Tarvittais kuvia Galantin iskareista?

OKSA

Galant 2.5 V6 Elegance -00
Liittynyt
27 Toukokuu 2004
Sijainti
Varpaisjärvi
Voisko joku ottaa kuvan niistä nivomaateista, eli kuorman mukaan säätyvistä iskareista, niin tietäs vähän verrata tohon omaan että onko mitä eroo. Ois sitten vähän tietoo madallus jousien hankintaa ajatellen. ::)
 
Nivomaatit on n.10cm paksut ja muistuttaa etuiskareita varren vahvuudelta.

ilman säätöä perus iskarit on jotain 4-5cm paksut ja ohuet varret

myös jousi on halkisijalta isompi Nivomatissa, mutta "löytsemmät"

voi ottaa kuvan kunhan muistan... jos vanhat iskarit on vielä tallessa kaverilla...
 
Samanlaisilta ne etu ja takaiskari paketti minusta näytti kun viimeksi niitä tutkailin. Mulla sitten ei ole vissiin niitä nivoja tossa takana. Täytyy niitä vielä ihmetellä kun kerkeen. Jos kuva joltakin niistä löytyy niin laittakaa tänne niin ihan mielenkiinnosta ois kiva nähä kyseinen vaimennus hässäkkä. ;)
 
Lähetä vaikka sähköpostiini se kuva(jos viitit).

jrauhanoksa@hotmail.com

Farmari mallista on kyse. :)
 
Ei se noin paljon kierroksia tarvii... :peukku pitäs vaan nähdä millaisesta nipusta on kyse, et tietää mihin sorviin sen saa nätisti kiinni...

-Eki

ps. kadetin iskarit lyheni oikeenkin nätisti... ;D
 
Mikkom sanoi
p.s. Harri K:n kiinnostus Nivoista, herätti itsessänikin jälleen jo kerran sammutetun kipinän, josko ne Nivot jotenkin saisi madallettua :p .
Yksi vaihtoehto olisi vain raa´asti sorvissa "lyhentää" kromivartta yläpäästä. Kuinkahan iskunvaimennin mahtaisi kestää 2500 kierr/min aiheuttaman keskipakoisvoiman ??? :eek:

Juuri meinasin sorvia että näyttäis vaa niille ;)
Kun ensi näkis millaset ne on :)
Mailaapas kuva mulleki.
 
Kiitti kuvasta! Siitä selvisi että minun iskarit on ilmeisesti tavalliset eli ne on paljon ohemmat ja jousi kapenee voimakkaasti ennen iskarin lautasta. Kannattaisko kokeilla Eibachin jousisarjaa noille vakio iskareille vai pitäskö hankkia Koni sport iskarit? Hinta vaan hirvittää, olis just nyt muitaki menoja riittämiin.
 
mitsuV6 sanoi
Kiitti kuvasta! Siitä selvisi että minun iskarit on ilmeisesti tavalliset eli ne on paljon ohemmat ja jousi kapenee voimakkaasti ennen iskarin lautasta. Kannattaisko kokeilla Eibachin jousisarjaa noille vakio iskareille vai pitäskö hankkia Koni sport iskarit? Hinta vaan hirvittää, olis just nyt muitaki menoja riittämiin.

Vakioiskareilla ja madallusjousilla ei galantti ole kuormitettuna enää mukava ajaa. Perä alkaa "souteleen" sivuttain koloissa ja urissa. :(
 
Nyt olit Kapsu kuule todella avuksi.Jos tosiaan noin on että ne se alustasarja käy sinne laittaa ihan noin vaan niin tosi hyvä.Meinas jo mielenterveys mennä.

Ihan vaan mielenkiinnosta moiseen nivomattiin että mikä siä sitä korkeutta säätää.
 
Onneks löyty tämmöinenkin keskustelu. Meinasin tuossa aiemmin tilata vetokoukun galanttiin ja soitinkin kyselivät että onko säätyvä takapää, no siihen sitten vastasin että ei. Mutta nyt kun alle kurkkasin niin olihan siellä paksut tolpat. Mitäköhan eroa noilla vetokoukuillakin on kun autossa on kuitenkin sama perä?
 
