Taloon tuli toinenkin Mitsu... Lancer -94. Kysymyksiä?

janimy

New Member
Liittynyt
19 Joulukuu 2012
Tuli taloon tollanen -94 Lancer-projekti (301tkm), ku halvalla sai ;D Mitäs tollasesta pitäis tietää? Lähinnä niitä tyyppivikoja. Sen verran autosta on nyt tietoo, et hyvin ainakin kone käy ja ainakin kesti tollasen pienen noin 50km matkan... venttiilikopan pahvi vissiin vuotaa öljyä... Tyyppivika? Tarviiko tehä isompaa, vai koitetaanko ensin vain kiristää pultit? Kuskinpuolen etulaakeri pitää tosta ainakin vaihtaa, ennen kuin yrittää leimalle. Onko siinä jotain ihmeellistä, mitä pitäis ottaa huomioon? 20 vuotta on kokemusta autojen laitosta, että jakari kyllä pysyy kädessä (hoituu niin pelti kuin muutkin työt, kun vaan tietää, mitä pitäis tehdä... Tieto ja ohjeet on AINA parempi kuin yritys ja erehdys), eli aina on ensin parempi kysyä viisaammilta, kuin lähteä itse eka kertaa tekemään (mahdollisesti väärin). Kaikkea mahdollista saa siis huudella tähän topicciin ko. vehkeestä, kun itselle toi on toinen mitsu ja ensimmäinen Lancer, niin aina mukavampi tehdä, kun tietää jotain jostakin.
 
Vs: Taloon tuli toinenkin Mitsu... Lancer -94. Kysymyksiä?

tyyppivikoja ,jakaja/puola voi sanoa sopimuksen irti koska vaan..ecu voi lojahtaa ..
takakaaret lahoja helmatkin voi olla happamat.riippuu tietty paljon siitä miten pidetty.jos sähkölaseja niin niiden mekanismit toisinaan hajalla.

öljyvuotoa voi olla venakopas,liikaa ei passaa kiristää menee muodottomaks. kansipahvi voi myös ruveta jakajan päästä etukulmastaan vuotaa(pääkanava kanteen menee siinä) jakajan o rengas saattaa vuotaa,taikka öljynpaine anturi

kone kestää jos vaan on huollettu ajoissa ,yhdellä ex vehkeellä oli 470tkm ajettu ja ajamalla läks.koppa mätä.
 
Vs: Taloon tuli toinenkin Mitsu... Lancer -94. Kysymyksiä?

Joo-o. Eipä se "öljyvuoto" ollut kuin tuo öljyntäyttökorkki. Se oli aivan löysä, joten sieltä lensi öljyä pitkin konehuonetta. Joku neropatti ei sen vertaa ole tajunnut, että siinä korkissa oli ne peltilipareet vääntyny ihan päin persettä ja sinne oli jotain lisätiivistettäkin yritetty väsätä, mutta eihän se mitään pitänyt. Ei tarttenu kuin ottaa sieltä ne ylimääräiset sonnat pois ja taivuttaa/hakata ne peltilipareet oikeaan, alkuperäiseen asentoon, niin jo alko korkki pysymään kiinni ja tiiviinä. Tuli sitten pestyä samantein se konehuonekkin, kun ei enää tarvi pelätä öljyn sotkemista. Etupyörän laakeri tosiaan huutaa ja kun yritti irroittaa sitä olka-akselia, niin katkes pultti ja jarrukilpikin oli aivan täysin laho. Ei muuta kuin netistä tilaamaan purkaamosta koko "uusi" olka-akseli, niin ei tartte laakerin vaihdon ja jarrukilven kanssa ihmetellä, kun melkeen laakerin hinnalla saa koko olka-akseli paketin.
 
Vs: Taloon tuli toinenkin Mitsu... Lancer -94. Kysymyksiä?

Eikö CB-lancerissa kuulu jo öljykorkkiinkin kumitiiviste? (tasotiiviste korkin sisäpuolella)
 
Vs: Taloon tuli toinenkin Mitsu... Lancer -94. Kysymyksiä?

