Sintteri kytkin

antte

ex. Galant Tbo -83, nykyinen Galant Tbo -82
Liittynyt
4 Huhtikuu 2003
Sijainti
Espoo
Eli eilen tiirailtiin ja verrattiin 2,0 ohc fordin sintteriä ja tgalantin kykä levyy. Erot ovat todella pienet. 8) Onko jollain varmaa tietoa tästä vai rupeenko arpomaan.
ohc levy on 215mm ja galantin 220mm, eli sintteri ei pure koko alueelle mille se on tarkoitettu....ompa välii.. ;D

-Antte
 
voi hyvinkin olla sovitettavissa: fordin takavetoisen "pikku" kytkimen (190mm) levyt ovat (muistaakseni) vaihtokelpoisia Mitsun 200mm kytkimen levyn kanssa.

Tärkeinhän siinä sopimisessa on keskiön spooritus ja se että levy on keskiöön nähden oikealla "offsetilla"

Mutta miksi laittaa pienempi fordin levy, kyllä Mitsuun saa sintterilevyjäkin, tai sellaisen voi teettää alkupäisestä levystä....?
 
Spooraus sama, offsetti viilattavissa. saatavuus mopo-sportista.... teettäminen ehkä hieman kallista. Rahat loppu, myydään Volvo. ;D

-Antte
 
muista sitten, että sintteri ei useinkaan toimi ruuhka-ajan nurkka-ajossa.... se kun ei pidä luistattamisesta... 8)
 
Huhu kertoo myös jonkun RS Turbo Escortin levyn sopivan takavetomitsuun. Tämäkin lienee kyllä 190 mm halkaisiljaltaan.

Fordin levyt nyt sopivat melkein mihin malliin tahansa, joten saattaa olla sama levy kuin tuo Nikon mainitsema takavetoisen pikkukytkin. Eräänä lauantaina oli kiire saada Sierraan kytkinlevy ja sellainen löytikin soittokierroksen päätteeksi eräästä varaosaliikkeestä. Ei muuta kun menoksi ja liikkeeseen. Edellinen asiakas kysyi kytkinlevyä johonkin 60-luvun Cortinaan ja oli vähän hämmentynyt kun myyjä levyn tuotuaan kysyi sinäkö soitit tästä levystä. Kävi ilmi että levy oli sama kuin parikymmentä vuotta uudemmassa Sierrassa! Onneksi liikkeestä löytyi vielä toinenkin kappale minulle joten kaikki olivat tyytyväisiä :)
 
mulle maksoi muistaakseni vähä päälle 100egee jousittamaton mitsuun tarkotettu sintteri.ralliartin 3-lapanen jousilla on reilu 300egee mut niitä saa varmaan sopivasti joltain nasse kuskilta.
ja miten niin ei sovi ruuhkaajoon,mitä parhain katu liikenteessä.pikkasen ehkä äkkinäinen,mut kaikeen tottuu.
 
Mulla oli vr-nelosessa ralliartin levy kokoajan ja mulla ei ollu mitään ongelmia.Ja samanlainen on nytkin tossa evo3:ssa ja täysin siviili liikenteessä ajettava...Ei pahemmin nyi.
Mä olen todennu et se on ainoa oikea levy... eikä muuten luista ainakaan 500nm:lla. Ja asetelma on kans ralliart. Jousittamattomassa levyssä voi olla ongelmia kytkinakselin kestossa(kokemusta löytyy)ainakin kilpakäytössä..
 
ja eikös tuolla oldermitsubishis.co.uk jätkät jotain cossun kytkintä ollu takavetoturboon modannut? siel tais ollu jotain kuviakin?
 
Haudi.
Olen vähän samoilla linjoilla ton jousittamattoman kanssa kuin Imppa. Selkeästi siirtyy kyllä sitä käyttäessä rasitus ihan suoraan voimansiirtoon kun ei ole niitä jousia vaimentamassa sitä "tarrautumispistettä"ja vielä kun ks. on 4wd-auto missä on paljon näitä aina vähän välyksellisiä nivelkohtia/pyörintäsuunnanmuutoksia. Joskaan en ole ihan ehdoton jos kyseessä on 2wd-auto ja käytetään suorakytkentä vaihteistoja/yksinkertaista kardaaneja(ilman tukia sekä vahvoilla risteillä) ja vielä mahdollisesti jäykkää takasiltaa "spoolilla". Noh, edm. ei enään olekkaan välttämättä ihan katuauto. Mitä tulee sit ihan otsikkona olleeseen sintteri-materiaaliin itsessään niin ihan toimiva/kestävä materiaali tosin hieman vauhtipyörää/asetelmaa enemmän kuluttavaa. Itselläni oli kans ennen kygälevyn hajoamista Ralliart-asetelma ja mikälie "daikin"-levy ja olin kans ihan tyytyväinen asetelmaan. Tällä hetkellä on Centerforce Dual Friction asetelma/levy ja tähän saakka pelannut ihan hyvin(n.7 tkm) mut saas nähä kesällä sit kun päästään vähä pitävämmälle pinnalle ;).
-Arska
 
Takaisin
Ylös Bottom