Poikittaistuen maalaus, vanhat maalit kokonaan pois ensin vai pelkkä karhennus?

DaJackal

EA5A, Z16A, CB4A, D22, E39A
Club Member
Liittynyt
10 Huhtikuu 2010
Sijainti
Lappeenranta
Otsikkohan tuon asian aika hyvin tiivistää. Eli kun tuli ostettua tuo VR4:n poikkituki missä on ne iskaritorniin tulevat kiinnikkeet maalattu punaiseksi, niin eihän sellaista kehtaa siniseen autoon kiinni laittaa. Suunnitelmissa siis maalata ne punaiset läpyskät korin väriin. Tätä varten hain jo maaliliikkeestä korinväriin mätsättyä maalia yhden paukkupullollisen + pohjamaalia ja lakkaa. Mutta kuinkas tuohon olisi fiksuinta tehdä pohjat?

Hionko ja hiekkapuhallan ensin kaikki vanhat maalit poijes (miten tiukassa lie istunee), vai riittääkö jos hion vanhan maalipinnan karheaksi hiekkapaperilla ja sitten pohjat -> sinistä -> lakka päälle?

Eihän sieltä pellin alta pikkuvirheet juuri mihinkään näy eikä tuo mikään show-auto ole, joten jos vähän menee ketuiksi niin ei se maailmaa kaada. Kiva olisi vain onnistua ja tehdä homma kerrasta oikein.
 
Vs: Poikittaistuen maalaus, vanhat maalit kokonaan pois ensin vai pelkkä karhennus?

itse ainakin hiekkapuhaltaisin + hyvä pohjamaalaus + pintaväri ja lakkaus.
 
Vs: Poikittaistuen maalaus, vanhat maalit kokonaan pois ensin vai pelkkä karhennus?

Jos vanha maali on ok kunnossa eikä olelohkeillut niin sitte riittää kun puinasella karhunkielellä hinkkaat kiillon pois ja väriä päälle. Jos on lohkeillut niin sitte 400-600 paperilla karhennus ja lohjenneiden paikkojen viistäminen ettei ole terävää reunaa lohkeamissa ja promer paljaisiin paikkoihin ja väriä päälle.
Tai sitte tosiaan hiekkapuhallus ja maalaus. Kannattaa käyttää pohjalla 2k epoksia.
 
Vs: Poikittaistuen maalaus, vanhat maalit kokonaan pois ensin vai pelkkä karhennus?

Ite puhaltaisin ja maalaisin pulverilla.
 
Vs: Poikittaistuen maalaus, vanhat maalit kokonaan pois ensin vai pelkkä karhennus?

Peesaan. Mut käsitin että tekijä itse olis homman tekemässä ja jokakodissa kun ei pulveria maalata :D
 
Vs: Poikittaistuen maalaus, vanhat maalit kokonaan pois ensin vai pelkkä karhennus?

Joo vähän liian innokkaasti menin taas ehottelee :)
 
Vs: Poikittaistuen maalaus, vanhat maalit kokonaan pois ensin vai pelkkä karhennus?

UITTO- sanoi
Mut käsitin että tekijä itse olis homman tekemässä ja jokakodissa kun ei pulveria maalata :D
Itse en edes millään ymmärrä,että pitää (perus)märkämaaleilla lähtee suihkimaan alustan/konehuoneen osia.

Nykypäivänä kuitenkin aika "nurkilla" jokapuolella jauhemaalamoita,ja saa sitten paksun ja kestävän pinnan.



..mutta jos ei tuohon jaksa lähteä,niin eihän sitä sitten kannata kuin putsata kunnolla ja maali päälle,kun ei se kauaa kuitenkaan tule kestämään hyvännäköisenä.
 
Vs: Poikittaistuen maalaus, vanhat maalit kokonaan pois ensin vai pelkkä karhennus?

ST sanoi
..mutta jos ei tuohon jaksa lähteä,niin eihän sitä sitten kannata kuin putsata kunnolla ja maali päälle,kun ei se kauaa kuitenkaan tule kestämään hyvännäköisenä.

Siis poikkituki ei pysy hyvänä perusmaalilla? Eihän ton maalipinnalle kohdistu edes mitään rasitusta.
 
Vs: Poikittaistuen maalaus, vanhat maalit kokonaan pois ensin vai pelkkä karhennus?

ST sanoi
Itse en edes millään ymmärrä,että pitää (perus)märkämaaleilla lähtee suihkimaan alustan/konehuoneen osia.

Nykypäivänä kuitenkin aika "nurkilla" jokapuolella jauhemaalamoita,ja saa sitten paksun ja kestävän pinnan.
Se Rajamäellä korinväriin sekoitettu vähimmilläänkin 5 kg:n pulverilaatikko on vai kiusallisen arvokas.
 
Takaisin
Ylös Bottom