Pajeron runkonumero

M

Malboromies

Guest
??? Mulla on Mitsu Pajero 2.5 tdic -vm 90 pitkä malli.

Vuosikatsastuksen yhteydessä katsastusmies huomautti, että runkonumero on aika pahasti syöpynyt.

Se ei siis ole enää oikein hyvin luettavissa ja haluasinkin tietää, että onko runkonumero sama kuin rekisteriotteeseen merkitty numero...

Täytyisi siis lyödä uusi numero toiseen paikkaan ja käydä katsastusasemalla hakemassa sinetit uuden numeron viereen.

(Ajattelin toteuttaa siten, että uusi numero lattarautaan ja hitsaus kiinni runkoon)

Mistähän numeron siis saisi selville?
???

T. Tero
 
Sepä se numero on. Kevyellä hiekkapuhalluksella voi saada numeron näkymään paremmin - tai sitten menee loputkin.

Toi lattarauta ja hitsaushan on hyvä idea. Kai niin saa tehdä? Ite hiekkapuhallutin paljaan kohdan vanhan numeron yläpuolelle, ostin meistisarjat motonetistä, katkaisin lekasta varren lyhyemmäksi ja yritin saada jotain järkevää autotallissa aikaiseksi. Eipä tullut mitään ja vein sarjat takaisin kauppaan.

Ja se tärkein: vesivaseliinia numeron päälle!!!
 
Kiitoksia vastauksesta! Katsastusmies itse kertoi minulle sen lattarauta tekniikan. (Nokian autokatsastus/Kankaantaka)

Mainitsi, että runko on niin kovaa metallia, ettei oikein tahdo meistäminen onnistua. :(

Aikomuksena on kuitenkin soittaa konttorille vielä ja varmistaa, ennenkuin alan tehdä "merkintöjä".

Paikan valinta on varmaan aika tärkeä, että pääsevät sitten lyömään merkkinsä siihen...
 
sama juttu, aikoinaan, mutta riittii että alkua oli 4-5 ja lopusta se 4-5 luettavissa, joten uskoi että on oikea auto. Itse meistin sen palkkiin 12 mm kokoisilla (jumalaton homma) ja nykyisessä on kertaalleen tehty uudestaan eturenkaan takapuolelle runkopalkkiin (itse vielä tein saman varmuuden vuoksi uudelleen edellisen yläpuolelle, ai että miksikö.. no siksi että tein sen kunnolla ja peitin kunnolla ja jos/kun se alempi "ruostuu" pois, teräharjalaikalla jo uusi näkyviin... siis kun sattui olemaan rengas pois ja meistinsarja vieressä...).

helpoin tehdä siis eturenkaan taakse palkkiin, koska se ei ole niin haperoa taottavaksi, toki se hitsattava lappu on helpompi valmistaa yms. ja helpompi vaihtaa ... :peukku

t:eko_mies
 
Aika ihme homma on jos sen saa irralliseen lattarautaan meistää, mutta kai se sitten on mahdollista jos itse katsuri noin sanoo...

Itse kyllä paukuttelin siihen entisen viereen runkopalkkiin, kun tuli epähuomiossa paistettua vähän hitsisaumaa alkuperäisen päälle... ;D
 
Takaisin
Ylös Bottom