power TR unitista

M

mizu88

Guest
eli miten voisin tarkistaa power TR unitista" ja coil packista liitokset?missä ne on?luulen että sen ptr unitin löysin mutta pitäis varmaan ruisku purkaa edestä että siihen pääsee käsiksi.en täs tuo coil pack eli mikä se on mitä se tekee ja missä ja miten??? :-X
Niko Päivinen kirjoitti:
"Ahtopaine" kyseli oireiliko aiemmin, niin nyt jälkeenpäin ajatellen oireili: kulutus on ollut 3 litraa suurempi kuin ennen. Ei nykimistä, mutta kulutus ja on se vähän hengetön ollut.
Saa nähdä laskeeko kulutus.
Tarinan opetus: kaikki joilla on suorasytkä, siis muutkin kuin Galantin omistajat, käykää sytkän matalavirta puolen liittimet läpi (putsatkaa), "power TR unitista" ja coil packista!
Kannattaa joka tapauksessa, varmuuden vuoksi putsata ne liittimet. "

:eek:eli voisinko saada paremman selostuksen missä nämä sijaitsee,minkä näkösiä ne on ja miten kaikki tapahtuu etten säre mitään,olisi todella helpotus jos vika löytyisi tuolta!!!ja mitä ne on suomeksi?omistan sen alfamerin engl. kielisen korjausoppaan mutta kielitaito ei aina riitä ja lyhenteet on sian saksaa.
 
luitko koko "16v sähkövika"-tarinan? lue sieltä ohjeet puhdistukseen, älä käytä liian karkeita työmenetelmiä....

vika ei muuten loppupelissä ollut meilläkään siinä power tr unitissa.

sinulla on 8 valve, mosa, eli siinä ei ole suorasytkää eikä siis coil packia, vaan normaali puola.

8valvesta en edes tarkkaan tiedä missä se power tr unit sijaitsee, mutta se on semmoinen tikkuaskin kokoinen musta loota, johan menee litteä liitin ja 3-5 johtoa.

kerro miten auto oireilee, miksi epäilet power tr unitia?
 
olen vaan ihmetelly autoni kulutusta ja luettuani ton teidän tarinan ajattelin että se voisi olla yksi mahis,koska muualta vikaa ei löydy,eli autoni vie matka-ajolla semmoset 9-9,5 litraa säätimellä ajaessa,eli aikas paljon. sitä vaan että voiko joku mennä pieleen kun sitä rupeaa puhistamaan,tarkoitatko että puhdistaa pelkästään johdon liitin vai aukaista kotelo ja sieltä puhistaa? muistatko lukeeko sen boksin päällä mitään?olis mahtavaa jos vika olisikin siinä!!!ei kyllä ole autostani katottu sitä ecua-kaan,se lienee jossain hanskalokeron lähellä kun siellä napsaa kun virtaa laittaa päälle avaimista?kuka sen osaa tulkita ja mitata->osaako se kertoa onko ptr kunnossa ja onko muutkin haistimet kunnossa.
 
olen vaan ihmetelly autoni kulutusta ja luettuani ton teidän tarinan ajattelin että se voisi olla yksi mahis,koska muualta vikaa ei löydy,eli autoni vie matka-ajolla semmoset 9-9,5 litraa säätimellä ajaessa,eli aikas paljon. sitä vaan että voiko joku mennä pieleen kun sitä rupeaa puhistamaan,tarkoitatko että puhdistaa pelkästään johdon liitin vai aukaista kotelo ja sieltä puhistaa? muistatko lukeeko sen boksin päällä mitään?olis mahtavaa jos vika olisikin siinä!!!ei kyllä ole autostani katottu sitä ecua-kaan,se  lienee jossain hanskalokeron lähellä kun siellä napsaa kun virtaa laittaa päälle avaimista?kuka sen osaa tulkita ja mitata->osaako se kertoa onko ptr kunnossa ja onko muutkin haistimet kunnossa.

power tr unitia ei saa avattua, eli pelkkä liittimen VAROVAINEN puhdistus oikealla aineella. Ja en usko, että se voi vikoa muuten kuin menemällä kokonaan pimeäksi, jolloin se tipauttaa 2 pyttyä pois pelistä.

oliks se nty niin, että 8valvesta koodit luetaan samaan tapaan kuin 16valvesta? kuka muistaa?

ECUlta vois koittaa lukea koodit, itselläni on käynyt mielessä asiantuntijoiden kanssa puhuttani, että kulutuksen lisääntyminen saattaisia ennemminkin johtua ECU:n viallisuudesta: se ei lue kaikkia antureita, tai se lukee niitä väärin.

Sitten on tietty ne muut mahikset: katti tukossa, jarrut laahaa, ohivuotoja koneessa...

Ja voisko esim. huonosti sumuttavat suuttimet lisätä kulutusta?
 
Haudi.
Joo-o samalla laillaluetaan samasta "diagnostic"
plugista sieltä kuskin puolen sivupanelin vierestä,
tosin nyt en tiedä onko vikakoodit samat, pitäs
tarkistaa himasta "arkistosta".
Noihin muihin mahiksiin voi lukea myös pakosarja/
tiiviste vuodot ennen lamdaa(=ei anna vikakoodia,
eikä näy helposti) muuta kuin kulutuksessa ;).
On omakohtaista kokemusta. Ja tottakai suuttimet,
niiden toiminta(oikea-aikainen/sumun laatu) vai-
kuttaa ihan p******ti.
t:Arska
 
millaseen pajaan pitäisi auto viedä että selvyys tulisi? Onkohan Lappeenranta Kotka akselilla yhtään pajaa kun ei ole tiedossa.
autossani ei ole lambdaa kun ei ole kattiakaan!
ruiskun alla on jotain valkeaa puuteria,onko se bensaa vai mikä menee valkeaksi,mistä se on tullu?
mitä se maksaa jos auton vie pajalle ja tarkkaa ton ecu:n. mistä tietää ettei ilmamäärämittari ole paskana? paljon maksaa ecu ja ilmam.mittari?
 