Vs: Tarvittais kuvia Galantin iskareista?

Tuli tuossa eilen vähän kontattua auton ympärillä ja... (Ylös en vielä saanut autoa, tunkki oli lainattu...)

Edessä iskarit oli yläpäästä mitattuna n.5cm paksut ja takana 6cm paksut. Tuolla ylhäällä oli mainittu nivojen olevan n.10cm paksuja...

Eli tuon mittauksen perusteella autossani ei ole nivoja..?
 
Vs: Tarvittais kuvia Galantin iskareista?

En tiedä onko sopimatonta jatkaa tätä aihetta tällä aiheella.. ??? mutta mutta.. olisko jollakin tietoa mitä eroja on ea vm-1997-200? galantin (sedan) ja e5x vm-1993-1996 galantin ( sedan ) taka iskareilla?? esim. mittoja , käykö uudemman takaiskarit vanhempi koppaseen? sillä tässä kyselen, kun tuohon e5x galanttiin on aikas vaikea löytää madallus jousia.. :seina (etu iskarit ja jouset on samanlaiset molemmissa). Ja minkähänlaiset taka iskarit on e3x vm-1988-199? mallisessa galantissa..??
 
Vs: Tarvittais kuvia Galantin iskareista?

ea-korisen gallun jousi kapenee voimakkaasti alapäästä kun vastaavasti e5x jousi on halkaisialtaan isompi.siis jousilautaset ovat liian erilaiset että vois laittaa ea:n takajouset e5x:ään.mutta sitäpä en tiedä onko takaiskareissa sama pituus?jos on niin laita ea gallun takaiskarit myös :)

e3x gallusta en osaa sanoa mutta luultavasti ei käy.ainakin akselisto erona on se että e5x erillisjousitus kun e3x on jäykällä akselilla.
 
Vs: Tarvittais kuvia Galantin iskareista?

ralli art sanoi
ainakin akselisto erona on se että e5x erillisjousitus kun e3x on jäykällä akselilla.
Lukuunottamatta nelikot,joissa erillisjousitus takanakin..
 
Vs: Tarvittais kuvia Galantin iskareista?

MiTsUbIsHi sanoi
En tiedä onko sopimatonta jatkaa tätä aihetta tällä aiheella.. ??? mutta mutta.. olisko jollakin tietoa mitä eroja on ea vm-1997-200? galantin (sedan) ja e5x vm-1993-1996 galantin ( sedan ) taka iskareilla?? esim. mittoja , käykö uudemman takaiskarit vanhempi koppaseen? sillä tässä kyselen, kun tuohon e5x galanttiin on aikas vaikea löytää madallus jousia.. :seina (etu iskarit ja jouset on samanlaiset molemmissa). Ja minkähänlaiset taka iskarit on e3x vm-1988-199? mallisessa galantissa..??

Oletkos täältä kokeillut kysyä?

http://www.tuningstudio.fi/portal/tuoteryhmat?productcategory=1137&section=c
 
Vs: Tarvittais kuvia Galantin iskareista?

nostetaanpas tätä...


onko kellään nivoa irrallaan?
mua kiinostaisi miten pitkät noi iskarit on vapaana?
eli silmukan kskeltä siihen mihin jousi lautanen pysähtyy...

kaveri oli heittäny kaatopaikalle niin en saanu siltä mittoja :-\
 
Vs: Tarvittais kuvia Galantin iskareista?

Nyt iskikin mielenkiintoinen. Onko kellään varmaa tietoa farkku galanttien takajousista, onko joka moottorivaihtoehdolla samat jouset?
Ei meinaa prkl löytyä tuohon diisseliin jousia ::) Timanttitiskillä 108e/kpl, paikalliselta pajalta bensavehkeiden jouset ~80e/kpl. Mutta aika harvasta löytyy nakeroon edes mitään. Saatikka kun mahdollisesti kuormajousia vielä kaipais...
Torstaina soittelen vielä Vallilan Takomoon mitä heillä maksaa hyllystä tai teetätettynä. Mutta jos joku osaisi kertoa takuuvarmana että bensamallien jouset sopii myös diisseliin niin homma helpottuis.
Niin ja vakio-osista kyse.

