Pajeron polttoaineensaanti

E

Erkka

Guest
Ollaan valvottu muutama yö Tom:n pajeron kimpussa, ja ihmetelty auton käyntihäiriötä. Auto lähtee huonosti käyntiin jopa lämpimänä. On vaihdettu po... suodatin ja letkuja pumpulle. Kun painaa kaasua vähän reippaammin ja päästää tyhjäkäynnille kierrokset tippuvat noin 600rpm.n ja lopulta auto sammuu. Suodattimen vaihdon jälkeen yritin ilmata järjestelmää käsipumpulla, mutta en saanut nousemaan polttoainetta ilmausruuville. Ajattelin että pidetään ilmausruuvi auki ja startilla käyntiin kai sieltä silloin tavara lentää, mutta ei mitään. ?????? Tein muuten omassani samallalailla ja onnistu hyvin.
Jouduin täyttämään letkut ja suodattimen säiliön kiisselillä vasta sitten sain auton käyntiin. Vaikuttaa siltä
että auto ei saa polttoainetta kunnolla.
Voisiko vika olla syöttöpumpussa vai mikä värkki sitä kiisseliä sinne suuttimille pumppaa.
Pitäisi muuten saada katsastettua auto mutta kun ei käy.
 
Löysinpäs tänne :D

Ja puhalsin tankin päässä olevasta syöttöletkusta tankkiin päin ja koneelle päin, tukostakaan ei tuntunut olevan kummassakaan.

Kiitokset Erkalle.

Terv Tomppa
 
Jos ei vielä futaa niin lueppas tää threadi, josko löytyis apuja !

http://www.mitsubishiclubfinland.net/keskustelu/index.php?board=11;action=display;threadid=2191

Ilmasittekos suuttimilta myös ?
 
tankista lähtevä polttoaine putki ruostunut haperoksi...

mulla teki ihan samaa kunnes kyllästyin pelaamaan sen kans joka aamu ja uusin koko p-a linjan ja laitoin sen tankista lähtevän putkenkin kuntoon
 
Ajattelin että pidetään ilmausruuvi auki ja startilla käyntiin kai sieltä silloin tavara lentää, mutta ei mitään.

Eikös ennen ruiskutuspumppua ole imupuoli, eli jos esim. ilmausruuvin aukaisee suodattimelta, ilma pääsee siitä järjestelmään kun startataan?
Olisiko vuoto jossain imupuolella kuten aikaisemmin on jo mainittukin?
 
Moro

Tulipa tehtyä emppiirisiä kokeita:
Shellin dieselin lisäainetta tankkiin, ei auttanut.
Ilmaus suuttimista, ei auttanut.
kiisseliä 2litran lasol pulloon ja letku ennen filtteriä pulloon eli menee filtterin läpi, auttoi kävi tyhjäjäyntiä hyvin, starttas heti ja ei sammunut kiihdytyksen jälkeen.

Joko putki tukossa tai saa ilmaa matkalla, olisi mun arvio.

Saako koko matkan vetää kumiletkulla, onko katsatusmiehellä sanomista?

Tomppa
 
kuten aiemmin kirjoitin

tankista lähtevä polttoaine putki ruostunut haperoksi...

mulla teki ihan samaa kunnes kyllästyin pelaamaan sen kans joka aamu ja uusin koko p-a linjan ja laitoin sen tankista lähtevän putkenkin kuntoon


mä laitoin raskaankaluston p-a putkea 6 millistä se on jotai mustaa muovi sekoitetta ja on halvempaa kun kummiletku

mutta jos laitat sillä niin muista ostaa siihen putken päihin ne tukiholkit että saat jatkot tankille ja suodattimelle kummiletkusta ja klemmarilla kiinni..

kustannus oli jotai tyyliin 10€
 
jep kuten jahvetti sanoi.

Edellise firman pajeroo tein kans päivän hommia ku etin vikaa.
Ota tavaratilasta luukku auki ni pääset tankkiin kiinni ja sielt vaa putkisto ylös ni huomaat heti että putkisto o syöpyny puhki. Joko tankin sisäst tai sit siitä päältä.
en muista mitä uus kokonaine yksikkö sinne tankkii makso mut ei se tainnu iha hirveitä olla.
Ruuvie kanssa sai olla tarkkana ettei väännä poikki.
 
Takaisin
Ylös Bottom