitä pitää vapaa asento löytyä voimanulosottoa varten (IMHO)

Tosin mulla ovessa olevan tekstin mukaan on N / kepin pään tekstissä ei ole N:ää
 
Takaisin
Ylös Bottom