Phev my16 lämmityskierto

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mitoy
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Mitoy

New Member
Liittynyt
19 Marraskuu 2021
Kertokaa viisaammat onko vika sihdissä vai kenties jossain muualla,kun tosiaan punainen putki kuumenee mutta sininen ei. Syylärissä lämmöt nousee mutta paisuntasäiliö pysyy viileenä. Kiitos ja pahoittelut kun laitan tämän erikseen tänne.
 

Liitetiedostot

  • 20211210_164803.jpg
    20211210_164803.jpg
    157.9 KB · Lukukerrat 190
Onko muilla vaihdettu sitä 4-tie venttiiliä ja onko auttanut tähän lämpöongelmaan? Sähköllä tuntuu kierto toimivan mutta moottorin kanssa ei.
 
Onko muilla vaihdettu sitä 4-tie venttiiliä ja onko auttanut tähän lämpöongelmaan? Sähköllä tuntuu kierto toimivan mutta moottorin kanssa ei.
Jos sisätilat lämpenee remotella, mutta ei ICEllä niin nelitieventtiilissähän se vika on. Paljon niitä on vaihdettu.

Kuulostaa vaan vähän ristiriitaiselta jos jos sulla sisäkennon meno lämpiää, mutta tulo ei. Silloin syynä on yleensä tukkeutunut sihti ja/tai sisäkenno, mutta silloin ei lämpiä remotella eikä ICEllä...
 
Autooni vaihdettiin 4-tie venttiili joku viikko sitten. Kun moottori on lämmin, voi mitata lämpötilat venttiilille menevistä letkiuista. Kuvasta, joka on toisessa viestiletjussa näkyy moottorikierron letkut ja pikaliittimillä lämmityslaitteen letkut. Lämmityslaitteen letkut on selvästi kylmemmät, jos nelitiventtiili on jumissa. Kurkkaapa "MY-16 ei lämpene"
 
Autooni vaihdettiin 4-tie venttiili joku viikko sitten. Kun moottori on lämmin, voi mitata lämpötilat venttiilille menevistä letkiuista. Kuvasta, joka on toisessa viestiletjussa näkyy moottorikierron letkut ja pikaliittimillä lämmityslaitteen letkut. Lämmityslaitteen letkut on selvästi kylmemmät, jos nelitiventtiili on jumissa. Kurkkaapa "MY-16 ei lämpene"
Auto menossa huomenna merkkikorjaamolle ja jospa tulisi sen venttiilin myötä kuntoon. Mahtaako tätä venttiilivikaa näkyä vikakoodeissa?
 
Jos nelitieventtiilin iroittaa, sen saa avattua ja vedessä lämmittämällä näkee toiminnan. Termostaatin venttiililautasen tulisi liikkua kai yli 5mm. Lämpötilaksi luulisin 53 astetta celsiusta. Näin minulle on kerrottu, dokumenttia en ole nähnyt.
 
Se on mekaaninen termostaatti ilman mitään sähköisiä yhteyksiä. Toiminta tarkastettiin lämmittämälle ennenkuin tilattiin tuo arvokas mötikkä.
 
Eipä vielä löytynyt vikaa vaikka sihti vaihdettu ja kiertolämpötila 80 muttei lämmitä sisäkennoa. Eli seuraavaksi sen kimppuun. Onko tosiaan mahdollista että sekin voi tukkeutua. Rupee vaan usko loppumaan koko vehkeeseen.....
 
Ja lisää murheita...nyt ei suostu remote appilla käynnistymään. Ilmoittaa vaan akun varaus tai ovi auki. No eihän ole.... sisältä sai toimimaan muttei lämmöstä tietoakaan. Ja lisäksi vika ilmoitus näyttöön"Ev system required" mitä seuraavaksi.
 
Ja lisää murheita...nyt ei suostu remote appilla käynnistymään. Ilmoittaa vaan akun varaus tai ovi auki. No eihän ole.... sisältä sai toimimaan muttei lämmöstä tietoakaan. Ja lisäksi vika ilmoitus näyttöön"Ev system required" mitä seuraavaksi.
Moro. Mulla on samoja ongelmia sihti poistettu ja kaks kertaa merkkihuollon ihmettelyä. Mulla toimii esilämmitys nytte mut on tosi tehoton. Täällä joku sano et kandeis vaihtaa tuo pikku akku ite saamaton en vielä ole tuota tehny.
 
Moro. Mulla on samoja ongelmia sihti poistettu ja kaks kertaa merkkihuollon ihmettelyä. Mulla toimii esilämmitys nytte mut on tosi tehoton. Täällä joku sano et kandeis vaihtaa tuo pikku akku ite saamaton en vielä ole tuota tehny.
Joo,kyllä täältä hyvää vertaistukea saa. Luulis että lukevat merkkihuollossakin näitä ihmisten vuodatuksia eri vioista. Pirun turhauttavaa vaan kun ei vikaa löydy. Ehkä se akkukin pitää uusia näitten muitten lisäksi. Mulla ensviikolla luvassa ainakin sisäkennon huuhtelu ja sitten varmaan lisää ihmettelyä....
 
