SRS jäi palamaan

kitebum

New Member
Liittynyt
3 Marraskuu 2004
Kävipä näin, että unohdin grandiksen kojelaudan purku/kasausoperaatiossa kytkeä "passenger airbag" merkkivalon piuhan ja mittaristoon syttyi SRS valo. Nyt piuha on kiinni mutta edelleen valo palaa, missähän vika? :nykii
 
Vs: SRS jäi palamaan

SRS:n vikavalo jää mitsussa (ja monessa muussakin merkissä) aina palamaan, vaikka vika on korjaantunut. Saattaa sammua muutaman kymmenen starttauksen jälkeen, mutta tod näk ei. Testeriin kiinni ja vikakoodien nollaus.
 
Vs: SRS jäi palamaan

Ripper sanoi
Kävipä näin, että unohdin grandiksen kojelaudan purku/kasausoperaatiossa kytkeä "passenger airbag" merkkivalon piuhan ja mittaristoon syttyi SRS valo. Nyt piuha on kiinni mutta edelleen valo palaa, missähän vika? :nykii

Joissakin autoissa auttaa kun ottaa akun irti noin viideksi minuutiksi ja sitten takas kiinni, mutta varmaa ei ole auttaako tuo.. Ei kait sulla ollut akku paikoillaan ku niitä johtoja irroittelit? jos on ollut, niin ei muuta kuin liikkeeseen ja nollausta kehiin.
 
Vs: SRS jäi palamaan

Kyllä kait oli akkukengät paikoillaan koko toimituksen ajan, mutta kokeillaan tuota irroitusta ensin ja sitten liikkeeseen jos jaksaa. Ei se edes pahasti ota silmään, oon jo tottunu valoon 8)
 
Vs: SRS jäi palamaan

Vesku sanoi
Joissakin autoissa auttaa kun ottaa akun irti noin viideksi minuutiksi ja sitten takas kiinni, mutta varmaa ei ole auttaako tuo.. Ei kait sulla ollut akku paikoillaan ku niitä johtoja irroittelit? jos on ollut, niin ei muuta kuin liikkeeseen ja nollausta kehiin.

Ei akkua tartte irrottaa, tärkeempää on et avaimet ei oo virtalukossa.
 
Vs: SRS jäi palamaan

Minä en menis koskemaan SRS johtoihin akun kiinni ollessa..
Ainakin korjausoppaassa kehoitetaan akun miinus otettavaksi irta ja odottaa reipas viis minuuttia, ennen kuin johtoihin koskee.. Näin olen aina itse toiminut eikä ole ollut ongelmia muuta kuin joskus väylällä varustetut biilit valittelee mitä milloinkin, mutta aina on resetillä lähtenyt vörkkimään..
mutta kukin tavallaan..
 
Vs: SRS jäi palamaan

Vesku sanoi
Minä en menis koskemaan SRS johtoihin akun kiinni ollessa..
Ainakin korjausoppaassa kehoitetaan akun miinus otettavaksi irta ja odottaa reipas viis minuuttia, ennen kuin johtoihin koskee.. Näin olen aina itse toiminut eikä ole ollut ongelmia muuta kuin joskus väylällä varustetut biilit valittelee mitä milloinkin, mutta aina on resetillä lähtenyt vörkkimään..
mutta kukin tavallaan..

Joo, myönnetään et kirjat käskee tehdä asiat noin ja jos ei tiedä mitä tekee niin AINA kannattaa akun miinusjohto ottaa irti. Ongelma vaan on siinä, että monet nykyautot joutuu sen jälkeen testerillä koodaamaan, kun puolet toiminnoista on "pois pelistä". Esim BMW jopa käskee hitsaamaan niin ettei akkua irroteta, juuri edellämainitun syyn takia. (tietysti riippuu hiukan hitsattavasta kohdasta)
On tässä kuitenkin tullu muutama vuosi tehtyy töitä uusien automallien sähköjärjestelmien parissa ja yhteistyössä automaahantuojien ja niiden tekniikkaosastojen kanssa, joten ei tässä ihan ekaa kertaa olla pappia kyydissä. :peukku
 
Vs: SRS jäi palamaan

pexi sanoi
SRS:n vikavalo jää mitsussa (ja monessa muussakin merkissä) aina palamaan, vaikka vika on korjaantunut. Saattaa sammua muutaman kymmenen starttauksen jälkeen, mutta tod näk ei. Testeriin kiinni ja vikakoodien nollaus.

Itselläni jäi SRS-valo myös palamaan hälytinjärjestelmän asennuksen jälkeen ja sammui vasta testerillä nollatessa.
 
Takaisin
Ylös Bottom