Puolityhmiä kysymyksiä..

Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

Elikkäs elikkäs,

Lambda on 2 johtoinen, musta ja sininen. 99 % varmuudella musta on maadoitus ja sininen on signaali johto.

Olenko oikeassa ??

Vai kumpi on kumpi, niin ja Evo kolmosen lambdasta kyse

EDIT:

Eli värit onkin sininen ja valkoinen

EDIT 2 :

Eculle menevä signaali johto on valkoinen ja se tieto riittikin mulle. Ei teistä ole mitään apua täällä ;D

No sitten on uusi kyssäri ;D

Nyt kun on satanut jo parikertaa lunta, ja teitten auraus on taas päin persettä, eli ihan paska kunnossa. Ja kun tuossa kotimatkan varrella rupeaa tuo urasyvyys olemaan jo aika helkutin paljon, kiitos asvaltin painumisen mitä ei ole vuosiin korjattu. Ja jos autooni tulee damagea, vaikka etulippa menee pillun päreiksi niin kuka on silloin korvausvelvollinen ?

Kaupunki ? , auraaja ? , vai vakuutusyhtiö ?

Ja jos näin käy niin soitanko vaan poliisit paikalle jotta tekevät raportin siitä.

Erikoiseksi tämän tekeekin se että autossa on vakioalusta ja tietenkin tuo lippa kuuluu vakioosiin. Joten ei voi perustella että on jälkiasennus tuuninki härpäke mitä ei voi korvata.
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

Miksi ruotsin poliisii ei saa koskaan kiinni noita Getaway in Stockholm-kuskeja? ???

Onko ihan poliisien kädettömyyttä vai onko joku laki ruotsissa että ei pystytä jäljittämään videon perusteella? Vai hoitavatko kuskit jälkiensä peittelyt todella hyvin? :nykii
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

lancer evo-r sanoi
Miksi ruotsin poliisii ei saa koskaan kiinni noita Getaway in Stockholm-kuskeja? ???

Onko ihan poliisien kädettömyyttä vai onko joku laki ruotsissa että ei pystytä jäljittämään videon perusteella? Vai hoitavatko kuskit jälkiensä peittelyt todella hyvin? :nykii

Se mitä joskus näitä katsoin niin niissä videoissa näkyvät poliisit oli käytännössä aina, "oman joukkueen pelaajia", en tiedä miten nykyään..
Luulen että ruotsissa ei voi vaan todistaa videon pohjalta että henkilö N ajoi sitä jos se ei videossa näy (Vaikkain todennäköisesti ajoi)
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

lancer evo-r sanoi
Miksi ruotsin poliisii ei saa koskaan kiinni noita Getaway in Stockholm-kuskeja? ???

Onko ihan poliisien kädettömyyttä vai onko joku laki ruotsissa että ei pystytä jäljittämään videon perusteella? Vai hoitavatko kuskit jälkiensä peittelyt todella hyvin? :nykii

Kaippa tuo on jo niin iso bisnes et tyypeillä on asiansa osaavat lakimiehet takanaan jotka ovat ohjeistaneet miten tulee menetellä jos poliisit saa kiinni. Ja kaippa ne siellä oikeudessakin hommansa hoitavat asiakkaansa eduksi... Tai sitten se vanha perinteinen "kah ko joku oli sen varastanu, en oo viel ehtiny poliiseille soittaa ko vasta huomasin" ... tiedä näitä sitten...
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

minkä ihmeen takia tuossa karvalakkimallin L200 dieselissä ei ole edes öljynpaineanturia? :nykii

sen nyt vielä ymmärtää että jossain pitää säästää... Vain yksi aurinkolippa, ei kiekkamittaria, hehkun valoja, sisävalo syttyy vain kuskin ovesta (toisessa ei edes kytkintä) mutta että öljynpaineen anturi on pitänyt jättää pois. On se turkanen ;D
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

Onko JDM evoissa jotain teknisiä eroavaisuuksia verrattuna euroopan malleihin? Ohjausta lukuunottamatta.

