Vs: Poikkituki Sapporoon
Kiitos Kiili. Jatkoin miettimistä ja homman hahmottamista. Vaikka erilaisia vaihtoehtoja on aika vähän, niin ihan mielenkiintoinen homma silti.
Vielä kuitenkin pari juttua jäi mietityttämään. Starioniin oli saatavilla oheisen kuvan kaltainen vaihtoehto, joka sekin voisi olla malliltaan tyylikäs ratkaisu Sapporoon. Muistin eilen että aiemmassa sportissani oli tehtaan tekemänä hieman yksinkertaistetumpi ratkaisu, josta kuva myös alla. Zetorissa oli siis alun perin vain kaksi tankoa tulipeltiin, jotka kuvassa on tämän viestin osalta mielenkiintoisin asia.
Kysymys kuuluukin että kestäisikö zetorin malliin tehdyt yksinkertaiset tangot, jotka tulisivat iskaritolppien yläpään kiinnityspultteihin? Eli kolme tankoa kuten Starionin etupään tangoissa, mutta ilman erillistä kiinnitystelinettä? ratkaisu olisi ainakin kevyempi, ei välttämättä kestävämpi tai tyylikäs.
Mietin kiinnityksen kestävyyttä siten, jos Starionissa kiinnitys olisi kahdella pultilla per tolppa. Ja jos tulipellin kautta kulkevien kahden tangon kiinnityspisteen yhdistää tulipellissä, niin silloin näiden kahden yhdistetyn tangon kautta menee sama poikittainen voima kuin tämän niiden lisänä olevan yhden poikittaisen tangon kautta? kiinnityspisteissä on sen osalta käytännössä sama rasitus. tulipellin kautta kulkevat tangot tukee tietysti myös auton pituus suuntaan.