Uusi RVR..

ST

Well-Known Member
Club Member
Liittynyt
24 Syyskuu 2003
Sijainti
Manse
http://www.tekniikanmaailma.fi/uutiset/mitsubishin-uusi-pikkumaasturi-on-rvr
 
Vs: Uusi RVR..

Äkkiseltään tuntuisi näppärältä kauppakassilta etenkin tuommoisille syrjäseuduille, jossa voi olla joskus ennen aura-autoa liikkeellä. Varsinkin monet nais-ihmiset ei mielellään kovin isolla autolla ajele.

Toki ei kai tuo nyt ihan jariksen kokoinen ole, mutta kunhan näyttää pieneltä, niin moni isonautonkammoaja on jo tyytyväinen ;D
 
Vs: Uusi RVR..

Täällä pari kunnolisen kokoista kuvaa. :)

http://www.netcarshow.com/mitsubishi/2011-rvr/

Tämä ilmeisesti tulee Nissan Qashqain ja Toyota Urban Cruiserin kilpailijaksi. PVR nimi ei kyllä ole mikään erityisen houkutteleva. Toivottavasti uudelleennimeävät sen Eurooppaan. Tai ehkä ne pelkää, että käy samanlainen kömmähdys mitä Pajeron nimen kanssa ja pysyttelevät varmuuden vuoksi yksinkertaisessa. :joulu
 
Vs: Uusi RVR..

Kyllä mitsu on mennyt liian pitkälle tuon hainnokka juttunsa kanssa.

Kaikki autot samanlaisia nokastansa ja sitten kutsutaan eri nimillä. Ei noilla oo enään mitään yhteistä vanhojen generaatioiden kanssa.

Miksei vaan kutsuttaisi:

hainokka-kauppakassi
hainokka-sedan
hainokka-urheiluauto
hainokka-suv
hainokka-maasturi
 
Vs: Uusi RVR..

tepi sanoi
Kaikki autot samanlaisia nokastansa ja sitten kutsutaan eri nimillä. Ei noilla oo enään mitään yhteistä vanhojen generaatioiden kanssa.
Niinpä..

Samaa munatonta jaskaa kuin muullakin valtavirralla,kyllä aika hyvin mitsukin hukannu nykymallien "identiteetin",vanhemmat mallit olivat selkeästi parempia,tunnisti mikä on mikä,eikä näyttänyt samalta.


Itse esimerkiksi en tunnista kaukaa katsottuna onko edessä Seat vai Lancer..
 
Vs: Uusi RVR..

No kylläpä oli 80-luvunkin Mitsuissa kaikissa samanlainen nokka. Ja hassusti, 80-luku oli edellinen vuosikymmen, jolloin Mitsu todellisesti menestyi myös Suomessa.

Mitsu yrittää rakentaa omaa brändiä ja identitettiä tällä, että kaikki autot saavat hainnokan. Silloin siitä tietää heti, että "tuo auto on Mitsu". Tällä taas on suuri merkitys menestymisen kannalta, brändin ja mielikuvan luomisella. Ei ole mitään järkeä olla "mitsubishi" nimistä brändiä, jossei mallit keskenään jaa mitään samoja arvoja. Se on brändin idea, että ihmiset tietää saavansa tietyt asiat, kun ostaa tietyllä brändillä myytävää tuotetta. Muussa tapauksessa koko "mitsubishi" timattilogo voidaan heittää romukoppaan ja myydä autoja pelkillä mallinimillä.

Varmaan suurin ero vanhaan tulee nyt siitä, että mallit yleensä uudistuu paljon. Tosin pitäähän siinäkin pysyä muiden mukana, jos aikoo pelata tätä peliä ollenkaan. Asiakashan se on, joka määrää mitä ostetaan ja mitä ei. Ne jotka suunnittelee huonoja tuotteita, kuolee pois.

Itse sanoisin, että syy miksi Mitsubishi on niin huonossa jamassa nyt kuin se on, on nimenomaan tässä. Malliston on annettu lipsua sekasotkuksi, joka ei jaa mitään arvoja keskenään. Mitään yhtenäistä markkinointia ei voida järjestää. Huonosti järjestetty markkinointi ja siihen päälle vielä kaikki muut ongelmat esim. palvelun ja huoltoverkoston kanssa, niin lopputulos on selvä. Menestyneet valmistajat, esim. Toyota. Mallistossa on tiettyjä arvoja ajettu vahvasti, kuten luotettavuuskuvan luominen. Autot on muotoilultaan Tojotamaiseen tyyliin sellaisia, että ne ärsyttää mahdollisiman vähän. Tyyli jota kukaan ei varstinaisesti vihaa, yritetään luoda mielikuvaa toimivuudesta, luotettavuudesta jne.

Ei tämänpäivän Mitsut autoina ole oleellisesti sen huonompia kuin muutkaan. Mutta koko ketjun viimeinen lenkki toimii todella huonosti, eli markkinointi ja myynti.
 
