V6 tyhjäkäynti ongelmaa

Jysky

New Member
Liittynyt
22 Lokakuu 2008
Tere!
Mulla on tuomonen 98/99 v6 galantti ja ongelmana on korkea tyhjäkäynti kylmänä. Sinäsä kait aivan normaalia, mutta jos ulkona on esim: 20 celsiusta ja tyhjäkäynti on 1500-1700 siihen saakka, että kone saavuttaa normaalin lämmön. Entinen -98 2.0 galantti ei kireissä pakkasissakaan käynyt kuin n. 1000rpm. Eli onko tuo V6 ominaisuus vai onko siinä jotakin epänormaalia? Lisäisin vielä, että jos nostatan kierroksia ne jäävät n 2200rpm luokkaan.

Mulla ei ole ollut tätä autoa vielä talvipakkasilla, mutta olettaisin koneenkin tykkäävän paskaa moisesta huudatuksesta kylmillä keleillä. Auto on täysin huollettu toukokuussa, mutta tämä yksilö oli seisonut liki 2,5 vuotta myynnissä järjettömällä hinnalla. Kyllä ne huollossakin myönsi että varsin kauan pitää kiekkoja korkeella (jopa 10min).
Jumittaako joku vai onko jotain tukossa koska lämpimänä toimii kuin unelma. Belgiasta tuotu, 155tkm.
 
Vs: V6 tyhjäkäynti ongelmaa

Moro taas. Pattijoen huoltopäällikkö epäili että kaasuläppäkotelo mahdollisesti entinen. Mitä moinen kustantaa? Kotelo on kyllä putsattu ettei siinä ainakaan mitään. Voiko tästä mallista tulpata sitä kuuluisaa EGR:ää ja voisiko siitä olla hyötyä.
 
Vs: V6 tyhjäkäynti ongelmaa

egr:n kannattaa tulpata, ei sotke sitä imusarjaa :peukku

sulla täytyy olla joku alipaine vuoto jossain kun noin ylös nousee tyhjäkäynti.
en suko että kaasuläpässä voisi olla mitään vikaa noin vähillä km:llä

kannattaa tarkistaa kaikki letku mitkä menee imusarjaan.

eräs syy voi olla jumittava tk-mooottori
 
Vs: V6 tyhjäkäynti ongelmaa

Vuoto voi olla mahdollinen, koska joku pieneläin on asustanut pellin alla ja jyrsinyt yhtä sun toista. Paljain silmin ei vuotoa havaitse, mutta täytynee vaihtaa alipaineletkut yms.
Jos nyt alipaine vuoto tässä tapauksessa on niin sekö ei vaikuta koneen ollessa täysin lämmin koska silloin ongelma on häipynyt. Mukavahan tuo olis saada pelittään kun on melkoinen omaisuus mennyt huoltoihin :-\
 
Takaisin
Ylös Bottom