Jaahas ja vika löytyi vaatimattoman 7h etsinnän jälkeen. Eli 4-tieventiili ja vesipumppu joka aiheutti heikon virtauksen. Sisäkenno siis huuhdeltiin ja ilmeisesti muukin putkisto. Tämä lämpöasia siis kannattaa tutkia tarkkaan tuontivehkeistä. No nyt sitten odotellaan koska osia saa....
 
Jaahas ja vika löytyi vaatimattoman 7h etsinnän jälkeen. Eli 4-tieventiili ja vesipumppu joka aiheutti heikon virtauksen. Sisäkenno siis huuhdeltiin ja ilmeisesti muukin putkisto. Tämä lämpöasia siis kannattaa tutkia tarkkaan tuontivehkeistä. No nyt sitten odotellaan koska osia saa....
No eipä tuossa äkkiseltään mitään ihmeellistä kuulostanut olevan. Sihdin jälkeen yleisimmät viat on nimenomaan nelitieventtiili ja sähköinen kiertovesipumppu.
Kuulostaa vedätykseltä ja/tai ammattitaidottomuudelta jos noiden tutkimiseen saa tuhrattua 7h saati sitten monta päivää...
 
No eipä tuossa äkkiseltään mitään ihmeellistä kuulostanut olevan. Sihdin jälkeen yleisimmät viat on nimenomaan nelitieventtiili ja sähköinen kiertovesipumppu.
Kuulostaa vedätykseltä ja/tai ammattitaidottomuudelta jos noiden tutkimiseen saa tuhrattua 7h saati sitten monta päivää...
Nojoo pirustako näistä "merkkiliikkeistä"tietää ja varsinkin kun ei paljon vaihtoehtoja kilpailuttaa,koska ei asu kaupungissa. Pääasia että vika löytyy ja maksaja eli autoliike.
 
Omassakin on heikkotehoinen tuo esilämmitys. Tänään tunnustelin nosturilla tarkemmin sen toimintaa. Lämmitin itse tuntuisi nopeasti lämmittävän putket polttavan kuumiksi. Samoin vesipumppu siirsi vettä tehokkaasti. Kun sisäpuhallin ensimmäisellä yrityksellä lähti puhaltamaan auto lopetti lämmitysyrityksen nopeasti. Tokalla yrityksellä lämmitys pysyi päällä, mutta lämpimin lukema mitä tuulilasille tulevasta ilmasta mittasin oli 48 astetta 10 min lämmityksellä. Tämä siis 20 asteisessa hallissa. 4-tie venttiili ei lämmennyt vääriin suuntiin.

Sisälle menevät putket lämpenevät myös. Sihti on tarkistettu vuosi sitten, siellä ei ollut kuin muutama valuhiekan murunen. Silloinkin tunnustelin että eikö tämän lämmityksen luulisi tehokkaampi olevan yli 4 kw tehollaan, mutta tänä talvena teho on huonontunut surkeaksi.

Olen lueskellut paljon aiheesta ja yleisin murheenkryyni tuo lämmitys tuntuisi tässä laitteessa olevan. Kaippa seuraavaksi kokeilen systeemin huuhtomista ja nesteiden vaihtoa.

Muita vinkkejä otetaan vastaan myös.

My16 aj 150tkm.
 
Jaahas ja vika löytyi vaatimattoman 7h etsinnän jälkeen. Eli 4-tieventiili ja vesipumppu joka aiheutti heikon virtauksen. Sisäkenno siis huuhdeltiin ja ilmeisesti muukin putkisto. Tämä lämpöasia siis kannattaa tutkia tarkkaan tuontivehkeistä. No nyt sitten odotellaan koska osia saa....
Tässähän tehtiin kolme eri asiaa, joten ei selvinnyt missä niistä vika oli. Kaikki kolme eivät olleet viallisia yhtäaikaa.
 
Moro. Mulla on samoja ongelmia sihti poistettu ja kaks kertaa merkkihuollon ihmettelyä. Mulla toimii esilämmitys nytte mut on tosi tehoton. Täällä joku sano et kandeis vaihtaa tuo pikku akku ite saamaton en vielä ole tuota tehny.

Olen lueskellut paljon aiheesta ja yleisin murheenkryyni tuo lämmitys tuntuisi tässä laitteessa olevan. Kaippa seuraavaksi kokeilen systeemin huuhtomista ja nesteiden vaihtoa.

Onko näihin tullut ratkaisuja?

Ostin Mitsun MY16. Sähköinen lämmitys on kuin lehmän henkäys. Putket auton alla lämpenee, mutta ei kyllä polttavan kuumaksi, mutta käteen tuntuvat ihan lämpimiltä. Auto ei näillä plussa keleilläkään tunnu lämpimältä vaikka 30min antaa lämmetä.

Voin vielä palauttaa auton liikkeeseen (etäkauppa), mutta mielummin neuvottelisin korjauksesta, jos nämä sähkölämmityksen ongelmat saadaan korjattua.
 
Takaisin
Ylös Bottom