takalevyjarruista....

johannes

Member
Liittynyt
17 Huhtikuu 2003
Ei ihme että takajarrut ei ole pelannut.. Satula oli ensinnäkin niin jumissa ylätapissa että vaivoin sain käännettyä koko satulan ylös, kun sen pitäisi vielä pystyä sivusuunnassa liikkumaan!!! Härskin tiukassa oli jarrupalatkin kun sai irti koloistaan ainoastaan VASARALLA!

käsittämättömän nopeasti mennyt jumiin se "liukutappi" koska n. vuosi sitten putsasin ja rasvasin sen huolellisesti. Näyttävästi saisi olla viikon välein putsailemassa satuloita takana.

No, katsastuksesta meni sitten heittämällä läpi, mikä hämmästyttävintä, takana tasapaino eroavaisuus jarrujen kesken oli pyöreät 0 % !!!

En varmasti ole Clubin ainoa, jolla satulat jumittelee tässä korimallissa.
 
Re: Autoni takajarrut!!

Moi.
Joo-o toi yleinen probleema kaikissa takalevyjarrul-
sissa mitsuissa :(.
Mä oon ite pitänyt ohjenuorana, et joka kevät/syksy
kun vaidetaan "kausi"-renkaat alle niin aina puretaan
ja herkistetään liukuhulinat, eikä ole sen jälkeen ollut
ongelmia ;).
t:Arska
 
Re: Autoni takajarrut!!

Mul tuli tos kans jarru brobleemaa.
Toissa päivänä alko sellanen sihinä sielt takaa ja eile meni aika sietämättömän kovaks.
Tänää otin sit pyörän irti, oli toinen pala kulunu jo sinne "metalleille", toisessa palassa oli varmaa 5mm jäljel. Vähä epätasasesti on kulunut..
Levy on tietty silt kuluneemmalt puolelt iha koverana :p
Eli kaikki uusiks taakse, sit on ainakin hyvät taas.

Ainii sattuuks kukaa tietää käyks turbon taka jarrut suoraa 2000gsr sapporon taka jarrujen tiloille.
...Edessä on tbon jarrut...
 
Re: Autoni takajarrut!!

Moi Ville.
Vois kuvitella että sopii sikäli kun on kaikki vermeet
siitä turbosta(levy,satula,satulan kiinnikerauta yms.)
Pyörän napahan on sama, pulttijako sama..hmm?
No tää on mutu tietoa mut näin luulisin ja tulishan
sit päivitettyy sinne taakse jäähdytetyt "soliddien"
tilalle ;).
t:Arska
 
Re: Autoni takajarrut!!

Joo jarruissa on ollut samantapaisia ongelmia. Etujarrupalat olivat kuluneet vinoon niin että toisessa päässä oli milli ja toisessa kahdeksan milliä pintaa. Nyt takajarrupala on kulunut vinoon niin että satula ottaa vanteeseen kiinni.
 
Re: Autoni takajarrut!!

käsittämättömän nopeasti mennyt jumiin se "liukutappi" koska n. vuosi sitten putsasin ja rasvasin sen huolellisesti. Näyttävästi saisi olla viikon välein putsailemassa satuloita takana.

Millä voitelit sen liukutapin? Kuparitahna toimii hyvin tuollaissa paikoissa, useimmat muut aineet eivät ollenkaan.
 
Re: Autoni takajarrut!!

Enhän mä tietty ottanu siit jäykkäakselisest sillo niit taka jarrui, siin ois ollu satulat turbost jne..
Se levy varmaa kävis toho kohallee, mut tarttis ne loput hilppeet.
Taidan ostaa ne vakkarit sinne taakse.
Polttaa helpommin paikoillaa ja tulee halvemmaks ;D
Siis projektin lähtökohtahan oli se taloudellisuus ja ympäristönäkökohdat, niinku oon aina sanonut..

Jarrui kandee tietty aina huoltaa, jos meinaa kurvailla! ;)
 
Re: Autoni takajarrut!!

Heh,heh,hee.. vai polttas paremmin paikoillaan :D.
Sinne vois laittaa ns. "linelock" systeemin etupää-
hän ni ei takajarrut olis haittaamassa sitä burnista, ;)
tai no mä oon vähä sitä mieltä, et se on tehon
puutetta jos ei jaksa sutia ;D.
Jarrut pitäs aina olla parhaasta päästä, joops..
tossahan noi pötköttää asennusta odottamassa noi
EVO- mallin levyt/satulat, no josko ens viikonloppuna.
t:Arska
 
Re: Autoni takajarrut!!

