Phev outlander 2017 ei lämpene sisältä / webasto

hippopotamus

New Member
Liittynyt
22 Lokakuu 2023
Morjesta!

Tuli hankittua kypsässä keski-iässä ensimmäinen Japanin tuote . Autohan on mukava ajaa ja tuo lataushybridi tuo mukavaa losäpuuhaa ajellessa kun seurailee kulutuksia. Nyt kuitenkin alkaa tympäsemään tuo sisällä paleleminen . Ensimmäinen talvi pärjäiltiin ja nyt toisena tilanne vaan pahenee. Eli lehmän hönkäystä pukkaa sisään ainoastaan.

Mitä nyt on googlettanut, tuolla syylarin putkissa on sihti joka tukkeutuu ja myös kennot tukkeutuu. Onko tämä vielä näissä 2017 vuotisissa (vaikutti pääosin olleen 2014 vuotisia joissa noita murheita)

Menee huoltoon ens viikolla ja ajatuksena huuhdella kenno ja järjestelmä ja poistaa sihti.

Onko näihin laitettu webastoja? En ole saanut missään vaiheessa sähköistä esilämmitystä pelaamaan?
 
Morjesta!

Tuli hankittua kypsässä keski-iässä ensimmäinen Japanin tuote . Autohan on mukava ajaa ja tuo lataushybridi tuo mukavaa losäpuuhaa ajellessa kun seurailee kulutuksia. Nyt kuitenkin alkaa tympäsemään tuo sisällä paleleminen . Ensimmäinen talvi pärjäiltiin ja nyt toisena tilanne vaan pahenee. Eli lehmän hönkäystä pukkaa sisään ainoastaan.

Mitä nyt on googlettanut, tuolla syylarin putkissa on sihti joka tukkeutuu ja myös kennot tukkeutuu. Onko tämä vielä näissä 2017 vuotisissa (vaikutti pääosin olleen 2014 vuotisia joissa noita murheita)

Menee huoltoon ens viikolla ja ajatuksena huuhdella kenno ja järjestelmä ja poistaa sihti.

Onko näihin laitettu webastoja? En ole saanut missään vaiheessa sähköistä esilämmitystä pelaamaan?
Just huollatin -16 tuosta viasta. Uusi sihti + järjestelmän huuhtelu + uudet nesteet.
Samalla pyysin salasanan auton WIFIin ja ohjeetkin tulivat mukana. Pitää ensin poistaa edelliset käyttäjät - tämä homma illalla ja kokeilemaan.
 
Tämä on kyllä erikoista että yhdessä automallissa on tälläisiä huuhtelutarpeita, on ollut paljonkin ajettuja, liki 500tkm, eikä niissä mitään huuhteluja koskaan. Jäähdytinnesteetkin varmaan samat pyörinyt sisällä.
Onko tuossa moottorissa tai esim sähkölämmittimessä jotain mikä irtoaa nesteeseen?
 
Mulla on toi Saksasta uitettu malli... Onko eri kenno / järjestelmä. Vai onko käytetty väärää nestetta, joka aiheuttaa jotain... Mene ja tiedä, mutta olo ajaessa alle -5 pakkasessa oli kuin olisi ajanut hytittömällä traktorilla. o_O
 
Säälittävää on, minulla ei ole pehviä ollut käytössä kohta 2 vuoteen, mutta kyllä siinäkin välillä tuli tilanteita että lämmöntulo vaan toppasi vaikka polttisajossa mentiin ja moottori lämmin. Nelitieventtiili ehkä?
 
Väliaikatietoja.. Soitin Mitsulle, sieltä sanottiin että valmistajan ohje on että järjestelmä huuhdellaan ensin.
No se on nyt tehty sekä sihti putsattu. Ei vaikutusta. Lämpöä tulee silloin tällöin sykäyksittäin.

Nyt on taas pajalla ja sieltä soitettiin että termari on viallinen... Uusi maksaa 550!!!
En nyt ihan siltä istumalta laitattanut tilaukseen, vaan kokeillaan jättää pois. Varmistetaan että lämpö oikeesti tulee kabiiniin sen jälkeen.

Noh... pika googletus ja Motonetissä 20€ perinteinen termari ko. autoon...

Nyt täytyy palata taakseppäin ja kysynkin seuraavaa:

Termari avaa lämmitysnesteen kabiiniin sen jälkeen kun moottori saavutta tietyn lämmön, vai avaa nesteen kierron syylärille kun avaa
tietyn lämmön. Mitä sviddua!
 
Eikös se mene aina niinpäin että jos autossa on termari viallinen niin vikaantuminen tapahtuu niinpäin että jää auki ja vesi kiertää jatkuvasti jäähdyttimeen. Eli moottori ei ehdi koskaan lämmetä kunnolla jo termari ei ohjaa kiertoa.
 
