Vapaavirtaus suodattimen asennus käytännössä?

M

makezu

Guest
Niin mitenkä olette tehneet tuon käytännössä, kun minulla on ainakin eclipsessä se happi/ilma määrä mittari siinä ilmansuodattimen kotelossa kiinni, joten se vaikeuttaa aika paljon....
 
makezu sanoi
Niin mitenkä olette tehneet tuon käytännössä, kun minulla on ainakin eclipsessä se happi/ilma määrä mittari siinä ilmansuodattimen kotelossa kiinni, joten se vaikeuttaa aika paljon....

Riippuen vapaavirtaussuodattimesta, joudut varmaankin tekemään oman adapterin ilmamäärämittarin ja suodattimen väliin jotta saat sen kiinni..ainakin Lancerissa tälla tavalla.
Searchilla löytyy lisää juttua suodattimista.
 
Vähän offtopiccii mutta meneekö sama filtteri Colttiin? Ainakin kuvien perusteella on aika samanlainen systeemi ;D
 
Asensin tossa BMC:n vapaav.suodattimen Galanttiini ja ei mitään ongelmaa! Näyttää lähes "alkuperäis asennukselta"! Tein seuraavasti:

- koska Galantissa on ilmam. mittarissa kiinni sen ohjausboxi, siirsin sen ulkopuolelle. Johtoja piti toki jatkaa

- leikkasin alkup. kotelon kansiosasta pois "lautasosan" ja asensin mittarin kiinni jäljelle jääneeseen kartiosuppiloon tai miten nyt kuvailisin sitä..

-tein suodattimen umpinaiseen kumipohjaan pienen reiän, jonka läpi työnsin pneumatiikkaletkun pätkän, jonka sisällä kulkee ohjausboxin johdot

- asensin "kartiosuppilon" suodattimen kaulan sisään (kaulan halkaisija 10 cm eli sama kuin suppilon halkaisija) joka meni sujuvasti sisään ja kiinnitin sen siihen isolla klemmarilla

Suodattimen pohjan ja ilmam. mittarin väliin jäi noin 5 cm, joka on riittävä määrä.

Lisäksi tein kahdesta alkup. kumiputkesta (oli 2 kpl) sopivan mallisen jotta suodatin meni sujuvasti ja kivuttomasti paikalleen, eli mulla se on edestä katsottuna konehuoneen vasemmassa alareunassa. Normaalisti siinä on ollut akku, mutta se on takakontissa.

On muuten erittäin viileä paikka suodattimelle, ainakin Galantissani. Toimii tosi hyvin, ainoa miinus on joskus tyhjäkäynnin oikuttelu jos pitkään käyttää.
 
Takaisin
Ylös Bottom