Sapporo 2.4i aut -90 Alusta ja ABS:it

S

Skäpi

Guest
Sain tuommosen Sapporon käsiini tuossa kevään aikana ja nyt pitäis sitä rueta liikenteeseen laittamaan.
Autossa on ensialkuun ainakin sellaisia ongelmia, että paineilmakompressori on palanut, kuskinpuoleinen takaiskari vuotaa ilmat pihalle ja ABS:ien merkkivalo syttyy muutaman metrin ajon jälkeen.
Auton ECS on ohitettu (johdot katkottu) ja Iskareiden paineilmaventtiilit on kytketty erilliseen katkaisijaan, etupää ja takapää erikseen.
Konehuoneessa on kompuran ilmaletkuun liitetty renkaan venttiili josta voi tavallisella renkaantäyttö pistoolilla lisätä ilmaa alustaan kun katkaisijaa painetaan.

Nämä "patentit" EIVÄT ole minun itseasentamiani vaan edellisen omistajan ::)!

Kuskinpuolen takaiskari vuotaa ilmat siitä iskarin yläpäässä olevasta "säiliöstä" (puhkiruostunut).

ABS:eja en ole sen tarkemmin tutkinut, ja joku kokeneempi voi varmaan kertoa mistä vikaa hakea.

Semmonen tuli mieleen vaan että tuo Sapporo on ilmeisesti Galantin erikoisversio, niin voiko Galantin alusta (iskarit, jouset) käydä tähän kun ei nuihin ilma-alustoihin ole oikein varaa sijoittaa ja ei tuntunut tavallista alustaa löytyvän ihan lähiliikkeestä.
 
No romuttamollehan se meni ku olisi tullut liian kalliiksi tuommosen pietto :(.
 
Ei tullu sit mieleen myydä sitä pois täällä kerhon sivuilla siinä kunnossa kun se oli? Tai osina, varmasti olisit saanut enemmän rahaa kun sait romuttamolta.

Ei noita sappoja niin paljon ole että niitä pitäisi paaliin pistää :pesis
 
Skäpi sanoi
No romuttamollehan se meni ku olisi tullut liian kalliiksi tuommosen pietto :(.
GSR sanoi
Ei tullu sit mieleen myydä sitä pois täällä kerhon sivuilla siinä kunnossa kun se oli? Tai osina, varmasti olisit saanut enemmän rahaa kun sait romuttamolta.

Ei noita sappoja niin paljon ole että niitä pitäisi paaliin pistää :pesis

Skäpi: Ja tästä opimme... ? :p :mad:
 
Ilmeisesti opimme sen, että kenelläkään täällä ei ehkä kiinnosta vastata tuohon ensimmäiseen lähettämääni viestiin ja hieman helpottaa minua kyseisen auton liikenteenlaitossa. Ja Mitsuhan on EDELLEEN omassa kotipihassani ja sen ensi viikolla vien katsastuskonttoriin rekisteröitäväksi.

Pyydän anteeksi jos sain joillekkin aiheutetuksi sydärin kun vain kokeilin miten reagoidaan tuommoseen viestiin.

Ja en MISSÄÄN NIMESSÄ ole sapoa romuttamolle viemässä kun on sen verran luksus auto.
Taidan tästäedes ottaa autoon liittyvistä asioista selvää autoliikkeistä kun sitä täältä ei saa. Kiitos
 
Skäpi sanoi
Ilmeisesti opimme sen, että kenelläkään täällä ei ehkä kiinnosta vastata tuohon ensimmäiseen lähettämääni viestiin ja hieman helpottaa minua kyseisen auton liikenteenlaitossa.

Arvelisin että mahdollinen syy löytyy tästä : Haku -toimintoa käyttämällä olisi vastaus löytynyt.
Esim:
http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=7075.msg46437#msg46437
http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=3912.msg63832#msg63832

Skäpi sanoi
Pyydän anteeksi jos sain joillekkin aiheutetuksi sydärin kun vain kokeilin miten reagoidaan tuommoseen viestiin.

No, sait varmaan aikaiseksi haluamasi reaktion...
 
Skäpi sanoi
Ilmeisesti opimme sen, että kenelläkään täällä ei ehkä kiinnosta vastata tuohon ensimmäiseen lähettämääni viestiin ja hieman helpottaa minua kyseisen auton liikenteenlaitossa. Ja Mitsuhan on EDELLEEN omassa kotipihassani ja sen ensi viikolla vien katsastuskonttoriin rekisteröitäväksi.

Pyydän anteeksi jos sain joillekkin aiheutetuksi sydärin kun vain kokeilin miten reagoidaan tuommoseen viestiin.

