Vr4 tekniikan vaihto?

Varpunen

New Member
Liittynyt
2 Maaliskuu 2011
Onko kellään käyny sellaista mielessä?
Eli 3000gt tekniikka vr4:seen
Oisko mahdollista istuttaa?
Minkälaisia muutoksia tartteis tehdä?

HUOM! hullu ajatus/ märkä päiväuni ;D
 
Vs: Vr4 tekniikan vaihto?

En millään löydä keskustelua tästä aiheesta, oli jossain ulkomailla samaa mietitty. Muistaakseni oli luovutettu homma kun joutuisi kaiken tekemään uusiksi.
 
Vs: Vr4 tekniikan vaihto?

Miltähän osin tuo sitten mahdoton on? Moottorin, laatikon vai minkä?
Entäs sit vaihdelaatikon ja muun voimansiirron sopivuus vr4:sen moottoriin?

Täytyy varmaan unohtaa koko homma ;D
 
Vs: Vr4 tekniikan vaihto?

Sillä lailla sais legnumista mieleisen auton jos sais vielä 6 vaihteisella manuaalilla!!
Ja vetosuhdekin olisi kohdillaan verrattuna legnumin 50/50..

Tai jos ei sellainen onnistu niin voisiko legnumista muuttaa vetosuhdetta mieleiseksi?
 
Vs: Vr4 tekniikan vaihto?

Cusco Tarmac Gear keskitasauspyörästö voisi ehkä sopia VR-4:een, askit ovat kuitenkin kohtuu läheistä sukua Evoille, mutta lukkoahan siinä ei sitten ole. Etu ja takalukot kyllä tarvitaan.
 
Vs: Vr4 tekniikan vaihto?

Varpunen sanoi
Sillä lailla sais legnumista mieleisen auton jos sais vielä 6 vaihteisella manuaalilla!!
Ja vetosuhdekin olisi kohdillaan verrattuna legnumin 50/50..

Tai jos ei sellainen onnistu niin voisiko legnumista muuttaa vetosuhdetta mieleiseksi?

mite se vetosuhde ny erois..sama se on tonnaris..
 
Vs: Vr4 tekniikan vaihto?

Harri kyllähän sun pitäis entisenä tonnarin omistajana muistaa nää hommat.. ;D

50-50 kunnes jompi kumpi akseli sutii.

Mallikohtaisia erojakin on. Gen1 vetosuhde max 45-55. Gen2/3 vetosuhde max 40/60. Eli uudempi malli kuten omanikin on enemmän takapainoitteinen pidon kadotessa. Mielestäni sen huomaa aika selvästi esim talvella.

Ei mulla muuta, jatkakaa tekniikan vaihdon suunnitteluita.. :peukku
 
Vs: Vr4 tekniikan vaihto?

Molemmilla autoilla oon ajanu ja varsinki talvikelissä voin sanoo että gto jolla ajoin lähti luisuun helposti ilman puskemista toisin kuin nykyinen legnumi.. Ei mulla kyllä mitää ayc:tä omassani ole mutta kuitenkin..

Ois siihen vaihtoehtona kitkalukkoperä hommata niin auttais varmaan sekin.?
 
Vs: Vr4 tekniikan vaihto?

plodi sanoi
Harri kyllähän sun pitäis entisenä tonnarin omistajana muistaa nää hommat.. ;D

50-50 kunnes jompi kumpi akseli sutii.

Mallikohtaisia erojakin on. Gen1 vetosuhde max 45-55. Gen2/3 vetosuhde max 40/60. Eli uudempi malli kuten omanikin on enemmän takapainoitteinen pidon kadotessa. Mielestäni sen huomaa aika selvästi esim talvella.

Ei mulla muuta, jatkakaa tekniikan vaihdon suunnitteluita.. :peukku

Muistelisin edelleen että gen1 on kyllä 50/50 ...tästä enneki juttua ja mielestäni virheellist inffoa ollut jossai ulkomailla. Mut se siittä. ;D
 
Vs: Vr4 tekniikan vaihto?