Vs: Uusi RVR..

Olen kyllä täysin erimieltä tuossa malli asiassa. En nyt jaksa quoteta noita kaikkia, mutta on toki pakko todeta näin kun jälkikäteen miettii esim 90 luvun colttia ja lanceria että samat nokat oli.

Mutta tästä olen kiivastunut että nyt laittavat näihin uusiin hainokkiin vanhoja nimiä jotka ei kyllä mitenkään ole generoituneet vanhemmasta kopasta. Ihan uusia autoja vanhoilla nimillä.

Ja ei nyt kaikki ollut samaa tuubaa silloin.

Nyt tulee mieleen samoja:

colt-lancer
space sarja (wagon, gear, star)

Nyt ne on kaikki samaa tuubaa
 
Vs: Uusi RVR..

Noo ei toki aivan kaikki. :D

Mutta jos vaikka etumaski on asia jota verrataan, niin 80-luvun alkupuoliskolla Mitsuissa oli yleensä musta(tai kromi) etumaski ja siinä pohjalla punainen Mitsun logo. Ja noi maskit on hyvin samantyylisiä kaikissa. Muutenkin muotoilu sellaista laatikkomaista, hyvin samanlaista kaikissa malleissa.

Tässä esim näissä kaikissa aivan samanlainen keulailme, kuten nykymitsuissakin.

Lancer
http://bilder.autobild.de/ir_img/62292252_c6d259c9cd.jpg

Galant
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/c/c5/Mitsubishi_Colt_Galant_GL_1.6_1982.jpg

Space Wagon
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/1/1a/Mitsubishi_Space_Wagon_front_20071025.jpg

Niin tuo nimijuttuhan pitänee paikkaansa. Jotain yhteyttä vanhaan galluun näkisin tuossa nykykeulassa, mutta toki kaikissa ei ollut sellaista. Mutta eipä Outlanderia tai PVR:ää tehtykkään tuolloin. Muotoilu tosin on muuttunut monta kertaa enennkin aivan täydellisesti kun on uudempaan tultu. Mutta asioita joita pysyy, niin sellaisia voisi mainita vaikka ajettavuus. Uudetkin Mitsut saa kokoajan kehuja luokkaassaan hyvästä ajettavuudesta. tms.
 
Vs: Uusi RVR..

Vuosien 88-92 mallistoa yhdisti kaikki s-linja kyljissä. Colt-Lancer keulaltaan ja Galantkin hyvin samassa linjassa. Oli muuten viimeinen Mitsun mallisto jolloin koko tuoteperhe oli samalla imagolla. Colt-Lancer-Galant-Sigma-Pajero edustivat saaa suunnittelufilosofiaa niin ulkoisesti kuin sisustukseltaan.
 
Vs: Uusi RVR..

On sitten euroopassa asx ja mitsun dieselillä.

http://media.mitsubishi-motors.com/pressrelease/e/corporate/detail2026.html
 
Vs: Uusi RVR..

Mielenkiintoista nähdä millainen tuo dieseli tulee olemaan, toivottavasti onnistuvat hyvin.

Ja saisi tulla myös pieni turboahdettu downsizing bensakone valikoimaan. Turhan paljon annetaan nykyisillä moottoreilla tasoitusta kilpailijoille, pieni bensaturbo on välttämätön moottori jatkossa joka merkillä jos aikoo pysyä kilpailussa mukana.
 
Vs: Uusi RVR..

ast sanoi
Ja saisi tulla myös pieni turboahdettu downsizing bensakone valikoimaan. Turhan paljon annetaan nykyisillä moottoreilla tasoitusta kilpailijoille, pieni bensaturbo on välttämätön moottori jatkossa joka merkillä jos aikoo pysyä kilpailussa mukana.

Tuo on totta kyllä vaikka itse en noista pikkukoneista niin välitäkkään. Esim volkkareita kun tuolla liikenteessä katselee niin kyllä uusista autoista iso osa on 1.4tsi vekottimia malliin katsomatta..
 
Vs: Uusi RVR..

RVR:n japsi malli:

http://www.autoblog.com/gallery/mitsubishi-rvr-crossover/full/#28

http://www.autoblog.com/2010/02/19/pics-aplenty-mitsubishi-rvr-crossover/
 
Mitsubishi ASX Suomeen

Uusimmassa tuulilasi lehdessä oli jo juttu ASX mitsusta:

http://www.mitsubishi.fi/Finland/World/About-Mitsubishi/04-News/slider/content/MITSUBISHI-ASX-%E2%80%93-UUSI-SUUNTA.aspx
 
Vs: Uusi RVR..

Nopeasti lukaistuna ihan kohtuu positiivista tekstiä oli. Tosin pienen bensaturbon puute alkaa mielestäni olemaan aika paha, toivottavasti sellainen saadaan aneemisen 1.6 litraisen vaparin rinnalle tai korvaajaksi. Mivec diesel vaikutti ihan toimivalta.
 
Takaisin
Ylös Bottom