Ja en MISSÄÄN NIMESSÄ ole sapoa romuttamolle viemässä kun on sen verran luksus auto.
Taidan tästäedes ottaa autoon liittyvistä asioista selvää autoliikkeistä kun sitä täältä ei saa. Kiitos

Sen verran voin sanoa etteivät meistä kaikki välttämättä lue forumia ihan joka sekunti tai minuutti päivässä, vaan useimmat meistä taitavat kuitenkin olla päivätöissä, toiset yötöissä, ja toiset koko päivänkin töissä, jolloin ei tule forumia luettua välttämättä edes joka päivä... parhaamme mukaan pyrimme kyllä vastailemaan jokaisen romaaninraapustajan viesteihin ;D

Erittäin hyvä, ettet romuttamolle vienyt. Oletko kokeillut www.varaosahaku.fi - osoitteesta etsiä tarpeellisia varaosia? Yllättävästi saattaa vaikka löytyäkkin. Ja kyllähän näitä, täällä forumillakin erinäisiä varaosien kauppaajia on, toiset vaan valitettavan harvoin tuppaavat vastailemaan viesteihin... ::)
 
Rupes jo hieman masentaan kun auto seisoo kuukausia pihassa eikä päässyt sitä laitteleen kun ei tiennyt mitä osia ostaa. Kävin kattoon varaosahaku.net:issä jo aikaisemmin, mutta en oo mitään sieltä löytänyt.
Luin kyllä tuon viestin jossa joku oli laittanut sapaan galantin alustan ja lähetin kyseiselle henkilölle privaa, että minkälaisesta mallista on osat laittanut. Vastausta en ole vielä saanut.

Eli E1X korisesta gallusta alustan pitäis käydä, ja onko väliä moottorikoolla, -vm, yms. seikoilla. motonetissä kävin vertailemassa gallun ja sapporon iskareita ja takaiskareilla kuin myös etuiskareilla oli samat tuotekoodit. sapporoon ei jousia löytynyt. eli ilmeisesti pitää galantin iskareitten yläpäät ja jouset laittaa niin pitäis auton pelittää? Luin tuolla että ABS:ien hehku pois niin ei huomaa(irti on)!? kiitos!!
 
Eilen kävin konttorilla ja kilivethän ne sieltä antoivat ;D! Nyt alkaa jotain jenkkavehkeitä asentamaan ja sitten saada puunattua tuo sisusta ja ulkokuori kuntoon!
 
Senverran omalta osaltani, että harmillisen harvoin ehtii kunnolla perehtyä näiden sivujen sisältöön, mutta Sapporo tietoutta löytyy ja yksityisviesti tavoittaa S.posti vieläkin paremmin ja varsinkin kiireellisissä tapauksissa soittaakin voi - kaikki em yht tiedot löytyy "Sapporo" nimen alta.
Asiaa: - ABSeja jos korjaat niin mittaa ensiksi johdot alustasta ja vaihda uutta silikoni johtoa murtuneiden tilalle, tällä konstilla sain omani korjattua ensikerran (varsinkin pakoputken vierestä menevä oikea takajohto hapertuu ajansaatossa kuumuudessa).
Galantin iskarit Motonetista on mulla alla (ihan hyvät) (yhdet uudet löytyy alla Motonet hintojenkin jos tarvit), vain abs johdon kiinnike puuttuu Galant iskareista (vahvat nippusiteet korvasi puutteen) mutta ilmajousitetuissa etupään yläkiinnitys on mun mielestä eri, siis korissa. Takapään iskarit menee suoraan paikalleen, jos tavallisiin vaihdat (alapään pultit vaan luultavimmin joutuu rälläkällä katkaista kun ovat ruostunu).
Mulla on ylimääräinen ABS-boksi + antureita + sitä ja tätä. Kysy mitä tarvit? Mooi :)
 
Juu enään en tarvitse kun tuosta saparosta meni nesteet ja ölyt sekaisin :seina ja kun kansi tänään irroitettiin niin ei vika ainakaan kannentiivisteessä ollut. kannessa ei halkeamia näkynyt eikä lokia kerittu paremmin tutkimaan. Pistää vain miettimään että mistä muualta vois johtua tuommonen :'( :-\????

taidan pistää auton osiksi ja myydä täällä tarvitseville jos kiinnostusta löytyy...
 
Skäpi sanoi
Juu enään en tarvitse kun tuosta saparosta meni nesteet ja ölyt sekaisin :seina ja kun kansi tänään irroitettiin niin ei vika ainakaan kannentiivisteessä ollut. kannessa ei halkeamia näkynyt eikä lokia kerittu paremmin tutkimaan. Pistää vain miettimään että mistä muualta vois johtua tuommonen :'( :-\????

taidan pistää auton osiksi ja myydä täällä tarvitseville jos kiinnostusta löytyy...

Käyppäs moottorihiomolla tai jossain vastaavas kysymäs koeponnistusta siihen kanteen.. Itsellä meni tosta gallusta kansi nii päälle päin ei näkyny mitää mutta koeponnistus osoitti että kansi oli halki.. ei pitäis aiva hirveitä maksaa se operaatio..
 
Pistin auton myyntiin tuonne myytävänä -osioon eli jos osia kaipatte niin sinne siis :)
 
Takaisin
Ylös Bottom