Pelkän koneen vaihtohan tuohon ei onnistu koska koneen ja laatikon asettelu konehuoneessa on päinvastainen. Eli kun Legnumissa kone sijaitsee oikealla reunalla, GTO:ssa/GT3000:ssa kone on vasemmalla. Eli koko tekniikan voimansiirtoineen kaikkineen joutuisit vaihtamaan ja varmasti kiinnityspisteissä on paljon tekemistä jotta saa istumaan. Mahdollisesti joutuisit vielä sopivan mittaisen kardaanin teettämään. Eihän tuo varmasti tekevälle mahdoton homma ole, mutta tekemistä kyllä riittää. :p

Ja jos tuohon nyt suurimpana syynä on se että auto puskee talvella, niin panostaisin ennemmin lukolliseen perään. Tuo puskeminen on ominaisuus ilman AYC:tä olevissa malleissa. Omassa lähtee kyllä perä irti kun vetoja antaa. :driver
 
Vs: Vr4 tekniikan vaihto?

mitenkähän toi ayc sit toimii talvella? Jotkut sano ettei se oo kovin hyvä ja toiset taas sanoo toista? :eek:
 
Vs: Vr4 tekniikan vaihto?

Shami sanoi
mitenkähän toi ayc sit toimii talvella? Jotkut sano ettei se oo kovin hyvä ja toiset taas sanoo toista? :eek:

No mielipiteitähän on varmasti monia, mutta oma kokemus AYC:stä talviajossa on todella positiivinen. Varsinkin kun jääradalla pääsi kunnolla ajamaan kolme päivää putkeen, niin minusta AYC ei estänyt vauhdikasta ajoa millään tavalla, päinvastoin. Vauhdikkaassa ajossa parhaimmillaan... 8)
 
Vs: Vr4 tekniikan vaihto?

Shami sanoi
mitenkähän toi ayc sit toimii talvella? Jotkut sano ettei se oo kovin hyvä ja toiset taas sanoo toista? :eek:

Talvellahan (ja hiekalla) juuri tuon toiminnan huomaa. Ilman AYC:tä oleva perähän ei lukita takapyöriä, joten ei lähde niin hyvin vetämään kaikilla. AYC-järjestelmä on nimenomaan se, joka jakaa vetoa perästä vetareille, ei sillä ole mitään tekemistä luistoneston kanssa!
 
Vs: Vr4 tekniikan vaihto?

Mielestäni fiksumpi projekti vaan suoraan vaihta isommat ahtimet tuohon, ei se 3000 GT tekniikkakaan sen laillisempi taida olla. :)

6g72 ja 6a13 eivät ole tosiaan ihan läheistä sukua. Ihan eri autoja ovat kyllä.

4g63 swapin oli joku tehnyt mut en mä kyllä oikeesti tiedä mitä hiton järkeä siinä on, evoja saa ostamalla moisen ? :)

Tuo 2.5 litrainen on ihan kunhan saa kaverikseen kunnolliset turbot.
 
Vs: Vr4 tekniikan vaihto?

jos 2 litranen mivec (6A12) hengittää sen 200hv niin paljonko tuo 6A13 hengittäs ahdettuna
niillä samoilla mivec kansilla ;)
 
Vs: Vr4 tekniikan vaihto?

Mr mmc sanoi
jos 2 litranen mivec (6A12) hengittää sen 200hv niin paljonko tuo 6A13 hengittäs ahdettuna
niillä samoilla mivec kansilla ;)

Samaa joskus miettiny 6G72 mivecin suhteen, siinähän on se ~300hv vaparina..
 
Vs: Vr4 tekniikan vaihto?

Kannattais varmaankin tutustua malleihin Magna ja Verada niin löytäis paljon soveltuvuus tietoa ko. swappiin ed. mallisarjat perustuvat kuiteski Galantin koriin hyvinkin pitkälti ja niistä löytyy erilaisia moottori/ voimansiirto variitioita ::) eli moottorin ym.... kiinnityksiin pitäis löytyä maailmalta suoraan sopivia palikoita mikäli kyseiseen ratkaisuun päätyy.

Ayc on ihan jees joka käytössä tai sit hommata joku muu lukko taakse niin loppuu se puskeminen. ;D
 
Takaisin
Ylös Bottom