Pieni pajero projekti

fygy

New Member
Liittynyt
23 Lokakuu 2008
Eli laitetaan tännekkin linkki offipalstalle. mun napero projektista.
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=57554
 
Vs: Pieni pajero projekti

fygy sanoi
Eli laitetaan tännekkin linkki offipalstalle. mun napero projektista.
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=57554

silmään pisti muuten hienosti ja hyvällä maulla toteuteutetusta pajerosta toi joussten riipukkeiden muuttaminen vai oliko se jatkaminen??
itse en sitä ymmärrä koska se muuttaa jousen toimintaa radikaalisti.. ja huonontaa sen kestoa.. juu juu sillä saa korotettu kyllä mutta jos valmistaja on laskenut sen riipukkeen mitan niin että se toimii ja riittää.. niin sen jatkaminen aiheuttaa sen että jousi pääsee yli taittumaan kun se on ääri tilanteissa jolloin jousi saattaa katketa ja kun se yli pitkä riipuke vetää jousta erilleen niin silloin ei ole mitää tehtävissä matka katkeaa.. jota taas ei vakio mitoilla niin herkästi käy..

jos haluaa taakse korkeutta ja joustoja niin kannattaa laittaa kierrejouset rungon ja akselin väliin...
 
Vs: Pieni pajero projekti

Jahvetti sanoi
silmään pisti muuten hienosti ja hyvällä maulla toteuteutetusta pajerosta toi joussten riipukkeiden muuttaminen vai oliko se jatkaminen??
itse en sitä ymmärrä koska se muuttaa jousen toimintaa radikaalisti.. ja huonontaa sen kestoa.. juu juu sillä saa korotettu kyllä mutta jos valmistaja on laskenut sen riipukkeen mitan niin että se toimii ja riittää.. niin sen jatkaminen aiheuttaa sen että jousi pääsee yli taittumaan kun se on ääri tilanteissa jolloin jousi saattaa katketa ja kun se yli pitkä riipuke vetää jousta erilleen niin silloin ei ole mitää tehtävissä matka katkeaa.. jota taas ei vakio mitoilla niin herkästi käy..

jos haluaa taakse korkeutta ja joustoja niin kannattaa laittaa kierrejouset rungon ja akselin väliin...

noh mulla on ainakin sen verran kuoleentunu jouset et latit on melko löysät ja suorat pieni noin 40mm pidennys nosti pikkusen ja jämäköitti mukavasti takapäätä noh jos tossa nyt innostuu ni vois vaikka ne lisävieterit sinne laittaa. tai sit heittää akselin alapuolelle.
 
Vs: Pieni pajero projekti

tänään ruuvailin työvalot katolle jospa huomenna sais kytkettyä ne.
 
Vs: Pieni pajero projekti

Tänään sain vihdoin ja viimein pajero projektia eteenpäin... sain vedettyä työvaloille johdot enään releitten ja katkasijoiden kytkentä ni pääsee suuntaamaan niitä.
 
Vs: Pieni pajero projekti

Pientä päivitystä nyt valotkin jo palaa ja leimallakin on käyty suunnitteilla jatkojalostusta jos viel pikkasen ylöspäin lisäjouset akselin ja rungonväliin yms pientä suunnitteilla.....
 
Takaisin
Ylös Bottom