turboruuvi
New Member
- Liittynyt
- 26 Helmikuu 2015
Projektipäiväkirja http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=54566.0
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huom. This feature may not be available in some browsers.
Petzki sanoiNonni, hienoa! :driver
Mielenkiintoinen toi ECS-viritelmä.. halpa remppa jos tolla toimii eukku Jos noi tukikumit on ok, niin pitää harkita itsekin vaihtoa. Missä kunnossa pellit ylipäätään, pohja ok?
Harri K sanoiEikö siel pitäs palaa Sport / Tour -jompi kumpi valo? Ymmärsin että nyt sulla vaan palaa sport satunnaisesti?
Ja siellä ECS yksikössä myös piirilevyllä voi olla vikaa. Mulla korjattiin boksi parilla hyppylangalla aikoinaan. Toki siis oli konkkien vuodon aiheuttamaa vissiin.
Harri K sanoiEikö siel pitäs palaa Sport / Tour -jompi kumpi valo? Ymmärsin että nyt sulla vaan palaa sport satunnaisesti?
Petzki sanoiMulla palaa sport sen ollessa kytkettynä mutta tour ei koskaan, kuitenkin toimii tuo vaihto niiden välillä.. Pitänee tarkistaa toi boksi itsekin
DaJackal sanoiOlisikohan "tour"-kohdasta palanut polttimo? :
J. Helle sanoiKäsijarruvalon vilkkuminen voi johtua nesteiden vähäisyydestä. Itsellä teki joskus samaa ja meinasin tulla hulluksi sen kanssa kun en keksinyt syytä. Jos tyhjäkäynti elää niin kannattaa huoltaa kaasuläppäkotelo. Siellä on akselitiivisteet 99% todennäköisyydellä finaalissa ja siitä johtuu niin imu- kuin ahtovuotoja. Ohjeet tässä (on sit aika v*ttumainen homma):
http://www.ca.dsm.org/FAQ/tb-shaftseals.html
Jos tiivisteet on ihan loppu niin saat samalla lisää tehoakin kun vaihdat ne! eukku Kannattaa samalla tehdä ahtoputkiston vuototesti, jos ei oo tehty niin vuotoja on VARMASTI useita.
P.S. Multa löytyy 1 pari ylimääräisiä akselitiivisteitä, sekä pussillinen täysin oikeaa kokoa olevat ruuvit akselille (ne jotka pitää läpän paikallaan).
J. Helle sanoiJos IAC on rikki niin tyhjäkäynti seilaa, saattaa jopa sammua. Sen voi kyllä irroittaa ja mitata jos epäilee että on vikaa. Syy miksi mainitsin kaasuläppäkotelon on se, että jos sitä ei ole auton elinaikana vielä huollettu niin se vuotaa takuuvarmasti akselitiivisteistään. Ja riippuen vuodon määrästä saatat menettää jopa 20 heppaa pelkästään tästä syystä.
Jotta ei tekeminen heti alkuun loppuisi ;D niin kannattaa ainakin perän puslat tarkastaa/vaihtaa (tässä mallia huonosta https://youtu.be/e4z6sAkwYSU ja moottorin kannakkeet on yleensä kans rikki/vaihtokunnossa. Jos aiot joskus vaihtaa isommat turbot niin moottorin kannakkeet kannattaa vaihtaa samalla. Säästää paljon aikaa ja vaivaa.
turboruuvi sanoiPitää tutkia tätäkin asiaa Tuo kaasuläppäkotelon tiivistehomma on aika iso homma tehdä, pitää tutkia ja pähkäillä sitäkin!
Ja jos tilaamassa uutta, niin otetaan ainakin kaksi niitä Toki dollarin kurssi hiukka huono, mutta eipä tuota muualtakaan oikein saa.turboruuvi sanoiPitää tutkia tätäkin asiaa Tuo kaasuläppäkotelon tiivistehomma on aika iso homma tehdä, pitää tutkia ja pähkäillä sitäkin!
pt. sanoiJa jos tilaamassa uutta, niin otetaan ainakin kaksi niitä Toki dollarin kurssi hiukka huono, mutta eipä tuota muualtakaan oikein saa.
mades- sanoiJos nyt en aivan väärin muista niin mustapalikka on nopeudenrajoittimen poisto ;D
turboruuvi sanoiOnkohan oven saranamekanismissa jotain säätöä oven sisällä tms kun aukeaa vähän liikaa ( lokarin ja oven muovit hinkkailee toisiinsa ikävästi kun kokonaan auki ). Vai meneekö saranat vaihtoon jos nyt haluaa tuon "ominaisuuden" pois
Rattia pitäis varmaan viikonloppuna ruveta vaihtamaan tuohon mitsumikolta ostettuun parempikuntoiseen. Onko jotain mini vinkkiä purkuun etten tuhoa jotain oleellista ;D Aika simppeli näyttäis olevan tuo purku noin muuten.
DaJackal sanoiMinulla on 70 tai 74Ah Boschilainen siellä. Ihan normikokoinen fyysisiltä mitoiltaan, mielestäni.