taka akselin riipukkeista

S

scarecrowman

Guest
Sattuisiko kenelläkään olemaan hyvää ja selvää kuvaa esim. OME:n taka akselin riipukkeista? Ajattelin tehdä sellaiset itse, ja sehän ei kaiketi ole katsastusmiehen mielestä suotavaa, joten jos saisi kuvan sellaisista tehtaan tekemistä, niin voisi koittaa tehdä saman näköiset, ja katsoa miten käy.
 
Tuossa on OME:n riipuista jonkun näköinen kuva http://www.cros4wd.com/riipukkeet.shtml , soita vaikka offivarusteeseen tai cros4wd:hen ja pyydä esitettä ja asennuslappujen kopiota ja teet mallin mukaan.....

Eläkä syytä kuin itseä jos ei inssille kelpaa  ;D ;D ;D :peukku
 
Kyllä riipukkeet saa ite tehä. Koko jousien kiinnitykset saa tehä ite. Teet vähintään samanlaisesta tavarasta ku orig., niin kelpaa varmasti.
 
Kiitos nopeista neuvoista. Tämä palsta on todella lyömätön ongelmatilanteiden ratkaisuun. Osaan varmasti tehdä vähintään yhtä hienot riipukkeet kuin australian ukkelitkin (muuten en enään kehtaa töihin palata). Olisin kuvissa toivonut näkeväni jotain hyväksyntä stanssauksia, tai muita vastaavia leimoja. En siis ilmeisesti joudu testauttamaan itse tekemiäni riipukkeita vtt:llä. :peukku
 
nettijussi sanoi
Kyllä riipukkeet saa ite tehä. Koko jousien kiinnitykset saa tehä ite. Teet vähintään samanlaisesta tavarasta ku orig., niin kelpaa varmasti.

juu, niinhän tuo laki on muuttunut ja riiput ja akselistomuutokset/-vaihdot on nykyisin sallittuja.

Tosin katsuri voipi heittäytyä hankalaksi ja vaatia muutoksista riittävät lujuuslaskelmat ja muut näytöt ennen kuin autuaaksi tekevä leima napsahtaa paperiin.
 
L-200 sanoi
nettijussi sanoi
Kyllä riipukkeet saa ite tehä. Koko jousien kiinnitykset saa tehä ite. Teet vähintään samanlaisesta tavarasta ku orig., niin kelpaa varmasti.

juu, niinhän tuo laki on muuttunut ja riiput ja akselistomuutokset/-vaihdot on nykyisin sallittuja.

Tosin katsuri voipi heittäytyä hankalaksi ja vaatia muutoksista riittävät lujuuslaskelmat ja muut näytöt ennen kuin autuaaksi tekevä leima napsahtaa paperiin.
No ei ainakaan riipukkeisiin oo puuttuneet. Kahdessa eri paikassa oon käyttäny, eikä mitään ongelmia. Toisessa paikkaa meinasivat, että merkkaavat korotuksen rek.otteeseen ku oli renkaiden muutoskatsastus samalla, mutta ei sitten merkanneet ku on sen verta vanha auto.
 
Takaisin
Ylös Bottom