- Liittynyt
- 5 Tammikuu 2003
- Sijainti
- Lahti
juttelin tuossa taas naapurin mukavan asentaja sedän kanssa, joka kertoi varsin fiksun kuuloisen ratkaisun siihen vuotava-stefa-urainen-akseli ongelmaan, jonka takia varsin monien Pajeroiden simpukka vuotaa nestettä: unohdetaan se Plastic Padding heti kärkeen, otetaan akseli irti ja viedään se pajalla jossa siihen vedetään ruisku kromia (uusi sana minulle), jonka jälkeen se koneistetaan oikeaan mittaan.
Kromi pinta on kova ja sileä, kestää varmasti stefan kulutusta pidempään kuin P-Padding. Samaa menetelmää kuulemma käytetään nokka- ja kampiakselien täyttämiseen. Valitettavasti Lahdessa ei enää ole pajaa joka ruisku kromausta tekee, mutta sain jo vinkin toisesta pajasta joka tekee niitä Keravalla.... Otan sinnepäin yhteyttä niin kohta tiedetään onnistuuko se ja mihin hintaan. Tilanteen uusimmat käänteet postataan tähän threadiin heti kun niitä ilmenee...
PS: tämä ei siis ollut mikään teoria, vaan juttu jota on jo vuosia käytetty Pajeron simpukan akselien korjaamiseen -ilmeisesti kaikki eivät vaan tiedä tästä, eivät edes merkkikorjaamot...
Kromi pinta on kova ja sileä, kestää varmasti stefan kulutusta pidempään kuin P-Padding. Samaa menetelmää kuulemma käytetään nokka- ja kampiakselien täyttämiseen. Valitettavasti Lahdessa ei enää ole pajaa joka ruisku kromausta tekee, mutta sain jo vinkin toisesta pajasta joka tekee niitä Keravalla.... Otan sinnepäin yhteyttä niin kohta tiedetään onnistuuko se ja mihin hintaan. Tilanteen uusimmat käänteet postataan tähän threadiin heti kun niitä ilmenee...
PS: tämä ei siis ollut mikään teoria, vaan juttu jota on jo vuosia käytetty Pajeron simpukan akselien korjaamiseen -ilmeisesti kaikki eivät vaan tiedä tästä, eivät edes merkkikorjaamot...