Ratti ei pysy suorassa

H

Hammer

Guest
Missäköhän mahtaa olla vikaa, kun ratti ei pysy suorassa ajon aikana? Lisäksi ajossa ratti täristää nyt melkoisesti. Siellä suollahan se lauantaina meni kun se kiveen kolahti ja meni melkein kyljelleen. Saan vasta tiistaina auton nosturin päälle ja silloin pääsee kunnolla tutkimaan asiaa samalla kun vaihtuu kytkin. Mutta josko jollain olisi ehdotuksia vian laadusta jo etukäteen...?
 
ST sanoi
Vanne kiero/rengasprofiili "pilalla".?

Käytin pajeroa rengasliikkeessä ja veikkauksesi osui osittain nappiin. Vanne oli tosiaan mennyt kieroksi. Nyt ko. rengas on takarenkaana siihen asti kunnes löydän samanlaisen vanteen tilalle. Tärinä loppui, mutta ratti on edelleen vinossa, voisiko olla että aurauskulmat ovat menneet piloille. Alettiin kaverin kanssa irrottamaan rattia, niin eiköhän joku valopää ollut hitsannut ratin kiinni siihen rautaan, missä se normaalisti on pultilla kiinni :seina, joten se siitä irroituksesta toistaiseksi. Tuo ratin hitsaaminen kiinni ei mahda olla tehdaslähtöinen asennus?
 
no siinä ei paljo järki päätä pakottanu kun on sen hitsannu kaikenlaisia reikäpäitä se maa päällään kantaa.
 
Kannattaako se ratin hitsaussauma rälläköidä auki vai jättää se ennalleen, ainakin toistaiseksi?
 
Jos ei oo jotain erikoista tarvetta ole rattia irrottaa niin anna olla paikallaan. Kun olet kiveen törmänny ja vannekin oli kiero niin melkosen varmasti on myös aurauskulmat menny vituralleen. Kattele onko tukivarsi suora / oikealla paikallaan, ettei ole kiinnityspisteissä vaurioita ym. Sikäli kun kaikki näyttää ehjältä niin kannattaisiko viedä johonkin säädettäväksi ne aurauskulmat - alkaa syömään renkaita pitemmän päälle jos ovat v***illaan. Ennen säätöä voisi vaihtaa pallonivelet jne. jos ovat jo huonossa hapessa  ;)
 
Takaisin
Ylös Bottom