Pajeron kansiongelmat

S

Sanna

Guest
Yleisesti näyttää olevan kaksi syytä listan kärjessä jotka rikkovat kannen jossakin vaiheessa.

Toinen syistä näyttäisi olevan ajokilometrit. Siis luonnollisesti kannen käyttöikä loppuu ennemmin tai myöhemmin. Osa syynä tässä saattaa olla moottorin kohtelu, siis kuormitus kylmässä ennen rauhallista lämmitystä ja toisaalta jälkikäytön laiminlyöminen.

Toiseksi syyksi näyttää yllättäen nousseen vesipumppu. Toisaalta ymmärrän sen että sen rikkoutuessa, lämmöt nousevat taivaisiin.

Kuitenkin nyt ihmetyttää että hajoaako vesipumppu niin, ettei sitä ajossa huomaa mistään muusta kun kentien lämpömittarista?

Itse kuvittelisin että vesipumppu hajoaa kyllä pienen rytinän ja paukkeen saattelemana, että se kyllä pitäisi huomata, olenko väärässä?

Tästä(kin) asiasta huolestuneena kokeilin vesipumppua ja ainakin kädellä sen akseli tuntui tiukahkolta, eikä lonksunut kuluneisuuttaan. Mikä osa tuossa pumpussa hajoaa ja hajoaako se kertalaakista vai vähä vähältä?
 
Takaisin
Ylös Bottom