Ruiskutus ajoitus, diesel!

Mizushima

Member
Liittynyt
12 Huhtikuu 2003
Diesel miehet ja muutkin asiasta jotain tietävät herätys!

Onko normaali rivipumpun ruiskutusennakko aina vakio, vai muuttuuko se kierrosluvun mukaan kuten kipinämoottorien sytkä ennakko. Jos ennakko muuttuu kierrosluvun mukaan, niin mitenköhän asia on toteutettu, keskipako tai vst ???

Kysymykset juontaa juurensa moisesta 3.3 litran kiisselikoneesta, josta moottorin maajohto oli irronnut/unohtunut ja sammuttimen vaijeri hoiti mm. starttimoottorin ym. maadoituksen kunnes suli poikki ja kaikki virta meni luonnollisesti ruiskun läpi :mad:

Tapahtuman johdosta moottoriin tuli lämpö ongelma, ei siis mitään mittarivikaa ja samalla moottorin luonne muuttui alarekisteriltään puhdittomammaksi(jos se nyt entisestään voi heikentyä) ;D

Viisaat kertoi että väärä ruiskasuennakko tekee lämpöproblemaa, joten ennakko säädettiin ja pitäis olla kohdallaan. Joten yks vaihtoehto on, ettei kierrosluvun vaikutus ennakkoon ole oikea ???

Kaikki kommentit tervetulleita
 
Ratkaisun avainta kyselen, mikä auto?
Pääasiassa kaikissa rivipumpuissa on keskipako säätö, totta on että voi oireilla myös "lämpönä" jos ajoitus on väärä, mut pitäis kyl olla myös pahat käyntihäiriöt..
mut sitten mikä on aiheuttanut väärän ajoituksen niin paha mennä arvelemaan, koska "hitsausta" en usko tapahtuneen säätimessä koska virta kulkee suorinta tietä sammutus vivusta helaan ja siitä pumpunrunkoon ja siitä moottoriin..

vastaukseni voi olla myös väärä, riippuen auto mallista..
 
Takaisin
Ylös Bottom