Hiukan on vielä mietinnässä mistä sitä auto alkaa etsimään...
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

Zom sanoi
Onko JDM evoissa jotain teknisiä eroavaisuuksia verrattuna euroopan malleihin? Ohjausta lukuunottamatta.

Hiukan on vielä mietinnässä mistä sitä auto alkaa etsimään...

Ei kai mitään olennaista mutta jotain pientä tietysti kuten eri kartat ECU:ssa.
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

onko pajerossa ja l200 (80-90luvun taitteen malleissa)
samat:

etuvetonivelet?
käykö automaatti napalukot suoraan 89vm 4wd L200seen?
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

nostokurki sanoi
minkä ihmeen takia tuossa karvalakkimallin L200 dieselissä ei ole edes öljynpaineanturia? :nykii

sen nyt vielä ymmärtää että jossain pitää säästää... Vain yksi aurinkolippa, ei kiekkamittaria, hehkun valoja, sisävalo syttyy vain kuskin ovesta (toisessa ei edes kytkintä) mutta että öljynpaineen anturi on pitänyt jättää pois. On se turkanen ;D
Eikö tuossa siis ole ollenkaan öljynpaineen merkkivaloa taikka mitään? Tosin koneen kolinahan kertoo öljyn paineen määrän,alle 1kilon kun menee niin puheen voimakkuus muuttuu huutamiseksi ;D
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

ast sanoi
Miksi kaksipyöräisissä on rullakaasu ja mönkijöissä peukalokaasu?
No nyt uusimmassa TM:ssä on sitten tähänkin "asiantuntijan" vastaus. Siellä postilaatikko osiossa oli joku kyselly samaa asiaa ja oli tullut niin pitkä perustelu etten jaksa alkaa koko juttua kirjoittelemaan, mutta pääasiassa sen takia, että kelkassa ja mönkiöissä vaihdellaan ajoasentoa puolelta toiselle sekä ajetaan välillä istualtaan sekä välillä seisten. Lisäksi mutkikkaan uran takia joudutaan jatkuvasti kääntelemään tankoa ääriasennosta toiseen. Näin ollen peukalo kaasua on helpompi käyttää, koska ranteen kulma muuttuu jatkuvasti. Moottoripyörissä ajoasento on paljon stabiilimpi.
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

Mr mmc sanoi
onko pajerossa ja l200 (80-90luvun taitteen malleissa)
samat:

etuvetonivelet?
käykö automaatti napalukot suoraan 89vm 4wd L200seen?
l
Ei välttämättä käy. Joissakin L-200:ssa on se napalukon pulttijako eri kuin Pajeroissa. Diisseli puolella PITÄISI ola jotakin asiasta, muta en ihan 100% varma ole.
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

Nuhapumppu sanoi
Eikö tuossa siis ole ollenkaan öljynpaineen merkkivaloa taikka mitään? Tosin koneen kolinahan kertoo öljyn paineen määrän,alle 1kilon kun menee niin puheen voimakkuus muuttuu huutamiseksi ;D

merkkivalo on kyllä, mutta se on "kylmä" eli konehuoneessa ei ole mitään anturin tapaistakaan sitä ohjaamassa :D
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

Onkohan siinä öljynsuodattimen jalassa edes paikka sille anturille joka ois tulpattu vai onko ees ikinä reikää puhkastu sinne? Siinähän vissiin on silti 4D56 2,5 litranen vapari? 2,3 ja 2,5 litrasissa turboversioissa on nuo anturit pikkusen eripaikoissa, mutta siellä suodattimen jalan alapuolella ne silti on.
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

ossaako joku sanoa et kummalla vm.-00 sedan galantin iskarit on? päällekäiset tukivarret vai tuleeko iskari suoraan olka-akseliin kiinni?
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