Tuohon öljyvuotoon sen verran että mulla ainakin vuotaa melkein joka paikasta mistä mikko412 kertoi :D öljynpaine anturiakin on edellinen omistaja jo yrittäny tiivistää (jotain teippiä kierteissä tjs.)
Aika jännä että ensin oli castrollin öljyt jotka vuosi alle 5000 kilometrissä melkein öljytikun alakohtaan asti, sitten kun vaihdoin motoxit että ei kulu niin paljon rahaa öljyyn jota pitää lisäillä, niin öljyn vuoto määrä väheni todella paljon ??? :eek:
 
Vs: Taloon tuli toinenkin Mitsu... Lancer -94. Kysymyksiä?

Harri K sanoi
Eikö CB-lancerissa kuulu jo öljykorkkiinkin kumitiiviste? (tasotiiviste korkin sisäpuolella)

Joo, tottakai mä sen tiivisteen siihen jätin, joka siinä kuuluukin olla, mutta siellä oli jotain ylimääräsiä virityksiä, jotka otin siis pois kun väänsin ne pellit oikeaan asentoon. Auto on nyt telekalla, kun se nyt odottaa sitä olka-akselia ja ei se oo leimassakaan, niin ei voi nyt ajella, jotta voisi todeta öljyvuodon poistuneen. Kyllä sillä eilen tein pienen lenkin sen jälkeen kun korjattiin toi korkki ja laitettiin öljyä koneeseen... Ei ainakaan sen pikku reissun aikana näkyny vuotoja enää.
 
Vs: Taloon tuli toinenkin Mitsu... Lancer -94. Kysymyksiä?

Vanhoissa mitsuissa se öljykorkin tiiviste voi myös olla ihan koppura ja vuotaa jo senkin takia. Uusi maksaa 5e paikkeilla.
 
Vs: Taloon tuli toinenkin Mitsu... Lancer -94. Kysymyksiä?

Kyllä vanhan mitsun kone yleensä hikoilee vähän joka tiivisteestä...
En ole stressannut ennen kuin alkaa maahan asti tiputtamaan.
 
Vs: Taloon tuli toinenkin Mitsu... Lancer -94. Kysymyksiä?

No hupsis. Ei keskuslukitus toiminut tuossa ja siellä oli joku VDO boksi laitettu, joka ei kai ole ollut edes toiminnassa ihan vähään aikaan, kun siitä sulake oli pois... Oli muuten aika mahtavasti asennettu :eek: ;D Otin sen irti ja nyt tuli sellainen homma, että auton oma, alkuperäinen keskuslukitus toimii, mutta ainoastaan vänkärin oven lukosta... Olisko hyviä ehdotuksia, miksi ei toimi tuosta kuskin puolelta toi keskuslukitus? Lukkoja/avaimia ei ole vaihdettu, eli samalla avaimella toimii kaikki... Jostain syystä se keskuslukitus ei toimi tuosta kuskin ovesta.
 
Vs: Taloon tuli toinenkin Mitsu... Lancer -94. Kysymyksiä?

Että sillä lailla ;D Kun ei tossa se keskuslukitus toiminut kuin vänkärin ovesta ja niin paljo ollu muuta touhua tuon kanssa et oli unohtunu ihan perusasiat... Sulakehan sieltä vain oli palanut. Nyt siis toimii myös kuskin ovesta keskuslukko. Tuossa vänkärin ovessa on siinä lukon perässä joku kytkin/soledoidi, jollaista ei kuskin ovessa ole ja se on vissiin jollakin tavalla eri piirissä, niin sieltä se siis toimi tuo keskuslukitus. Oli miten oli, mut pääasia et nyt toimii. Eli vielä tarkennuksena, että palanut sulake ei vaikuttanut tuon vänkärin oven toimintaan. Aika outo systeemi.
 
Takaisin
Ylös Bottom