Ratinakseli & virtalukon johtosarja '89 2.5TD IC

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ms;
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

ms;

New Member
Liittynyt
14 Elokuu 2006
Sijainti
Vesilahti
Ny se sitten meni viimenenkin usko ihmiseen :-(

Pajero 2.5TD '89 odottamassa korjaamon pihassa kannen vaihtoon, kolmospytyn esikammiota epäilen kun koneella ajettu 180tkm ja pulputtaa paisunta-astiaan, uudet moottorinosat laatikossa etupenkillä (täydellinen uusi kansi, kannen tiiviste, uusi pulttisarja ja yläpään tiivistesarja; 1230Eur/Kouvolan moottorikoneistamo)

Niin eikö joku saata... kusipää mennyt yöllä autoon ja yrittänyt sitä pölliä. Ohjauspylväästä kaikki muovit revitty, virtalukosta piuhat irti ja jollakin ihmeen säkällä oli auto saatu käyntiin ja liikkeelle, rattilukko ei vaan antanut periksi ja oli riuhdottu niin jotta ohjausakseli oli poikki napsahtanut elippä ratti irtaallaan.

Eli, olisiko vinkkejä mistä sais edukkaasti virtalukon johtosarjan & ohjausakselin? Ja olisko kellään jakaa kokemusta kuinka työläät korjata?

Niin, ja jos joku kauppaa täydellistä kantta alle torihintojen niin olisi kiva kuulla, tai sitten suoraan tonne Lempäälään poliisille tutkintaan tiedoksi, jonne eilen tosta rikosilmoituksen tein. Rikos tapahtui siis 29.8. - 30.8. yönä Vesilahdella.

Mukavinta tietysti tässä kaikessa on, että menee ihan omaan piikkiin, kun ei about mikään vakuutus tuota korvaa. Arvatkaa vitutt....?
 
Vs: Ratinakseli & virtalukon johtosarja '89 2.5TD IC

ms; sanoi
Ny se sitten meni viimenenkin usko ihmiseen :-(

Mukavinta tietysti tässä kaikessa on, että menee ihan omaan piikkiin, kun ei about mikään vakuutus tuota korvaa. Arvatkaa vitutt....?

Paska homma, kokeiles korvausta kotivakuutuksesta. Kasko kun ei normaalistikaan irtainta korvaa, vain jotain max 5 cd-levyä jne. Autoradiot sun muut hälpäkkeet menis muutenkin sen kotivakkarin piiriin...
 
Vs: Ratinakseli & virtalukon johtosarja '89 2.5TD IC

Kotivakuutus ei kata, korjaamolla olisi pitänyt olla aidattu ja lukittu piha-alue, mittakuppi täynnä...

No, ei auta kuin realisoida tappio, myydä raato, laittaa ko. puulaaki mustalle listalle, ja vaihtaa autoa. Tulihan tuolla jo 95tkm ajettua kahden vuoden aikana.

Riskinä on että alkaa tääkin muistuttaa terapeuttista saaga tilitystä, mutta pitäähän sitä komiaa kuvailla;
* korilla rullattu 470tkm
* vaihto-koneella 180tkm, kansivika, jonka takia alunperin oli korjaamolle menossa, kuplii paisunta-astiaan
* virtalukon johtosarja revitty irti, ratinakseli katki ja verhousmuovit ohjauspylväästä revitty -> purku-osina ratin akseli ja virtalukko 50Eur kumpikin + vähintään päivä työtä -> mulla ei innostus enää kanna
* muuten sisusta ja ulkopuoli siistiä ajanpatinoimaa, yksi ruostereikä korissa oikean takalampun alla
* takalasin pyyhin ei pelaa, romiksen vaihto-osa seuraa mukana

jotain positiivistakin
* viimeksi katsastettu helmikuussa 2007 ilman isompia moitteita
* huollettu säännöllisesti ja pieteetillä, öljyjä vaihdettu joka koloon, nippoja rasvailtu, kuititkin löytyy kiinnostuneelle
* uudet BFGoodrich M+S renkaat alla (530Eur), heinäkuu 2007, kahden vuoden ikäisillä aluvanteilla (550Eur)
* toiset renkaat alkup. ruosteisilla peltivanteilla ja jollakin Auroran luistimilla
* laturi + alipainepumppu 2007 (400Eur töineen)
* molemmat akut 2006 (180Eur)
* etujarrulevyt, palat ja letkut 2006 (~450Eur töineen)
* tuulilasi 2006 (180EUR töineen)
* OME alustasarja 2006; iskarit, jouset ja kaikki puslat, (ei ohjausvaimenninta), runko hitsattu, käyty läpi ja massattu 2006 (cros4wd toimesta ~2300Eur töineen)
* voimansiirron eristimet ja etukardaani vaihdettu 2006 (~160Eur)
* koko pakoputkisto, vaihtomoottori (vaihto-koneella ajettu 120tkm; Lehtisen autopurkaamo Somero), kytkin, startin kehä, jakopään hihnat ja kiristimet 2005 (~4000Eur töineen) -> tämä seurausta moottoritienopeudella tapahtuneesta öljypumpun hajoamisesta
* PA tankki ja kaikki löpövehkeet vaihdettu uusiin 2005 (~900Eur töineen) -> paha löpövuoto ilmeni ekan tankkauksen yhteydessä, Ranta-juppi hyvitti tosta oikein 100Eur, ko. liikettä en suosittele kenellekään

Ostettu 2005 Rinta-Jouppi, Seinäjoki, 375tkm silloin mittarissa
 
Vs: Ratinakseli & virtalukon johtosarja '89 2.5TD IC

ms; sanoi
Niin, ja jos joku kauppaa täydellistä kantta alle torihintojen niin olisi kiva kuulla, tai sitten suoraan tonne Lempäälään poliisille tutkintaan tiedoksi, jonne eilen tosta rikosilmoituksen tein. Rikos tapahtui siis 29.8. - 30.8. yönä Vesilahdella.

Siis mitämitä? Pöllikö ne sen kannen siitä etupenkiltä vai? On niillä varmaan ollu muutenki älyttömän hauskaa!!! :seina :seina :seina
 
Vs: Ratinakseli & virtalukon johtosarja '89 2.5TD IC

Jep, uusi kansi tehtaan laatikossa pöllitty, juuri matkahuollon kautta Kouvolan moottorikoneistamosta tullut, oikein mun osotetarra päällä ettei vaan jäisi epäselväksi voroille, kenelle tuo ihan laillisesti kuuluu.
 
Vs: Ratinakseli & virtalukon johtosarja '89 2.5TD IC

Tiedän että varmaan on mitta aika täys, mutta osaan varmasti kuvitella miltä nyt tuntuu koska itsellä menee yhtä vahvasti.

Ps. En ole ostamassa vielä kantta "tiskin alta"
 
Vs: Ratinakseli & virtalukon johtosarja '89 2.5TD IC

Ny on sitte uusi koti raadolle löytynyt, myin renkaat, kaikki muu meni kaupanpäällisinä ;-)
 
Takaisin
Ylös Bottom