No nyt tuli taas lisäinfoa. Siellä on moottorissa kaksi termatia. Toinen syylarille ja toinen lämmityskennolle. Nyt tulee kennolle asti kuumaa, mutta kenno yhä tukkoinen. Menee ultraäänipesuun ens viikolla. Uskomatonta...
 
Viimeksi muokattu
Ei lämpeä vieläkään, makaa pajan pihalla. Eilen irroitettu kenno ja eiköhän ens viikolla selviä onnaako. Virosta saa kuulemma 200,- ton termarin/venttiilin. Sit täytyy kenno metsästää jossei puhdistu ultraäänessä.... Infoan sit lopputulosta.

Ja välissä, autossaan oli kamuxin lisämaksettu takuu, mutta eipä näitä luonnollisesti korvata, kun ulkoinen tekijä aiheuttanut. VMP koko Kamux.

Mutta uskomatonta skeidaa tää mitsun lämppärihomma, tuntuu olevan yleinen murhe.
 
Moi,
Samanlainen jääkaappi minunkin auto. Deltassa ehdottivat lämmitysjärjestelmän huuhtelua 600€:lla, en lämmennyt ajatukselle.
Aamulla mittasin syylärin alaletkun lämpötilan putken pinnasta 15km ajon jälkeen oli -10 astetta. Yläletkun lämpötila ennen 4 tieventtiiliä oli +70. Ei tarvitse olla Einstein käsittääkseen sen ettei kabiiniin tule lämmintä kun termostaatti aukeaa +80 asteessa.
Itse myös harkinnut polttoainelämmittimen asentamista, mutta hankinta on suhteellisen kallis.
 
Kuulemma hyvin yleinen vika noissa tuo sisäkennon ja/tai venttiili/termarin tukkeutuminen. Huomenna pitäis tulla jonkilainen läpimurto projektissa. Jos ei vieläkään puhdistu kenno, sit täytyy tilata uusi. 250 näytti maksavan kenno jostain puolasta. Eli ei se nyt ihan kamala hinta oo.. tosin 850,- marmoritiskillä
Mutta jos 650 on järjestelmän huuhtelu, ni en ihmettele

Onneks tuli pojan Punto ropattua kuntoon, ni pääsee lämpimällä makaroonilla kulkemaan, ku mitsu seisoo pajalla.
 
Moi,
Nyt tulee phev lämmintä kabiiniin, hieno tunne jääkaapin jälkeen.
Tilasin eBay kautta uuden 4venttiilin Japanista, hinta noin 220€. Tuli viikossa koti ovelle.
Vein auton pienemmälle pajalle jossa tehtiin kennojen huuhtelu. Huuhtelusta ei irronnut mitään kökköjä vaan puhdasta nestettä oli.
Uusi alkuperäinen 4 venttiili vaihdettiin mutta ei tullut lämmintä..sitten kun sihdit otettiin pois niin rupesi lämmintä tulemaan.
Sihdit olivat aivan puhtaat.
Asennus maksoi 300€, olen tyytyväinen kun en vienyt Deltaan ja maksanut itseäni kipeeksi..
 
Tuossa systeemissä taitaa ongela olla nesteiden paine-eroissa.
Akkupuolen jäähdytys/lämmitys nesteen paine on eri kuin moottorin jäähdytysnesteen paine ja se sekoittaa tuon nk.automatiikan.
Mutua tuo mutta joku viisaampi myös pähkäili tämän kanssa.
 
Tuo sihti myös on melkoinen pullonkaula puhtaanakin paksuine muovireunoineen ja -pohjineen.
Mietiskelin vain jos saisi pelkällä ritilälllä olevan sihdin, se antaisi enemmän läpi. Pitänee tutkia. Jossain täällä oli se varaosanumerokin.

Omaani on siis huuhtelu tehty ja 4-tieventtiili vaihdettu vastikään. On puhaltanut ihan ok lämmintä. Sihdin olen pariin kertaan tarkistanut, ei mujua.

isis, puhuit sihdeistä monikossa. Tarkoitatko kuitenkin sitä yhtä tunnetuinta sihtiä ilmausruuvin alla?
 
Tosiaan puhuin monikossa, olen ollut siinä uskossa että niitä sihtejä olisi kaksi kuskin penkin alla. En tiedä tarkemmin..
 
Joo-o. Nyt tulee kabiiniin lämmintä. Tuli lähdettyä perse edellä puuhun ja käytyä paikallisella pajalla ensin pari kertaa. Oli todella vaikeaa löytää ylipäätään merkkikorjaamoa Päijät-Hämeen alueelta. (Delta auto nyt tietty, mutta lopulta kun jonku kiinni saa, niin palvelu todella ylimielistä.)

