Pajeron td ic 89 syöttöpumpun sammutin solenoidi.

Artsa

New Member
Liittynyt
27 Syyskuu 2010
Varmatoiminen Pallero sammui ajossa mitään varoittamatta, vaikka tankissa oli Dieseliä.
Hinaushommiksi meni onneksi vain noin 5 kilsaa.
Sen jälkeen lämmittelyt sähköpuhaltimella ja ilmaukset päälle, ei auttanut.
Yksi suutin putki irti suuttimen päästä ja kas kummaa ei tullut putkesta ainetta ei käsipumpulla eikä startatessakaan( Huom virrat oltava päällä käsipumpulla pumpattaessa jotta solenoidi ei estä aineen siirtymistä) , tankin paluuputken irrotettuani huomasin että pumpulle saakka ainetta tuli normaalisti.

Seuraavaksi mittasin tuleeko solenoidille virtaa, koska vika voisi olla jopa virtalukossa, Virtaa kuitenkin tuli perille saakka.

Seuraavaksi sammutin solenoidi pumpusta irti, ja solenoidin sisäkalut pois ja solenoidi takaisin, ja lähti heti käyntiin.

Luuri käteen ja soitto Diesel korjaamoon paikallisessa diesel korjaamossa oli sopiva Bosch solenoidi 65 e.
Onneksi on netti olemassa sieltä pihi kaveri sai Ja-tools ja elektron OY;n kautta Solenoidin 33 e.
Ei Bosch mutta pelittää.

Nyt lähtee pakkasellakin paremmin käyntiin ja käy tasaisesti lähes heti eikä kuulosta betonimyllyltä, luulin jo hehkujen olevan vaihtokunnossa kun solenoidi käynnistäessä ei ilmeisesti auennut kunnolla.
 
Vs: Pajeron td ic 89 syöttöpumpun sammutin solenoidi.

Ei ollu sitten paha vika ;D
Mulla oli joskus vuosia sitten vähän aikaa VW Golf turbodiesel ja yksi siinä olleista lukemattomista ja taas lukemattomista vioista oli mm. tuon ko solenoidin hajoaminen. Eikä ollu ainoa kerta kun sitä romukasaa tartti hinata. Kun sen paskan muutaman viikon omisti niin ei kyllä jääny yhtään epäselväks mistä ko. merkille nimitys "Hitlerin kosto" tulee
 
Takaisin
Ylös Bottom