Uusi pajeron omistaja.

Z

zero

Guest
Tuli hankinttua 87 vuoden 2.5td pajaero, pitkämalli.  :peukku
Autolla on ajettu n.360tkm ja kansi ja laatikko joskus jo rempattu, halvalla sai niin piti hakea pois.  :seina
Pikku kysymyksiö tullut jo mieleen.  Bensamittari tipahtaa puolen välin jälkeen ihan pohjaan?  ??? Anturi? Kellään tietoa missäpäin tankkia? Ja sitten repsikan puolen sähkölasi ihan sökönä?  ??? Onkohan vika lasin moottorissa?  Ja onko kukaan katsastanut pajeroa pakettiautoksi? Että onnistuukohan se enään nykyään.

Kaikki varmaan löytyy jo täältä jostain, muuta ajattelin asian hoitaa näin.
 
Yleisesti, pajerosta ei siis mitään hajua. Anturi pumpussa kiinni jos pumppu tankissa, jos ei niin anturi yleensä tankin sisällä :) JA siihen yleensä pääsee käsiksi tankin päältä luukusta.

Harvemmin noista akkunoista moottorit hajoaa, yleensä jos vaijerimalli niin vaijerit kuluu ja rispaantuu, jonka seurauksena menee jumiin, mutta toki vika voi olla motissakin.
 
Anturiin ei pääse käsiksi ellei puota tankkia alas, anturi löytyy samasta laipasta johon polttoaine putket menevät, jos ja kun meinaat ottaa laipan pois niin muista katsoa, että O-rengas on kunnossa ja jää kunnolla paikalleen.
 
Takaronttosesta matot poies, niin alta löytyy "huoltoluukku". Se on tsiljardilla ruuvilla kiinni, mutta sen kautta pääsee käsiksi pa-putkien lähtöön ja muistaakseni anturiin myös, ellen nyt vallan erehdy ja täysin väärin muista?! Noi putkien lähdöt muuten rapsahtaa näin vanhoissa vehkeissä poikki tosta vaan. Kannattaa hankkia jo valmiiksi se levy, jossa syöttöputkien pillit ovat kiinni tankissa.
 
Meillä -86 malli loppupuolelta, vastaa osittain -87 mallia 2.5TD ja siellä ei ole mitään huoltoluukkua polttoainetankin anturille, anturi kun sijaitsee tankin etureunassa noin 45 asteenkulmassa, ainut ruuveilla oleva on takalämppärin suojus/ritilä. Meillä myös pitkän mallin Pajero L049. En sitten tiedä monta eri korisovellusta on suomeen aikanaan tuotu :-X
ps. ja takatilan matot olleet useaan eriotteeseen pois ::)
 
Aijaa... On taas ollu Mitsun tehtaalla pakko tehdä useampia versioita tuossakin asiassa. Mun -90 pitkässä Pajjessa on tosiaan tollanen luukku, josta "pillit" taannoin pistin uusiksi. Lucky me. ;D
 
Joisssain autoissahan se luukku on myös takapenkin alla, ei hajua miten tankki pajessa sijoittuu...
 
mullakaan (-88) ei ole luukkua hutlarissa, ja takapenkin alla on vain muutama salakuljetukseen tms soveltuva säilytystila
 
Onko toi ihan tyyppi vika että tua bensa anturi menee rikki. ja sitäkään ei saa muualta uutta kun tilaamalla mitsulta, tai jostain purkurilta, vai olenko väärässä? itse en ainakaan ole löytänyt mistään varaosana.

Huolto luukua en pääse nyt juuri katsomaan, kun auto on hitsattavana, että saadaan leima paperiin.

Mutta kiitos jo nyt hyvistä "vinkeistä"!
 
Noh, määki annan pari neuvoa..

TD kone ja ei väläriä, muista jäähdytyskäyttö ajon jälkeen jotta ei ihan kättelyssä kansi poksahda. On nimittäin se halvin keino säästää lompakkoaan ylimääräisten eurojen katoamiselta tuo jäähdytyskäyttö.

Pidä huoli että vesipumppu on kunnossa ja jäähdytysjärjestelmässä nestettä ja nesteen kunto hyvänä. Samoin kannattaa pitää koneessa kunnon öljyt ja uusi suodatin joka ö-vaihdon yhteydessä.
Jos vesipumppu vähänkään oireilee nestevuotoa niin pumppu vaihtoon samantien, muuten se kuitenkin pettää joko...

- keskellä yötä tienpätkällä jossa lähellä ei ketään(lähellä n.10 km päässä), ja ei puhelinta mukana...voi paska
- moottoritiellä ja vian huomaat sitten kun konehuoneesta nousee höyryä... voi *illu
- kun auto on keverilla lainassa ja puhelimesta kuulee " minä täällä moi, ois yks pikku juttu.... voi taatana
- muu syy, mikä [x]... eikä lohduta yhtään enempää...

Voipi olla että sulla on vanhaa perua oleva loota vaihteistona, hommaa uudempaa mallia oleva joka on kestävämpää tekoa. Lootan vaihto viimeistään siinä vaiheessa kun oma loota sanoo poks....

Jahka saat pajesi pois pajalta niin ruostesuojaus on kova sana, jos et himohitsaaja ole luonteeltasi.

Miten helvatassa sulla on bensamittari diesel-pajessa  ??? ;D ;D... hekotihekoti....
En ota kantaa mittarin toimintaan, sen verran noista tiedän että ne joko toimii tai sitten ei...

Alennetun autoveron alainen pajero pakuksi(ensirek ennen 3.5.-93
- kuitusen kuutio katolle ja takapenkit veks ja 80-lätkä perään >> auto on 1+1 hlö paku
- huoltoauto, kunnollinen huoltoauto varustus autoon(työkalulaatikot, työkalut, ruuvipenkki yms..) ja asennustyöt kelvollisesti suoritettuna, 80-lätkä perään >> auto on 1+1 hlö paku. H-autoa ei voi muuttaa tämän jälkeen enää henkilömaasturiksi ilman autoveron maksua(ja verottaja muuten löytää autollesi verotusarvon ja hintalappu on ISO)
- maksa autovero(luokkaa 10 T€ :mad:), rekisteröi 1+1hlö pakuksi, 80-lätkä perään >> auto on paku.

Siinä on mahdollisuudet. Noista järkevin oikein toteutettuna on h-auto.

Siinähä sitä jotain...
 
Takaisin
Ylös Bottom