MVa~1 sanoi
Onkohan siinä öljynsuodattimen jalassa edes paikka sille anturille joka ois tulpattu vai onko ees ikinä reikää puhkastu sinne? Siinähän vissiin on silti 4D56 2,5 litranen vapari? 2,3 ja 2,5 litrasissa turboversioissa on nuo anturit pikkusen eripaikoissa, mutta siellä suodattimen jalan alapuolella ne silti on.

juu 4D56 on. Anturin paikasta en tiedä, päällä se ei ainakaan ollut... Eikä jalasta lähtenyt yhtäkään johtoa...
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

Onko muuten kaikissa Evoissa tuo vesiruiskutus coolerille ???
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

MLR sanois että kaikissa on, mutta muistaakseni kasin aikoihin joku lehti (TM?) sanoi että se olisi poistettu. Tiedä sitten.
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

Mitä ainetta on venttiilin ohjurit yleensä?

Sussusta on pakopuolen ohjuri katki ja uudet on aika kiven alla, yhtä hyvin vois tehdä itse jos vaan tietäis mistä aineesta moisen tekisi?
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

nostokurki sanoi
Mitä ainetta on venttiilin ohjurit yleensä?

Sussusta on pakopuolen ohjuri katki ja uudet on aika kiven alla, yhtä hyvin vois tehdä itse jos vaan tietäis mistä aineesta moisen tekisi?

Messingistä.
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

suuta hevosenkengälle, messinkiä pitäis löytyä töistä tarpeellinen määrä :)

kovasti näytti valuraudalta alkuperäinen, sellaista harmaata joka tapauksessa, ei ihan teräksen väristäkään. Mutta tehdään messingistä niin kestää. :peukku
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

Päivittäisiä mitsubisi tarjontaa katsoessani, löyty joku hemmetin matto galantin päältä?

Mikä tämä tarkalleen on ja mikä on sen funktio?
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

tepi sanoi
Päivittäisiä mitsubisi tarjontaa katsoessani, löyty joku hemmetin matto galantin päältä?

Mikä tämä tarkalleen on ja mikä on sen funktio?
Matosta viis mutta mitä toi peli maksaa :D
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

tepi sanoi
Päivittäisiä mitsubisi tarjontaa katsoessani, löyty joku hemmetin matto galantin päältä?

Mikä tämä tarkalleen on ja mikä on sen funktio?

Avattava kangaskatto ?
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

UITTO- sanoi
Matosta viis mutta mitä toi peli maksaa :D

Harvinaisuuksien hintatasoa ei näe, mutta startprice on jo kalliimpi mitä esim facelift legnumissa on myyntien keskiarvohinta hankoon. ;D 2500e on lähtöhinta.

'71 Mitsubishi Galant
Chassis No : A53C
M5 | White1600 cc | 59,000 kms
Condition Grade : 3.0 Shaken Registration :09/12
Auction Date : December 18

Irtoisko tuolla jo vanhin mitsubishi pokaali vuodesta toiseen ??? ;)
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

Evo 8 ja kysymys olisi että onko ihan ominaisuus että kun vaihtaa vaihdetta kiihdytyksessä niin kierrokset kohoaa vaihdossa n. 500rpm ? Eli siis vaikka irroittaa kaasusta vaihdossa niin sama tapahtuu.

Ja siis jos nopeaan yrittää vaihtaa jne niin vaihto on mitä luultavammin pieni sorsa kun onnistunut vaihto.
Voisiko olla joku imuvuoto joka nuo kierrokset nostaa vai mikä mättää ?
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

puerco sanoi
Evo 8 ja kysymys olisi että onko ihan ominaisuus että kun vaihtaa vaihdetta kiihdytyksessä niin kierrokset kohoaa vaihdossa n. 500rpm ? Eli siis vaikka irroittaa kaasusta vaihdossa niin sama tapahtuu.

Ja siis jos nopeaan yrittää vaihtaa jne niin vaihto on mitä luultavammin pieni sorsa kun onnistunut vaihto.
Voisiko olla joku imuvuoto joka nuo kierrokset nostaa vai mikä mättää ?

