Simpukan purkaminen ja kasaaminen ?

  • Viestiketjun aloittaja jaskajokunen
  • Aloituspäivämäärä
J

jaskajokunen

Guest
Nyt on apusimpukka vaihdettu ja kallistuksenvakaajan kumitkin punnerrettu paikoilleen, seuraava rasti olis purkaa tuo "varaosasimpukan"akseli koneistamoa varten puhtaaksi. Onhan täällä ollut "sinnepäin" ohjeita, mutta se DIY-ohje on vielä kadoksissa. Tarvitseekos siihen muita stefoja, kuin ne kaksi jotka on jo hankittu ?
Mun mielestä tuo paikallaan oleva vuotaa myös siitä rattiakselin puolesta eli onko sielläkin joku stefa tms. Tuota nestekiertoa en ole vielä miettinyt sen enempää eli ei tylyjä kuitteja jos edellinen kysymys oli älytön.

Tähän mennessä purettuna on 4kpl 14mm pultteja päältä sekä sen kiristyssysteemin lukkomutteri, sit jämähti siihen projekti :seina
 
"Tähän mennessä purettuna on 4kpl 14mm pultteja päältä sekä sen kiristyssysteemin lukkomutteri, sit jämähti siihen projekti"

Hetkonen, siis jos olet irrottanut sen kääntövarren sieltä akselin alapäästä, niin nyt sen akselin pitäisi nousta yläpuolelta siististi ylös ja ulos. Taisi olla niin, että sen kiristyssysteemin mutterin kun vain löysää eikä irroita, niin saat vedettyä sen akselin kannen mukana ylös, alapäästä vähän pehmeällä vasaralla koputtelee, niin lähtee. Ja ennen irrotusta kun veivailee ratin ja pyörät suoraan, niin ei tarvi kasatessa miettiä suuntia (EIKÄ SE AKSELI TAIDA SIELTÄ NOUSTAKAAN JOS PYÖRÄT ON PALJON VINOSSA!).

Jos en väärin muista, niin siellä on neulalaakeri sen kannen alla akselin yläpäässä, älä hukkaa niitä neuloja. Tuon takiahan se kansi on hyvä pitää akselissa kiinni kun sen vetää sieltä ulos. Ja sama tietysti takaisin laitettaessa käänteisessä järjestyksessä.

Jos sulla on se räjäytyskuva tuosta simpukasta, niin sieltä se pitäs näkyä. Jos haluat, niin voin laitta sulle mailissa noin 2Mb pdf:n jossa on tuo kohta kerrottuna.

Rattiakselin puolelta ei minulla ole kokemusta.

Tiivisteet/stefat ostin sarjana, muistaakseni siitä jäi pari kpl yli, olisiko ne olleet sitten sinne rattiakselin puolelle tarkoitettuja...

Bensavehkeessä tuo ei ollut pahakaan homma, mutta eikös teillä diesselimiehillä ole siinä akku pahasti päällä?
 
asian vierestä, mutta kun on se akku pois, niin kannattaa porata reikä siihen akuntelineeseen -> saa kätevästi meisselin siitä läpi jos/kun säätää ohjaustehostinta (tietysti akku nostettava pois säätämistä tehdessä, mutta käytännössä kätevä tehdä rei'än kautta).

t:eko_mies
 
Takaisin
Ylös Bottom