Vaihteiston tunnistaminen, L200/Pajero

  • Viestiketjun aloittaja Ilkka K
  • Aloituspäivämäärä
I

Ilkka K

Guest
Vaikka kunka olen pengannut foorumia läpi, niin ei ole silmään sattunut tietoa miten tunnistaa ko. autojen laatikot (lienävät aika pitkälle samoja).

En hae nyt mitään tarkkoja mallimerkintöjä (saa toki ilmoittaa jos tietää) vaan sitä että mistä tunnistaa sen heikomman ja kestävämmän toisistaan ? Pajeroon on jossain vm.-89 paikkeilla kai vaihdettu kestävämpi malli, mitenhän L200:een ?

Niin uskollinen palvelijani on vm.-89 L200, 4G63, KM145 voimansiirrolla. Bensa vehkeessähän ei niin kovin tota vääntöä ole, joten onko olemassakaan koneeseen sopivaa parempaa lootaa ?

Jostain sattui silmää tieto vaihdekepin ulkonäkön muuttumisesta näiden vaihteistojen välillä, pitääkö paikkaansa ja miten ulkonäkö muuttui ?

Nykyinen vaihteisto vonkuu jonkin verran (ajettu 123tkm ja ovat todellisia metrejä), joten olisi epäilystä siitä heikommasta mallista. Mitähän sieltä sitten hajoaa kun sen aika on ?

Jospa sitten jostain saisi sen kestävämmän lootan niin kuinkahan sen istutus onnistuu.
 
m,

kts : http://www.pajero.dn.ru/pdf
siellä kuvia niin KM145:sta kuin V5MT1:stä,
vaihekepin juuri on n. 2x paksumpi vahvennetussa (V5MT1).

ainakin 4D55 ja 4D56 lohkojen kanssa pitää ottaa laatikkoa vaihdettaessa mukaan vauhtipuörä (+ kytkinaset. ?) ja liityntälevy. Ne ovat selvästi erillaiset, samoion se pääakselin tukilaakeri vauhtipyörässä : http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=8478.msg53335#msg53335

olen kuullut myös (ei varma tieto) että kardaanit olisivat myös erimittaiset...

siis jos aiot laittaa vahvennetun, koeta saada kokonaispaketti:
- laatikko
- kardaanit
- vauhtipyörä
- kytkin
- liityntälevy
- kytkimen työsylinteri


t:eko_mies
 
Takaisin
Ylös Bottom