EDIT: Niin ja varmaankin Legnumien palikat sopii myös Galantteihin? Jos joltain löytyis Legnum/Galant vakiojouset esim alustasarjan vaihdon jäljiltä niin semmoset vois sovittaa mahdollisesti...
 
Vs: Tarvittais kuvia Galantin iskareista?

Wolfie sanoi
Nyt iskikin mielenkiintoinen. Onko kellään varmaa tietoa farkku galanttien takajousista, onko joka moottorivaihtoehdolla samat jouset?
Ei meinaa prkl löytyä tuohon diisseliin jousia ::) Timanttitiskillä 108e/kpl, paikalliselta pajalta bensavehkeiden jouset ~80e/kpl. Mutta aika harvasta löytyy nakeroon edes mitään. Saatikka kun mahdollisesti kuormajousia vielä kaipais...
Torstaina soittelen vielä Vallilan Takomoon mitä heillä maksaa hyllystä tai teetätettynä. Mutta jos joku osaisi kertoa takuuvarmana että bensamallien jouset sopii myös diisseliin niin homma helpottuis.
Niin ja vakio-osista kyse.

EDIT: Niin ja varmaankin Legnumien palikat sopii myös Galantteihin? Jos joltain löytyis Legnum/Galant vakiojouset esim alustasarjan vaihdon jäljiltä niin semmoset vois sovittaa mahdollisesti...

sedanin jouset ja iskarit sopii farkkuun.
epäilen että vr4 mallit jotka on nelivetoja on jouset ja iskarit erilaiset (oletettavasti pitemät näin
ainakin e3x sarjan galanteissa)

huomaa että farkussa voi olla nivot tai normaalit jouset
nivoissa on omat jousensa (vähän kuin apujouset) iskarikin muistuttaa isoa etuiskaria enempi kuin normia perus iskaria.
ja huomaa nivossa ei ole merkitystä jousen kuoleisuudella, se on lähinnä apujousi, iskarin sisässä on todellinen "jousi"
 
Vs: Tarvittais kuvia Galantin iskareista?

Mr mmc sanoi
sedanin jouset ja iskarit sopii farkkuun.
epäilen että vr4 mallit jotka on nelivetoja on jouset ja iskarit erilaiset (oletettavasti pitemät näin
ainakin e3x sarjan galanteissa)

huomaa että farkussa voi olla nivot tai normaalit jouset
nivoissa on omat jousensa (vähän kuin apujouset) iskarikin muistuttaa isoa etuiskaria enempi kuin normia perus iskaria.
ja huomaa nivossa ei ole merkitystä jousen kuoleisuudella, se on lähinnä apujousi, iskarin sisässä on todellinen "jousi"

Tuon osasinkin jo epäillä, että sedanin jouset menevät farkkuun.
Mutta mitenhän bensakoneiden takajouset diisseliin? Onkohan niissä isokin ero? Tuskin on ja voisi varmaankin V6 koneen takajouset ainakin olla passelit dieseliin, mutta ei viitsisi turhanpäiten ostaa jos ei sovikaan.

Nivoja ei minulla takana ole. Se on jo kurkattu kiitos tunnistusohjeiden tästä keskustelusta.
 
Vs: Tarvittais kuvia Galantin iskareista?

Jaha. Vallilan takomo ei nyt sitten paljoa auttanut. Ei löydy heiltäkään hyllystä. Voivat tehdä kyllä ihan semmoiset kun haluaa tehtäväksi, mutta tarvitsevat vanhan jousen malliksi... Prkl. Ei auta tähän hätään. Kustomi jousien tekemiseen menee 3-4päivää eli ei viitsisi päivittäisestä ajokistakaan purkaa jousta malliksi, joutuisi seisottamaan viikon. Joutunee ehkä sitten Veholta hakemaan suolaiseen hintaan jos ei tässä nyt mitään muutakaan keksi sitten.
 
Takaisin
Ylös Bottom