Vikakoodi P0136

Heppara

New Member
Liittynyt
7 Heinäkuu 2007
Sijainti
Valkeakoski
Mistäköhän kyseinen koodi johtuu?? :seina

P0136= O2 Sensor Circuit Malfunction (Bank 1 Sensor 2)

Siis Auto on Evo 8, josta etummainen katti on pois.

Välillä kestää kuukauden välillä taas pari päivää ennenkuin vikavalo syttyy.

Evoscan näyttää kyllä voltteja lambda-anturille, joten ei ainakaan ihan pimeenä ole.
 
Vs: Vikakoodi P0136

Onkos kellään hajua tämmösestä koodista?? Mulla antoi nyt tommosen, vähän sen jälkeen tuli tuo kuuluisa p0505.... Jotaki tarvis vaihtaa, mut mitä??
 
Vs: Vikakoodi P0136

voin tehdä parilla kympillä tollasen adapterin: http://www.amsperformance.com/cart/AMS-O2-Sensor-Spacer.html
parille kerholaiselle tehny ton, ja ainanki toisella toimii. ite teen kans samanlaisen lähipäivinä kun dp menee paikalleen.
eli idea tossa se et anturi pääsee lämpee normaalisti minkä puutteesta voi myös tulla vikakoodi, ja sit toi pien reikä tuol adapterin
päässä antaa sen verran haisteltavaa et lambda pysyy hiljaa.

laittakaa yv:tä jos kiinnostaa.
 
Vs: Vikakoodi P0136

Siis onko kyse kakkoslambdan tai oikeastaan katin puuttumisen aiheuttamasta vikakoodista? Eikös ton saa poistettua esim. ecuflashilla ilman hardismuutoksiakin mutta miten käy silloin OBD testien, tietääkö joku? Ton tekeminen oli ainakin "paperilla" helppo homma, kunhan saan oman kaapelin hommattua niin pitää kokeilla käytännössä vaikka ittellä ton homman hoitaaki Perrinin simu eikä turhat koodit oo kiukutellu.
 
Vs: Vikakoodi P0136

Hmm, eikös tuo ole ennen "kattia" oleva anturi joka kiukuttelee? Vaikuttaako sama kaveri tohon tyhjäkäynti vikakoodiin? Vai mikäs anturi siinä sitten tukossa? Oon ollu siinä mielikuvassa et se ois lambda anturi mikä tukkeutuu/karstottuu... Kerran mulla tuli tänään noi koodit, kovin turhauttavaahan toi on...
 
Vs: Vikakoodi P0136

kakkoslambda käy urpoilee jos esikatin ottaa pois. ecuflashilla saa disabloitua mut en tiie tosiaan tosta katastuksesta sit.
itellä piuhakin millä sen sais pois. jos joku tietää huomaako katsastuksessa tuota poistoa niin kertokaa
 
Vs: Vikakoodi P0136

Jos on kiinnostusta, niin joku vois joskus tulla tollasen "disabloidun" version kanssa Juvanmalmille käymään, niin voin katsoa mitä testerit sanoo.
 
Vs: Vikakoodi P0136

Kysymys, meneekö moottori jollekin "vikatila" ohjelmalle kun on vikakoodi voimassa??? Vai onko siitä haittaa jos koodia ei nollaa. Meinaan kun kippoa vie huoltoon niin vian pitäis olla päällä et niitten testeri kertois mitä tehä.... Näistä koodeista kun pääsis eroon niin sit ei ois hädänpäivää :)
 
Vs: Vikakoodi P0136

Vikakoodi ei laita mihinkään vikatilaan autoa. Syttyy vain moottorivikavalo mittaristoon. Siinä ainoa murhe. Mulla on tuo adapteriholkki omassa 8:ssa takalambdassa ja ei syty vikavalot enää.
 
Takaisin
Ylös Bottom