S
Sanna
Guest
Taas tulee lisää syntilistaa ;D
Pidemmän aikaa olen katsellut että tuo Pajen perä meinaa ihan juuri tippua lähes itsestään tielle. Toiset sanovat että autoa on viritetty kun sitä kevennetään. Minun tapauksessani se näyttää ja tuntuu kyllä vähän pahalta kun perästä tippuu vähä vähältä erilaisia osia tielle.
Siis puskuristakin on jo pudonnut jos jonkinlaista pellin kappaletta ja liparetta. Taitaa olla aika jättämässä puskurin. No ei sitä toisaalta mihinkään tarvitakkaan, mutta vetokoukkua kylläkin.
Ensimmäinen kysymys liittyy puskureihin. Tarvitaanko sellaista katsastuksessa? Joskus näkyy liikenteessä autoja joista ne selvästikin puuttuvat ja ei se näytä menoa haittaavan. Lieko sitten poliisit olevan aina perässä...
No sitten vetokoukkuun. Paikkailun takia koukku piti irroittaa. Eihän se toki ollutkaan kovin vakuuttavasti enää kiinnikään ;D Kauhistuttaa ajatuskin että sillä olisi saanut paperiden mukaan vetää 3 200 kg
Nyt kun koukku laitetaan uudelleen kiinni ja vanhat mutterit ovat ainakin osa katkenneet paikoilleen, niin... saako koukun hitsataa uuteen palkiin kiinni vai pitäisikö kayttää edelleen pultteja (jollakin ihmeellä...).
Jostain muistan lukeneeni että koukkua ei saisi itse korjata hitsaamalla ja koskeeko se kiinnitystäkin? Luulisi että koukku olisi vähintäänkin yhtä lujaa hitsaamalla kiinni kuin parilla hassulla pultilla (joista osa on poikkikin)?
Minua ei kauheasti asia muuten huoleta jos vain alkuperäinen lujuus saavutetaan ja katsastusmies ei pääse kuttuilemaan :-[
Sitten se itse vetokoukku. Koukku on sellaisessa levyssä irtonaisena ja levy on neljällä pultilla kiinni koukun rungossa. Voisiko tuon levyn kiinnittää hitsaamalla koukun runkoon? Jos nyt oletetaan että hitsaajalla olisi taito hyppysissä, että edelleen voisi vetää hyvällä omallatunnolla multakuorman möksälle...
Pidemmän aikaa olen katsellut että tuo Pajen perä meinaa ihan juuri tippua lähes itsestään tielle. Toiset sanovat että autoa on viritetty kun sitä kevennetään. Minun tapauksessani se näyttää ja tuntuu kyllä vähän pahalta kun perästä tippuu vähä vähältä erilaisia osia tielle.
Siis puskuristakin on jo pudonnut jos jonkinlaista pellin kappaletta ja liparetta. Taitaa olla aika jättämässä puskurin. No ei sitä toisaalta mihinkään tarvitakkaan, mutta vetokoukkua kylläkin.
Ensimmäinen kysymys liittyy puskureihin. Tarvitaanko sellaista katsastuksessa? Joskus näkyy liikenteessä autoja joista ne selvästikin puuttuvat ja ei se näytä menoa haittaavan. Lieko sitten poliisit olevan aina perässä...
No sitten vetokoukkuun. Paikkailun takia koukku piti irroittaa. Eihän se toki ollutkaan kovin vakuuttavasti enää kiinnikään ;D Kauhistuttaa ajatuskin että sillä olisi saanut paperiden mukaan vetää 3 200 kg
Nyt kun koukku laitetaan uudelleen kiinni ja vanhat mutterit ovat ainakin osa katkenneet paikoilleen, niin... saako koukun hitsataa uuteen palkiin kiinni vai pitäisikö kayttää edelleen pultteja (jollakin ihmeellä...).
Jostain muistan lukeneeni että koukkua ei saisi itse korjata hitsaamalla ja koskeeko se kiinnitystäkin? Luulisi että koukku olisi vähintäänkin yhtä lujaa hitsaamalla kiinni kuin parilla hassulla pultilla (joista osa on poikkikin)?
Minua ei kauheasti asia muuten huoleta jos vain alkuperäinen lujuus saavutetaan ja katsastusmies ei pääse kuttuilemaan :-[
Sitten se itse vetokoukku. Koukku on sellaisessa levyssä irtonaisena ja levy on neljällä pultilla kiinni koukun rungossa. Voisiko tuon levyn kiinnittää hitsaamalla koukun runkoon? Jos nyt oletetaan että hitsaajalla olisi taito hyppysissä, että edelleen voisi vetää hyvällä omallatunnolla multakuorman möksälle...