skuupin tekeminen? veden pääsy konehuoneeseen?

GtiLancer1994

New Member
Liittynyt
28 Marraskuu 2010
elikkä tekeminen perjaatteessa kaverilta onnistuu mutta ollaan mietitty että miten veden meneminen konehuoneesee estetään..??
 
Vs: skuupin tekeminen? veden pääsy konehuoneeseen?

GtiLancer1994 sanoi
elikkä tekeminen perjaatteessa kaverilta onnistuu mutta ollaan mietitty että miten veden meneminen konehuoneesee estetään..??

Käsittääkseni ei oikein mitenkään, valupeltejä/verkkoja voi laittaa jotka käsittääkseni jossain määrin toimintaa, tai sit semmonen aerodynaaminen pahka ala evo (käsittääkseni), joka ohjaa veden skoopin sivuitse, tai luo sen positiivisen paineen aluelle whatsoever. Tosin toimii vain vauhdissa.

Kovilla jätkillä on grilli aina niin kuuma että vesi höyrystyy heti osuessaan skooppiin ja/tai sen verkkoon :driver
 
Vs: skuupin tekeminen? veden pääsy konehuoneeseen?

eipä tuo ole haitannu ainakaan galantissa vaikka kone onkin lumisateen jäljiltä lumessa (ei ole verkkoja vielä)

mulla on tuossa evo5 scooppi joka on aavistuksen liian takana eli aukot on aika hyvin koneen päällä.
 
Vs: skuupin tekeminen? veden pääsy konehuoneeseen?

J. Puhakka sanoi
tai sit semmonen aerodynaaminen pahka ala evo (käsittääkseni), joka ohjaa veden skoopin sivuitse, tai luo sen positiivisen paineen aluelle whatsoever. Tosin toimii vain vauhdissa.

Lienee mieluummin negatiivisen kuitenkin, koska poistoa varten tuo skuuppi on.
 
Vs: skuupin tekeminen? veden pääsy konehuoneeseen?

Samppa sanoi
Lienee mieluummin negatiivisen kuitenkin, koska poistoa varten tuo skuuppi on.

Niin no poiston tapauksessa näin. Mut ei skooppi aina poistoa varten ole ja alkuperäinen viesti ei sitä tarkentanut.
Ja Evon tapauksessa se etuosankyhmyhän luo ilmanvastusta (positiivista vastusta), ja tavallaan boostaa ilmanpoistonvaikutusta luomalla sen negatiivisen paineen sinne skoopin toiselle puolelle.
ie. toimii paremmin kuin esim pelkät poistoreijät pellissä. (jotka myös aika suosittuja tietyissä piireissä).
 
Vs: skuupin tekeminen? veden pääsy konehuoneeseen?

J. Puhakka sanoi
Niin no poiston tapauksessa näin. Mut ei skooppi aina poistoa varten ole ja alkuperäinen viesti ei sitä tarkentanut.
Ja Evon tapauksessa se etuosankyhmyhän luo ilmanvastusta (positiivista vastusta), ja tavallaan boostaa ilmanpoistonvaikutusta luomalla sen negatiivisen paineen sinne skoopin toiselle puolelle.
ie. toimii paremmin kuin esim pelkät poistoreijät pellissä. (jotka myös aika suosittuja tietyissä piireissä).

Jep. Alkaa mennä positiiviset ja negatiiviset ilmanvastukset solmuun. Terminäkään ei meinaa ymmärtää. Ajattelin vain, että Evon skoopasta tuossa kerroit. Mutta eiköhän tämä asia selvinnyt ;D

tai sit semmonen aerodynaaminen pahka ala evo (käsittääkseni), joka ohjaa veden skoopin sivuitse, tai luo sen positiivisen paineen aluelle whatsoever
 
Vs: skuupin tekeminen? veden pääsy konehuoneeseen?

Samppa sanoi
Jep. Alkaa mennä positiiviset ja negatiiviset ilmanvastukset solmuun. Terminäkään ei meinaa ymmärtää. Ajattelin vain, että Evon skoopasta tuossa kerroit. Mutta eiköhän tämä asia selvinnyt ;D

Lähinnä tuo tollaisella skoopilla "mitä nyt ehken olen käsittänyt mistä puhutaan" pyritään ohjaamaan ilmavirta keula -> väläri -> syyläri -> auton päälle mahdollisimman jouhevasti. Missäännimessä poistoilmaa ei haluta auton alle, koska se vähentää downforcea ja lisää ilmanvastusta. Toinen mikä hyöty tuollaisesta on, että virtaus on mahdollisimman sulava. Jos ilma ei pääse konehuoneesta pois niin se tekee ilmapatjan auton eteen ja sillon jäähdytysilma ei pääse virtaamaan. Varsinkin, jos konehuoneen alla on panssareita ja muita hiilikuitu suojia.

Ööö onko positiivista ilmanvastusta olemassa? Sama tilanne, että onko positiivista pakkasta olemassa?
 
Takaisin
Ylös Bottom