Pajeron ohjaus

kilpert

New Member
Liittynyt
1 Maaliskuu 2005
Minulla on pajero vm-98 2.8tdic jonka ohjaus on ruvennut ravistamaan loivasti käännyttäessä vasemmallle ja jarruttaessa.Liikeessä sanoivat että ohjausakselin joku boordi sovitus on väljä??? ja uusi akseli maksaa 400€..mahtaiskohan joku tietää tästä jotain kun liikkeessä sanoivat että eivät koskaan ole törmänneet vastaavaan.
 
Ekaks tarkistaisin kyllä jarrulevyn kierouden ja pyöräntuennan. Tuntuis oudolta, jotta spoorit olis toispuoleisesti kuluneet. Mutta tämä nyt on vain mun mielipide eikä edudta siten mitään tietämystä :p Mulla on jarruissa kaikki kilkkeet uutta ja edelleen puoltaa eli vikaa haeskelen seuraavaksi pyörän tuennasta jos kattastusmiäs on sitä mieltä, jotta vikaa on ???
 
Moro

Mulla on kans -98 isolohko ;D paje ja ei mulla ravista yhtään.
Äkkiä tulis mieleen jotta oisko nivelessä väljää ja siks alkais ravistamaan(ne on sitä varten ne nipat siellä jotta sinne painetaan rasvaa jota kuluminen hidastuisi).
Ei äkkiseltään tule muuta mieleen kuin väljä nivel(alapallo). Tuo että ohjausakseli ois kulunut ja ravistaisi sen vuoksi niin eikös sen pitäisi ilmetä myös oikealle käännyttäessä?.
Tutki nyt ekaks vaan että vanteissa on painot paikoillaan ja jarruvey ei ole soiro kuten jj sanoikin.
(halvempaa itte katella alkuun kuin viedä auto pajalla 50€/h)

Brittien foorumilla kovasti puhuvat "pitman-arm"sta joita ovat vaihdattaneet takuuseen englannin mitsulla koska kuulemma siinä on joku valmistus- materiaalinmitoitusvika. Mikähän tuolle pitman-arm:lle on suomenkielinen vastine kun ei siellä ole olut yhtään kuvaa mistä katsoa jotta sen verran tietäisi, ja onko vastaavaa vaihtokampanjaa suomessa ollut tiedossa(tuskin)
 
Se on suomessa motonetissä myynnissä nimellä "kääntövarsi" ja ainakin Mk1 pajeen on tuo motonetin tuote tehty kiinassa ::) se brittien sivusto on www.pokuk.com ja siellä keskustelu alueelta hakusanana "varikkomiehen käsivarsi" eiku siis "pitman arm"
 
Empä voi suositella tuota Motonetin kääntövartta. Alta vuodessa on menny väljäksi. Pitänee tehä nylonista parempi holkki sinne sisälle.

Korjaus: eihän mulla mikään kääntövarsi oo väljä, vaan apusimpukka. Valitan sattunutta ajatus virhettä.
 
Katoppa noissa vanhemmissa keskusteluissa pähkäilin omaa ongelmaa pajeron ohjauksessa. Eli kannattaa kiristää jarrutehostimen alta ohjaus akselissa oleva murroksen kiristys pultti. Vaikea nähdä mutta onnistuu käsi "kopelolakin"
(10mm hylsy) Minä poloinen purin ensin koko ohjaus pylvään, mutta olisen saanut tehtyä konehuoneesta ilman mitään purkamistakin.
 
kilpert sanoi
Minulla on pajero vm-98 2.8tdic jonka ohjaus on ruvennut ravistamaan loivasti käännyttäessä vasemmallle ja jarruttaessa.Liikeessä sanoivat että ohjausakselin joku boordi sovitus on väljä??? ja uusi akseli maksaa 400€..mahtaiskohan joku tietää tästä jotain kun liikkeessä sanoivat että eivät koskaan ole törmänneet vastaavaan.
No niiin vaihtoivat liikeessä ohjausakselin,niin jopa loppui tärinät.Autossa oli vielä vaihtoauton takuu niin empä kysellyt kustannuksia.Myyjäliikkeen kanssa asiat sujui todella hyvin...
 
Takaisin
Ylös Bottom