Kyllä tämä jakopäältä alkaa näyttää, eka mitsu ja eka japanilainen, ei oikein tiedä mihin tuollaisen veisi, ei varmaan kauheasti kiinnosta kun jarrupalojen ja pakoputkien vaihdot on kivempia. Meinaan vaan mitä aikataulua pelkästään että katsottaisiin esitettiin.
Olen vaan tottunut että nykyään nuo koneet kestää, yksi Brasilian Ford turbodiesel oli kyllä fiasco, mutta muuten vaan automaattilaatikot on ottanut kahdesta aika kipeästi. Tulikohan tehtyä 3 kauppaa tästäkin merkistä kerralla, ensimmäinen, ainoa ja viimeinen.
Pahoillani tästä vuodatuksesta, mutta vaikka autolla oli ajettu 250tkm kun se tuli, oli sähköllä ajettu Watchdogin mukaan yli 100 tkm eli ei pitäisi olla nykyautolle mikään suoritus, ollut ajettuja: Peugeot hesan taksi 490 tkm, Bemari 3.0d 340 tkm, toinen 440 tkm. Näille siis ei tehty kun starttia, laturia yms. Itse olen ajanut pheviin 30 tkm lisää ja aika hyvin sähköllä, työmatkat (20km) joka päivä mennen tullen, joskus kylmällä pärinämyllyllä. Toisaalta kun vähän tuo koneen osia katselin niin ohjureina 2 "muovihenkaria" niin en ihmettele, vaikka saman näköisiä noissa muissakin tämän merkin koneissa on. Olisivat vaan tehneet hihnalla niin olisi ehkä tullut hoidettua ajoissa, nythän (150-160tkm) ollaan periaatteessa vasta niissä kilometreissä missä remmit katkeilee, aikaraja vaihdolle toki olisi tullut aiemmin. Onko sitten tämä pätkäkäynti hajoittanut.
Korostettakoon kuitenkin että mikään fakta tämä jakopää ei vielä ole.
Mutta yhteenvetona, ihan kiva auto, hybrininä kuitenkin aika raakile, mutta teki sen minkä lataushybridi voi tehdä eli suuntaa minut ehdottomasti täyssähköautoon, auto jää kyllä käyttöön jos se järkikustannuksin saadaan kuntoon. Myös käytettyjen hinta on tämän hybridi-hypetyksen takia mielestäni tällä hetkellä liian korkea.