Ainii sul on viel neki, mageet, se sun autos alkaa sit olee aika sport, jos nii vois sanoo ;)
Nooh koht näkee irtooks burninst kun saa breiksit kondiksee ja viel jos ajais muutamii satoi kilsoi konetta sisää, nyt on vast tullu joku 650km.
 
Re: Autoni takajarrut!!

Aaarghh, projekti hyytyy taas :-[
Perun edelliset sanani halvast burniksest!!!!
Ei oo jarrui 2000gsr:n missää. Tbo:n levyt on motonetis 20¤ ja palat 20¤, ei kuulosta pahalt vai mitä.
Mut mun autoon ei ole!
Soitin Helkamaan, japanist sais taas, mut hinta pompsahti 213¤/levy ja palat jotai päälle huntin, iha sairast. :-/

Ei kellää oo helppei antaa mulle..
Löytyskö satuloit taakse siihe turboon? saisin sitä kautta noi motonetin jarrut käymää mulle.

Hitto ku piti olla nii tyhmä ettei jaksanu toisest turbo sappororst ottaa niit jarrui, vaik ne oliki iha loppu siinki.
Voi syvyys! :)
 
Re: Autoni takajarrut!!

Ihme kun tosiaan näkyy olevan Turun motonetissä turbon takalevyjä. Yritin vuosi sitten ostaa listassa olevia etulevyjä, eikä niitä enää saanut tukkurilta Suomesta.

Mutta mainitsen jälleen kerran www.ottomobil.de:n, jossa näkyisi olevan GSR Sapporon levyjä hyllyssä 33 kappaletta hintaan 23,11 eur / kpl. Tiedä sitten lähettävätkö Suomeen. Ainakin D&W tuning puoli lähettää, joten luulisi varaosienkin liikkuvan.
 
Re: Autoni takajarrut!!

Kiitos tiedosta, yritän saada vaik sitä kautta.

Nyt väittivät että etu levyjä ja paloja turboon ois vaik hurumycke! Mut ei niit etu paloikaa siel talvel ollu vaik piti olla. Se vähä vaihtelee näköjään.
Itseasias soitin sinne motonettiin tänää ennen kuin menin käymään ja niit piti olla niit taka levyi, mut ei niit sit ollukkaa ;)
Mut se on inhimillistä se erehtyminen.

Tänää ois muute mitsu clubin tapaaminen jos kukaa ei tienny ;D
 
Re: Autoni takajarrut!!

Ei pysty ymmärtää tota kieltä ???
Mitä siel sivuil oikee sanotaan :)
Heh, nojoo, koitan selviytyä.....
 
Re:Autoni takajarrut!!

Sellasta kyselen että miten se takajarrujen satulan ylemmän liukutapin saa irti, vai saako ollenkaan ? Autona on -91 Lancer GTi, ja on nimittäin oikea takajarru jumissa ???
 
Re:Autoni takajarrut!!


Argh!

Itellä sama operaatio edessä, takajarrut jumissa, toinen puoli ei koko aika hinkkaa levyyn, mutta toisella(vasemmalla) puolen koko aika höylää palat levyssä kiinni, kässäri ottaa kiinni ainoastaan vasemmalta puolen. oikealla puolella ei mitään reaktioa kässärin nykäsyyn....

Täytyy sanoa että ihan perseestä!

Vinkkejä vai vaihdanko auton? Viime kesänä uusittu satulat+palat....ei jaksais koko v***n aika noitten kans leikkiä

Mut enivei, hyvää jussia ;)
 
Re:Autoni takajarrut!!

Paljonkos olet muuten ajanut satuloiden ja palojen vaihdon jälkeen? Satuloiden huoltoväli on 15tkm.
 
Re:Autoni takajarrut!!

Oon ajellut jarrurempan jälkeen varmaan alle 10tkm...

Uskaltaaks noit ihan kadunmies alkaa roplaileen vai kandeeko viedä kisainsinöörin hellään huomaan tuo auto?
 
Takaisin
Ylös Bottom