Eukon mazda kutosessa nostaa kanssa kierroksia pikkusen, joten taitaa olla ominaisuus tuo kierrosten nousu. Jotkut tumpelot kun tykkää hidastella niin kauvan että kun kolmoselta vaihetaan neloselle niin kierrokset on jo laskenut tyhjäkäynti tasolle ja moottori tykkää hyvää satasen vauhissa ;D
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

Joo passatissa esiintyy kans sama. Luulis kyl ettei tommosessa urheilullisessa autossa olis tommosta paskaa..
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

MakeM sanoi
Joo passatissa esiintyy kans sama. Luulis kyl ettei tommosessa urheilullisessa autossa olis tommosta paskaa..

Lisätään listaan Opel Astra ja Volvo S40.
On muuten sitten aivan sanoin kuvaamattoman ärsyttävä ominaisuus, kun tälläiseen näissä muutamassa autossa törmännyt.
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

^Älä muuta virka. Olisiko jollain EVO omistajalla mitään kommenttia ?
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

mizu91 sanoi
Lisätään listaan Opel Astra ja Volvo S40.
On muuten sitten aivan sanoin kuvaamattoman ärsyttävä ominaisuus, kun tälläiseen näissä muutamassa autossa törmännyt.
Joo ja lisätään listaan vielä -06 1,4 Corollakin. Taitaa sitte olla melkein kaikkien uusien/uudehkojen bensa autojen omituisuus. Perseestähän tuo ominaisuus on kun on itse tottunut pykältämään nopeahkosti ja Corollalla tulee sitten jatkuvasti nykäyksiä kytkimen ylösnostojen yhteydessä. No GDI Galantissa saa onneksi pykältää niin nopeaa kuin kuskista löytyy kykyjä ja ei tule sorsia tai nykäyksiä ;D
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

Onko kellään tietoa miten tuo on toteutettu, muistelin ainakin että jossai autoissa oli kaasuläpän luona joku jousi tai "iskaripatruuna" joka ei antanut läpän sulkeutua vauhdilla, vaan hidasti sitä loppuvaiheessa. Tästä syystä sitten kierrokset jäi "kantamaan" hetkeksi. Sähköisissä kaasupolkimissa varman sitten moinen tehty ihan moottorinohjauksen softaan.
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

Hyvin mahdollista. Noissa sähkökaasuissa on kyllä osassa ihan käsittämättömästi viivettä lähdössäkin, ilmeisesti tehty mahdollisimman mukavaksi ajaa. Saiskohan valmistajalta jotkut "osaan ajaa" -säädöt? Tuo "kantaminen" on kyllä aluksi todella häiritsevä juttu, mutta oppiihan siihenkin. Kumma vaan et tarkotuksena oppia jotain tommosia outouksia normaalin toiminnan sijaan..
Evon omistajana voin sanoa että kolmonen ainakin reagoi mukavan nopeasti joka suuntaan ;D
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

Joo, kolmosessa ei taida nostaa mikään muu tyhjäkäyntiä kun ratin kääntely. :) Ja mahdollisesti myös AC switch tai AC clutch, eli sillon kun kompura lähtee pyörimään.
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

Portattu, usein tormää eri aihe piireissä tohon sanaan mitä se siis meinaa?
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

Noh. Kannen porttaus esimerkiksi taitaa olla niiden kanavien kanssa duunausta jollain lastua vievällä vekottimella. Joku fiksumpi voi kertoa lisää.

Tietotekniikassa taas joku ohjelma on esimerkiksi koodattu windows alustalle, ja joku vääntää lähdekoodit uusiksi / muokkaa niitä, että softa kääntyy linuxille tai macos:lle niin sitä myös kutsutaan porttaamiseksi.
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

Slider sanoi
Noh. Kannen porttaus esimerkiksi taitaa olla niiden kanavien kanssa duunausta jollain lastua vievällä vekottimella. Joku fiksumpi voi kertoa lisää.
Juu, tavoitteena tosiaan muotoilla/hioa imu- ja pakokanavat niin, että ilma virtaa mahdollisimman helposti. Tarkemmin voi lukea vaikka wikipediasta.
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

Mikäs muuten on raitisilmasuodatin på engelska?

