"välimalli" Galantin ongelmia.

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja caleb
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

caleb

Member
Liittynyt
19 Toukokuu 2006
Sijainti
Tampere
Elikkäs viikko sitten maanantaina ei lähteny millään käymään, kirkkaasti starttas kyllä. Vaihdettiin jakajan kansi enshätään, käynnisty pariksi sekunniksi ja senjälkeen ei taas moneen päivään.
Piti alkaa tutkimaan bensansaantia ja lähtikin kerrasta käymään. No ei mitään, lähin töihin, ja töistä lähtiessä sammu samantien, käynnistin vauhdissa kytkimellä koska en luottanut että lähtisi uudestaan käymään jos starttaan.
Onkohan kellään kokemusta vastaavasta? ollut täysin huoleton peli pari vuotta mitä ite ajellu, edelliset 18 vuotta ollu suvussa ja huollettu hyvin.
Nyt ei suorastaan luotto pelaa tällähetkellä kun ennen ei oo kiukkuillu :D
Kyseessä 94 vuoden 1,8 Galantti.
Mittarissa vajaa 290 000.
Ite välillä epäilin virtalukon pohjaa, kun joskus "lyö tyhjää" eli virrat syttyy mutta startille asti ei päästä, seuraavalla kokeilulla starttaa.
Välillä tehnyt sellaistakin että kaasu ei ns toimi, ihme pihinä eikä kulje, ja sitten yhtäkkiä taas palaa normaaliin. IMG-20150710-WA0008.jpg
 
Tänään taas ei lähteny aamulla käymään, eikä töistä tullessakaan. Tyäkaveri meinas et bensapumppu ois menossa. Menikös noista 88-92 koppasista niitä ecuja, oliko niissä ihan näkyvä syy? Muistan vaan kun oli joskus sellanen tyyppi jolle porukka lähetteli niitä eikä takas kuulunu :D

Tässähän on tosiaan se tilanne ettei viittis kokeilla kaikkia mahdollisia korjaustoimenpiteitä ihan lonkalta, vaan löytää kokemusten perusteella se varmin syy mistä lähteä liikkeelle :D Ton muutaman sadan euron hintaluokan autoon näytti olevan 350 e Elehuollossa ecun huolto :P Jos se ei olekaan siitä, mahdollisesti 200e bensapumppu päälle ja ties mitä vielä. Haluan vain vähän kartottaa tässä mistä lähtisin ensiksi liikkeelle.
 
koittasin eka bensapumpun relettä, mutta ecun nyt varmistuu ku otat sen kätee ja avaat rukarit nii ne isot konkat vasemmasta alakulmasta levinny ja haiseekin palaneelta mikropiiriltä, bensapumpunhan koittaa että lähteekö se hurisee ku laitat virrat päälle, tai sitten että suutinputkesta avaat linjan että ruikkaseeko se bensaa sieltä, (muki alle) bensarele on mankan takana
 
Sielläkin taitaa tulipellissä olla pistoke millä pumppua pystyy käyttämään suoraan. Vanhoissa se on kelta musta johto, kaksipaikkaisen liittimen sisällä.
 
Sain vihdoin testattua bensansaannin kun oli apua mukana sopivasti kun ei taas lähteny käymään. Eli bensaa tulee kyllä. Voiko puolavika tehdä tollasta et välillä lähtee, välillä ei? Toisaalta outoo se pihinä ja tehottomuuskin joka harvoin ilmaantuu, mutta eivät välttämättä liity toisiinsa.
 
Isoimmat tyyppiviat välimalleissa joko sytytysmoduuli tai puola, mutta ne kannattaa vaihtaa samaan aikaan.

Kun käännät avaimesta eikä käynnisty, onko mitään eloa kierroslukumittarissa?
 
Morjes taas! Tilasin briteistä sen virranjakajan/puolapaketin. Tuntus toimivan vaikka tua syksyn pimeydessä sen pihalla vaihdoin :D Nyt on startannu joka kerta ja töissä päässy käymään koko viikon!
Eniten tässä "vatuttaa" kun hitsautin keväällä ruskon vietnamilaisella pohjaa, eilen koitin nostaa helmasta renkaita vaihtaessa ja pelkkäää lasikuitukittiä siä on, ja märkää ruostemössöö alla :( hemmetin kiva homma... oisin itekkin osannu sinne kittiä laittaa, oisin tykänny et ois ruosteeton peli vieläkin, kun itellä ei paikkaa tällähetkellä missä tekis.
 
Eniten tässä "vatuttaa" kun hitsautin keväällä ruskon vietnamilaisella pohjaa, eilen koitin nostaa helmasta renkaita vaihtaessa ja pelkkäää lasikuitukittiä siä on, ja märkää ruostemössöö alla :( hemmetin kiva homma... oisin itekkin osannu sinne kittiä laittaa, oisin tykänny et ois ruosteeton peli vieläkin, kun itellä ei paikkaa tällähetkellä missä tekis.
WTF!? :oops:
 
Morjes taas! Tilasin briteistä sen virranjakajan/puolapaketin. Tuntus toimivan vaikka tua syksyn pimeydessä sen pihalla vaihdoin :D Nyt on startannu joka kerta ja töissä päässy käymään koko viikon!
Eniten tässä "vatuttaa" kun hitsautin keväällä ruskon vietnamilaisella pohjaa, eilen koitin nostaa helmasta renkaita vaihtaessa ja pelkkäää lasikuitukittiä siä on, ja märkää ruostemössöö alla :( hemmetin kiva homma... oisin itekkin osannu sinne kittiä laittaa, oisin tykänny et ois ruosteeton peli vieläkin, kun itellä ei paikkaa tällähetkellä missä tekis.

Reklamointia vaan
 
Moro!
Taas oltas saman ongelman ytimessä, mutta jätti kerrasta tielle eikä käynnistyny enää kertaakaan sen jälkeen.
Hihna on paikallaan, puola vaihdettu, ecu käynyt huollossa. Silti ei mitään eloa. Starttaa iloisesti mutta kipinä hukassa.
Mistähän tässä taas lähtisi liikkeelle vai katista ja paalarista? :D
 
hetkinen seis, aamukahvi vielä kesken, oliko tää kaasari malli vai ruisku?
EDIT> ei ole tullut liikaa leikittyä välimallin kanssa mutta muistin juuri että oli ruiksu ja kaasarimallia saatavilla
 
piti kaivaa korjausopas tietokoneelta, uskon että rivi4 4g93 tekniikka eikä v6, tuossa kuva, toivottavasti on apua
 
Oma välikoppa heitti leikin kesken täydestä laukasta motarilla. Startti pyörittää normaalin tuntuisesti mutta ei starttaa. Ennen tätä ei mitään ongelmia. Tuolla jo aikaisemmin mainittiin että asentotunnistin vika näkyis kierroslukumittarista? Eli jos asentotunnistin , niin ei mitään eloa ?
 
Takaisin
Ylös Bottom