Vakionopeudensäätimen hankinta & asennus

nostokurki

A121 Galant Sigma 1600GL
Liittynyt
5 Marraskuu 2005
Eli kysytääs nyt järkevämmiltä, taas kerran, kun eihän sitä itse tällaisia osaa pähkäillä :)

Galant GLi vm.91. Tehtaan jäljiltä siis ei vakkaria. Viikset uusittu, joten viiksen puolesta cruise löytyy kyllä.

Kysynkin, kumpi olisi järkevämpää; asentaa purkuautosta loputkin cruisen roippeet vai ostaa uusi kitti?

ja sit liuta jatkokysymyksiä: mitä kaikkea tarvitsen alkuperäiseen cruiseen? Viiksen ja konehuoneeseen morkulan tietty, mutta mites johdot? Ja onko näillä joitain "aivoja" vielä erikseen? Ja kannattaako koko operaatioon ryhtyä...

Ja jos joku on hankkinut & asentanut jälkiasennettavan vakkarin, niin mikäpäs olisi hinta/laatusuhteeltaan paras vaihtoehto?
 
Vs: Vakionopeudensäätimen hankinta & asennus

nostokurki sanoi
Viikset uusittu, joten viiksen puolesta cruise löytyy kyllä.

Kysynkin, kumpi olisi järkevämpää; asentaa purkuautosta loputkin cruisen roippeet vai ostaa uusi kitti?
Jos sulla on jo osat,niin ilman muuta alkuperäinen!

Onko purkuautossasi vanhan vai uuden mallinen cruise,ts. onko siinä AP-pumppua?

Johtojahan ei kovin suuresti tarvi lisäillä,ja kaasuvaijerit yms on helppoo kauraa..
 
Vs: Vakionopeudensäätimen hankinta & asennus

Niin siis, purkuauto olis tiedossa, ja ilmeisesti se on just se vanhemman mallinen. Osia ei itsellä vielä ole viikseä enempää :) mut olis hyvä tietää mitä kaikkea siihen kaiken kaikkiaan tarvitsee.
 
Vs: Vakionopeudensäätimen hankinta & asennus

Mitsubishistä ei ole kokemusta, mutta asensin hiljattain Mazdaan (929) vakionopeussäätimen, jonka olin ottanut purkuautosta.

Kaikki liittimet löytyivät suoraan autosta, eli johtosarjat olivat tässä tapauksessa samanlaiset autoissa, joissa on säädin ja joissa ei. Viiksen joutui vaihtamaan, samoin lisäämään pääkatkaisijan (929:ssä sedanissa pääkatkaisija on kojetaulussa, hardtopissa viiksessä).

Konehuoneeseen tuli se mötikkä, joka alipaineella liikuttaa kaasuvaijeria, eli se ruuvaten kiinni paikoilleen, sen jälkeen vaijeri kiinni (kaasuttimessa oli valmis tyhjä vipu vakionopeussäätimen vaijeria varten), sekä sähköjohto liittimeen ja alipaineletku paikalleen imusarjaan sille tarkoitettuun liittimeen, jossa oli tulppa.

Sitten vielä aivolaatikko paikalleen ja piuhat johtosarjan liittimiin kiinni ja siinä se. Toimii ja oli ihan plug and play-tyyppistä asentelua.
 
Vs: Vakionopeudensäätimen hankinta & asennus

Dodii, nyt on aivotkin asennettu. Kehtaisiko joku katsoa, miten vakkari käyttäytyy jos ottaa konehuoneen säätimeltä johdon irti?

Omassa siis ei ole vielä kaasun vermeitä asennettuna, ja nykyisellään kun kääntää viiksestä vakkarin päälle, syttyy oranssi valo viikseen saman tien. Normaalia? Vai pitäisikö sen syttyä vasta, kun SET -nappia painaa?
 
Vs: Vakionopeudensäätimen hankinta & asennus

nostokurki sanoi
Dodii, nyt on aivotkin asennettu. Kehtaisiko joku katsoa, miten vakkari käyttäytyy jos ottaa konehuoneen säätimeltä johdon irti?

Omassa siis ei ole vielä kaasun vermeitä asennettuna, ja nykyisellään kun kääntää viiksestä vakkarin päälle, syttyy oranssi valo viikseen saman tien. Normaalia? Vai pitäisikö sen syttyä vasta, kun SET -nappia painaa?

syttyy heti, ei merkkivaloja set toiminnolle tms...
 
Vs: Vakionopeudensäätimen hankinta & asennus

nostokurki sanoi
Kehtaisiko joku katsoa, miten vakkari käyttäytyy jos ottaa konehuoneen säätimeltä johdon irti?
Kummas mallin nyt laitoit,sähköisen vai AP-toimisen?

AP-toimisessa ei ainakaan tapahdu mitään jos otat piuhan irti,oranssi valokin jatkaa palamistaan..
 
Vs: Vakionopeudensäätimen hankinta & asennus

ST sanoi
Kummas mallin nyt laitoit,sähköisen vai AP-toimisen?

AP-toimisessa ei ainakaan tapahdu mitään jos otat piuhan irti,oranssi valokin jatkaa palamistaan..

Saa nyt nähdä, kumpiko malli sieltä nyt on tulossa :D eli itse yksikkö konehuoneeseen on vielä hankinnan alla.
 
Vs: Vakionopeudensäätimen hankinta & asennus

Itse olen käsittänyt että aivolaatikon mukaan menee koneisto,ja eivät käy ristiin keskenään..
 
Takaisin
Ylös Bottom