Re: power unitista

tein tuossa joutessani tutkimuksia ja huomasin että semmonen pieni laatikko johon tulee pistoke ja joka on nokkapyörän puolelta toisen ruiskusuuttimen kohdalla imusarjassa kiinni venakopan edessä niin siinä lukee power unit. otin pistokkeen irti ja putsasin crc:llä. tein saman homman kaikkiin ruiskun pistokkeisiin ja huomasin että muutama oli ihan vihree hapettumista,voiko vaikuttaa miten? mietin että voiko noita pistokkeita ostaa ja vaihtaa uusiin kun oli niin surkeen näköset,ei saanu kaikkea putsattua. voihan olla että vaikuttaa bensan kulutukseen ja johonki.
 
voi ne hapettumat vaikuttaa, varsinkin niissä johdoissa, jossa kulkee matala jännite, esim. sytkä puolella. tosin meillä se vika ei ollut siinä power tr unitissa.

power tr unitin pistokkeita ei saa oikein mistään, kyseltiin itsekin joka paikasta silloin kun galantti oli levällään. pistokkeen pystyy kyllä purkamaan ja abicot vaihtamaan, mutta kun oikean kokoisia abicojakaan ei löytynyt. päädyttiin sitten ostamaan melkein oikeanlaiset "abicot" sinne: ne ei ole normaali abicot, vaan sellaiset, joissa on kaksi sellaista "jousitettua" käpälää, jotka ottavat uros pinniin kiinni. ne eivät lukitu ihan täysin siihen mitsun johtosarjan liittimeen, mutta pysyvät kyllä kun liiittimen muistaa vaan avata ja sulkea varovasti.

ai niin, oletko tutkinut, ettei se valkoinen vaan ole kuivunutta jäähdytinnestettä? merkki vuodosta......?
 
vesipumppu vuotaa tipan sillon tällön,ei vaikuta kyllä tietääkseni kulutukseen.ei kulutus ole laskenu vaikka olen ajanu 600 km liittimien puhdistuksien jälkeen. takajarru laahaa ihan vähän,voisko vaikuttaa pari litraa sadalle,en oikein usko..
sitten semmosta: luin korjausopasta joka on usa, siinä oli jotenkin silleen neuvottu ruiskun tarkistuksesta,että kuunnella kaikki ruiskusuuttimet meisselin varren avulla,jos kuuluu jotain niin aiheuttaa toimenpiteen,näin sanottiin! no menin ja kuuntelin kaikki suuttimet ja jokaisesta kuulu tasainen naksutus\säksätys??? onko se tulpat jotka säksättää?miten selviän pinteestä :-/
 
Juupa...

Itselläni kulutus tipahti pari litraa satasella, kun putsasin ilmamäärämittarin. Mutta mullahan onkin Subaru... mitenkäs noissa Mitsun ruppanoissa? ;) Onko läppälärpytin vai kuumalanka?

Liittimiä ei oikein tosiaan mistään saa, ellei sitten saa ostettua Würthiltä. Siellä on melko hyvä valikoima noita autoliittimien kontakteja.

Toinen vaihtoehto, jos ei ole kovin kiintynyt johtosarjan liittimiin, on laittaa sinne jotkut ihan muut, hyvät liittimet. Vaikkapa AMPin silikonikumitiivisteiset yleispätevät liittimet. Eli siis sekä anturiin, että johdon päähän uudet. Toiminta paranee, yhteensopivuus ei :(
 
Ei kumpikaan noista tyypeistä, vaan Karmann-vortex tyyppinen.
Siinä ilman virtaus muutetaan homogeenisiksi pyörteiksi hunajakennorakenteen avulla. Pyörteiden määrää ja nopeutta mitataan sitten ultraäänilähettimen ja -vastaanottimen avulla. Mittariin sisältyy lisäksi ilmanpaine- ja ilman lämpötila-anturit. Ainakin e33 galanteissa vm. 88 on jo tämän tyyppinen ilmamäärämittari.

Rakenne on periaatteessa lähes ikuinen, kun ei ole liikkuvia osia, eikä lämpötilanvaihteluista johtuvaa materiaalin "pilaantumista", kuten kuumalankaversiossa
 
mizu88 sanoi
millaseen pajaan pitäisi  auto viedä että selvyys tulisi? Onkohan Lappeenranta Kotka akselilla yhtään pajaa kun ei ole tiedossa.
paljon maksaa ecu ja ilmam.mittari?

Oho... jäipä huomaamatta aikaisemmin. Liekö on jo selvyys tullut? Joka tapauksessa, vaikutan itse milteipä Kotkassa, joten jos vielä kiinnostaa tehdä tutkimusta, tule käymään!

Ecu maksaa uutena n. 1400 euroa, purkamolta kolmisen sataa. Purkamoversiot tosin pitää huoltaa ennen käyttöä, jos ei halua niiden hajoavan saman tien..
 
Takaisin
Ylös Bottom