Anaconda
Mitsubishi Outlander PHEV Instyle -16
- Liittynyt
- 28 Marraskuu 2007
Vaimennutin viime keväänä kesänopeuksien ilmaannuttua tuon Outlanderin takaosan (ylempi takakontin luukku, tavaratilan pohja ja takakyljet pilareineen).
Idea lähti siitä kun joudun aika paljon puhumaan hansfreessä ajaessa ja välillä vauhtia joutui tiputtamaan moottoritiellä 100 korville että pystyi kunnolla kuulemaan linjan toisessa päässä olevaa keskustelukumppania.
Vantaalla Meluttomalla osasivat neuvoa että noissa Outlandereissa suurin osa tien äänistä tulee takaosan rakenteesta johtuen sieltä sisälle kabiiniin. Alun perin ideana olisi ollut vaimentaa ovet ja moottorin väliseinä sekä lokarit. Meluttomalta hommattiin myös tarvittavat materiaalit vaimennusta varten. Vaimennuksen suoritti perhetuttu, joka on autoverhoilun ammattilainen.
Vaimennuksessa käytettiin bitumimattoa ja konepeiton äänieristemateriaalin kaltaista äänieristysvillaa jolla täytettiin kotelut ja pilarit. Lisäksi oli jotain kolmatta äänieristelevyä jota laitettin bitumin päälle tavaratilan pohjalle.
Tulos oli mielestäni aika vaikuttava. Mittasimme myös desibelit ennen ja jälkeen vaimennuksen. Mittaustulokset ei tietenkään ole kauhean luotettavia koska niihin vaikuttavat aina mm. tien pinta, ilmankosteus ja lämpötila ainakin. Mittari ei myöskään ollut mikään ammattilaite (ála Clahs Olson). Koelenkki oli kuitenkin sama molemmilla kerroilla.
Ennen vaimennusta mittattiin desibelimittarilla 120+ vauhdissa(kesäreankailla) etumatkustajien pään korkeudelta n.79 - 83 desibeliä. Vaimennuksen jälkeen n. 71 - 73 desibeliä.
Vieläkin huomattavampaa oli äänensävyn muuttuminen miellyttävämmäksi.
Nyt pystyy puhumaan puhelimessa vauhtia laskematta. :driver
Onko muut vaimentaneet/vaimennuttaneet Outlandereitaan?
Jos ovat niin mistä kohtaa, millä materiaaleilla ja millaisilla vaikutuksilla?
Idea lähti siitä kun joudun aika paljon puhumaan hansfreessä ajaessa ja välillä vauhtia joutui tiputtamaan moottoritiellä 100 korville että pystyi kunnolla kuulemaan linjan toisessa päässä olevaa keskustelukumppania.
Vantaalla Meluttomalla osasivat neuvoa että noissa Outlandereissa suurin osa tien äänistä tulee takaosan rakenteesta johtuen sieltä sisälle kabiiniin. Alun perin ideana olisi ollut vaimentaa ovet ja moottorin väliseinä sekä lokarit. Meluttomalta hommattiin myös tarvittavat materiaalit vaimennusta varten. Vaimennuksen suoritti perhetuttu, joka on autoverhoilun ammattilainen.
Vaimennuksessa käytettiin bitumimattoa ja konepeiton äänieristemateriaalin kaltaista äänieristysvillaa jolla täytettiin kotelut ja pilarit. Lisäksi oli jotain kolmatta äänieristelevyä jota laitettin bitumin päälle tavaratilan pohjalle.
Tulos oli mielestäni aika vaikuttava. Mittasimme myös desibelit ennen ja jälkeen vaimennuksen. Mittaustulokset ei tietenkään ole kauhean luotettavia koska niihin vaikuttavat aina mm. tien pinta, ilmankosteus ja lämpötila ainakin. Mittari ei myöskään ollut mikään ammattilaite (ála Clahs Olson). Koelenkki oli kuitenkin sama molemmilla kerroilla.
Ennen vaimennusta mittattiin desibelimittarilla 120+ vauhdissa(kesäreankailla) etumatkustajien pään korkeudelta n.79 - 83 desibeliä. Vaimennuksen jälkeen n. 71 - 73 desibeliä.
Vieläkin huomattavampaa oli äänensävyn muuttuminen miellyttävämmäksi.
Nyt pystyy puhumaan puhelimessa vauhtia laskematta. :driver
Onko muut vaimentaneet/vaimennuttaneet Outlandereitaan?
Jos ovat niin mistä kohtaa, millä materiaaleilla ja millaisilla vaikutuksilla?