takajarru ongelma!!!

P

pätkä 88

Guest
missä vika kun pajerosta vm-88 takajarrut menevät täysin lukkoon kesken ajon????
kun auton sammuttaa,siinä vaiheessa kun pyörät on jumissa niin edestä kuskin kohdalta kuuluu voimakas suhaus,ikään kuin paineita pääsis pois.
olen kolmasti jäänyt tien poskeen parin viikon aikana,siinä kun odottelee reilun puolituntia niin matkaa voi jatkaa,kunnes vika taas uusii.
nyt olis tarvetta hyville neuvoille ja vinkeille...auttakaa viisaat apua tarvitsevaa!
kiitos jo etukäteen t:neuvoton
 
Ei juuri tuohon suhaukseen ole apuja, mutta aikoinaan firman hiacessa oli takaa lehti poikki jousista ja jarrutettaessa se kiristi käsijarrua kun pääsi akseli kiertymään sekä siten lukitsi takarenkaat. Suhaukseen voisi liittyä se, että jos sieltä on takaa päässyt letku pykimään ja siksei paineet pääse pois ??
 
tyhmä kysymys:minkä laatikoiden öljyt pitäis tarkastaa.
ongelma alkoi yllättäin,3kertaa parin viikon ajalla on ilmenny viat.
käsijarru toimii ihan normaalisti,sitä olen käyttänyt,kun olen ajellu.
jarrupoljin on kuin kivi aina kun jarrut meni jumiin.
jarrunestettä on max rajaan asti,eikä sitä ole vähentynyt sieltä ongelmien aikana.
kun painaa jarrupoljinta pari kertaa nopeasti niin jarrujen merkkivalo syttyy palamaan hetkeksi.
 
tuo kuulostaa jotenkin joltain tehostimeen liittyvältä ongelmalta.... jäävätkä jarrut jumiin jarrutuksen jälkeen vai heitttääkö ne jumiin ihan itsekseen?

Jos ne jumittavat jarrutuksen jälkeen, niin olisiko kyseessä viallinen tehostin, joka ei jostain syystä laskekaan tehostimesta alipaineita pois, vaan jättää jarrut päälle (aiheuttaisi jarrujen lukkiintumisen ja selittäisi sihahduksen tehostajasta ja selittäisi ehkä kovan polkimenkin?)
 
kyllä vika minusta tulee esille silloin kun käytän jarrupoljinta elikkäs jarrutettaessa.
käsijarrua käytettäessä ei ole tullut ongelmia.
torstain jälkeen tiedän ehkä jotain enemmän,itsekin olen ajatellut,että vika voisi löytyä tehostin puolelta.laitan tietoa jos jotain vikaa löytyy.
vika ehdotuksia otetaan edelleen vastaan,24.9 auton täytyisi olla täydessä iskussa,kun hirvestys alkaa...kohta on kiire!!!!
5 päivää sitten sain sen korjuusta jossa uusittiin vaihdelaatikko,kytkin ja vauhtipyöränkehä,kyllä on ottanu koville,että pääsis ajeleen!!!!!!!!
 
Takaisin
Ylös Bottom