Noh, Riihimäeltä löyty merkkikorjaamo, (autohuolto Leino) ja sieltä lopulta kerrottiin mikä tämä juttu on.
Aikanaan kun moottorin lohkot on tehty, on viimeinen pesuaine jättänyt jäämiä, jotka sitten reagoi jäähdytysnesteen kanssa. Tästä sitten tuli syövyttävä neste.... Ongelma oli pari kolme vuotta ja mitsu levitteli käsiään.

Tuolla Leinon korjaamolla tiesivät asian ja tiesivät miten hoituu. Paineella huuhdellaan sitruunahapolla järjestelmä. Nyt toimii. (Ja ei kuulemma uusiudu.)

Onpa hienoa

Loppukanettina Kamuxille taas kerran pisteet siitä miten paskasti hoitavat takuuasiat.
Eivät aio osallistua kuluihin, koska autossa ei ole vikaa, vaan jäähdytys neste on likainen
Samoin rengaspaineanturit kun oli loppu toisista renkaista autoa ostettaessa, (joka selvisi niitä ensikertaa alle laittaessa,) niin nämäkään ei kuulu heille. Koska ne ei herjanneet ostaessa. (Ollessaan takakontissa).
Nooo, Kamux sai tässä samalla kaksi kauppaa.

Pääasia kuitenkin, että nyt tulee kabiiniin lämmintä.

Eli summa summarun, jos ko.ongelma, ainakin tuolla riksussa saavat auton kuntoon. 490,- maksoi.

Ps. Ja sen nelipiiriventtiilin tilasin mäki japanista. Olikohan 240,- tms... Ei mikään järkkyhinta.
 
Pari-kolme vuotta kasattiin moottoreita joissa oli pesuainejäämiä ja niitä lätkittiin monen monta vuotta autoihin? Ongelmat koskevat todella montaa vuosikertaa. Onko 2,4 koneisissa tullut kenelläkään vastaan? Kuitenkin paras selitys näille ongelmille mitä olen tähän mennessä kuullut.
 
Pari-kolme vuotta kasattiin moottoreita joissa oli pesuainejäämiä ja niitä lätkittiin monen monta vuotta autoihin? Ongelmat koskevat todella montaa vuosikertaa. Onko 2,4 koneisissa tullut kenelläkään vastaan? Kuitenkin paras selitys näille ongelmille mitä olen tähän mennessä kuullut.
Jännä että vaan outlander phev ongelmia?
Kai mitsu muitakin autoja saanut myytyä, miksi niiden moottoreita ei pesty samoin?
Vai liittyykö juuri johonkin phev mallissa olevaan osaan mikä reagoi...
Kyllä valmistaja tietää ongelman, mutta jos myönnetään menee virhevastuun piikkiin kaikki kulut, siksi ollaan hiljaa.
 
Pari-kolme vuotta kasattiin moottoreita joissa oli pesuainejäämiä ja niitä lätkittiin monen monta vuotta autoihin? Ongelmat koskevat todella montaa vuosikertaa. Onko 2,4 koneisissa tullut kenelläkään vastaan? Kuitenkin paras selitys näille ongelmille mitä olen tähän mennessä kuullut.
Minulla 2.4 -19. Oli alumiinimujua ja tahnamaista mäskiä järjestelmässä.
 
Moi! Mulla 2017 phev malli.. samat ongelmat tuli kun oli ajettu 120.000 . Mitsubishi app tai ajastuksella lämpiää hyvin, pitkällä matkalla kun moottori tuli mukaan alkoi tulla kylmää. Kuskin penkin alla lisälämmitin toimii hyvin kun puhdisti sen pikku suodattimen . Epäilin 4tie venttiiliä…. Tilasin varoiksi sen Japanissa 149€ +posti… tuli alta viikon. Sitten merkkihuollossa sitruunahappolla pesu+ huuhtelut . Oli kuulemma melko tukossa kennot… samalla laittoivat sen venttiilin uusiksi. Nyt lämpiää tosi hyvin.
 
Moi! Phev Mitsubishi esilämmitys ei pelannut.. appi toimii hyvin mutta laittoi viikkoajastuksen esim. Ma-pe aamulla lämpiämään, ihmettelin kun homma ei toimi… ajoakku oli täynnä ( oli lastauksessa) sitten aloin miettimään miksi?? Muistin että kun kesä/talviaika muutettiin.. oliko tässä syy? Laitoin uudelleen ajastukset.. ei toimi? Sitten resetoin koko jutun … nyt alkoi muistaa oikein kellonajat … onks muilla ollut ongelmia ?.
 
Takaisin
Ylös Bottom