Onko se pollen cabin filter tms? ::)
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

Joikale sanoi
Mikäs muuten on raitisilmasuodatin på engelska?

Onko se pollen cabin filter tms? ::)

Taitaa olla cabin filter tai cabin air filter(vissiin)
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

Frisk luft filter

http://translate.google.fi/translate_t#

;D ;D
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

Slider sanoi
Onko kellään tietoa miten tuo on toteutettu, muistelin ainakin että jossai autoissa oli kaasuläpän luona joku jousi tai "iskaripatruuna" joka ei antanut läpän sulkeutua vauhdilla, vaan hidasti sitä loppuvaiheessa. Tästä syystä sitten kierrokset jäi "kantamaan" hetkeksi. Sähköisissä kaasupolkimissa varman sitten moinen tehty ihan moottorinohjauksen softaan.

Soittelin kamiteckkiin niin sanoi että tuo on ihan ominaisuus joka on kaippa vielä softassa. Lupasi kysellä jos vaikka saisi softaan korjauksen tuohon ongelmaan. ;)
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

puerco sanoi
Evo 8 ja kysymys olisi että onko ihan ominaisuus että kun vaihtaa vaihdetta kiihdytyksessä niin kierrokset kohoaa vaihdossa n. 500rpm ? Eli siis vaikka irroittaa kaasusta vaihdossa niin sama tapahtuu.

omassa evossa ei ainakaan tuollaista ole ilmennyt.kyseessä siis kasi
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

Mistäs muista mitsuista käy tuo siirtohaarukka tuohon kolmoseen ? Vai onko jotain inside tietoa ja saa ite taas senkin tiedon kaivella googlen kautta
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

veikka81 sanoi
Mistäs muista mitsuista käy tuo siirtohaarukka tuohon kolmoseen ? Vai onko jotain inside tietoa ja saa ite taas senkin tiedon kaivella googlen kautta

Jos siihe käy googlen mukaa VR-4:sen haarukka niin se löytyy foorumilta: http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=10520.0
osanro: MD770506

*tietävät tarkistakaa onko oikee osanro*
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

Jos pakkasnesteen jähmepiste on esim -25' (joka siis yleensä ilmoitetaan),niin mikä on sen OIKEA jäätymispiste.?
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

Harri K sanoi
Jos siihe käy googlen mukaa VR-4:sen haarukka niin se löytyy foorumilta: http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=10520.0
osanro: MD770506

*tietävät tarkistakaa onko oikee osanro*

MD770506 on nykyinen osanumero Evo 2/3 GSR kytkinhaarukalle ja aika moneen muuhinkin aikakauden Mitsuun sopiva. RS:ssä on jostain syystä eri osanumero. Eli "samitsu":lta löytyy.
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

Milläs perustein auton vetokyky mitattiinkaan vanhemmissa (alle -00),vai onko se tehtaitten ilmoittamaa jo?

Tietysti olettaen että koukkuvalmistajan kys koukku riittää max massaan..
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

Moro- Juuri tänään liityin foorumille ja tarkoitus olis mitsubishi ostaa.

Aloin kyselemään että onko kenelläkään kokemusta uudesta lancer diesel versiosta. Sportti mallista siis.

Ensimmäinen auto ois tarkoitus laittaa ja lanceri tuntuu pirun hyvältä vaihtoehdolta. Kaikki kokemukset erittäin tervetulleita ja tyyppivikoja ynm ois kiva tietää. Käytettynä luultavasti tulee ostettuna. Miten tollanen lanceri liikkuu diesel koneella. Tehoa pitäis olla sen 140hv? ::)

Tässä on vielä aikaa vähän ennenkuin kortin saan ja kovasti haluttais kyseinen auto ostaa :p
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Takaisin
Ylös Bottom