e15mitsubishi sanoi
Haudi.
Rally Rent Europe (Alavudella) tulee muuttamaan Saloon lähiaikoina? Osa henkilökuntaa muuttaa mukana mutta Artsi ei
. Se on vähän sääli koska edm. hepulla on aikas hyvä näppis noitten ralli-Lanccujen säätöjen osalta
jep lanccu ku lanccu,mulla oli ilo seurata viime keskiviikkona todellisen ammattilaisen työskentelyä 3 h:n ajan. siinä tuli oikeen sellanen fiilis että mies paneutuu tosissaan siihen mitä tekee,vastaavaa toimintaa dynotyksen puitteissa en ole vielä kohdannut.
piuhaa meni koneeseen ja auton sisälle siinä määrin että tällästä "tavallista tallaajaa" oikeen ihmetytti ja lukemia seurattiin neljästä eri näyttöruudusta,sekä kaksi "päätettä" oli auton kojelaudalla,lisäksi vasemmassa kädessä ahtopainemittari ja kuulosuojaimiin tuli letku (no joo,se oli tietty se nakutuksen tunnistin,sen ja ahtopainemittarin ymmärsin ilman erillistä selvitystäkin,niin ja sen tehokäyrän siellä yhdessä monitorissa ;D).
sähköpuolelta löytyi jännitehäviöitä, sekä koneesta rikkaalle menemistä yli 100 km/h nopeudessa. maadotukset meni uusiksi akusta ja ECUsta (mitsujen "tyyppivika" kuulemma että maadotukset on sen verran huonot että vuosien saatossa niissä ilmenee ongelmii). ahtopaineita nostettiin 0,95->1,1
,laittoi t-haaran ahtopaineventtiilin toiseen letkuun ja sanoi että jos kylmemmillä ilmoilla (meinas talvea,mutku ei lanccu oo liikenteessä sillon,heh) ahtopaineen rajotin iskee päälle niin sitten senkun poistat tän välikappaleen niin homma on sillä selvä. yhden vedon monien muiden joukossa (kaikkiaan jotain 8-9 vetoa,välillä ihan kunnon käyrä-ajo ja välillä sitten astetta laimeemmin) Artsi veti 1,3 bar:n paineilla ja totesi että ei nakuttanu vielä silläkään kertaa,which is nice.
lopputuloksena kun kone on nyt aivan varmasti oikeissa säädöissä/arvoissa ja ahtoja nostettu em. verran:
-keskikulutus (matka-ajossa) tippui 1,0-1,5 litraa
-tehoja tuli lisää: kW 203->228
Nm 350->410
-auto kiihtyy nyt paljon tasasemmin kaikki vaihteet läpi,kun ennen kiihdytys oli sellasta vaihde kerrallaan nykimistä kun esim. kävi koko lootan läpi.
toi tehojen lisääntyminen tossa määrin oli kyllä yllätys itsellenikin, nyt täytyy tietenkin muistaa että toi aikasempi ajo on tehty st-motorsissa ja penkkien välillä voi olla eroja. mutta oli miten oli niin kyllä sen jo menossa huomaa että tehot on lisääntyny ja se eteneminen sujuu paljon jouhevammin.
harmi ettei kyseinen säätäjäguru muuta RRE:n mukana saloon,mutta tulee kuulemma tekemään keikkahommia sitten salossakin (sisältä ohjattava ahtopaineen säädin jo tilauksessa Artsin asentamana ;D). ja kyllähän sieltä pajasta noita osaajia löytyy laajemmallakin skaalalla esim. Helkamäen Tuomas.