yksinkertainen varashälytin

4xmitsu

New Member
Liittynyt
9 Elokuu 2004
Jos jotakuta kiinnostaa alla ohjeet.  Toimii siten, että takakontista napsautetaan hälyyn virta päälle ovien sulkemisen jälkeen.  Sitten kun voro avaa ovet alkaa sireeni soida.  Varmaan laiton viritys, mutta laitonta on auton varastaminenkin.  Eikä maksa paljon.

Ohje:

"jonnekin" piiloon ylimääräinen kovaääninen äänitorvi.  Esim Bilteman sireeni.
Itse vedin virtajohdot auton kattovalolta.

Sireenille pitäisi tulla jatkuva + virta, niinkuin kattolampulle tulee.
Kannatttaa varmaan laitta sulake väliin.

Sitten tarvitaan perusrele.
Releen kytkentä:
30 - sireeniltä maajohto
87 - maa
85 - + napa piilokytkimen kautta (sulake tähänkin)
86 - ovikytkimelle,(joka on se toinen piuha, joka tulee kattovalolle)
diodi napojen 30 86 väliin niin että virta kulkee 86:sta 30:een

Systeemiin voi vielä yhdistää feikkivilkun, joka vilkuttelee kojelaudan päällä.  Mutta nyt sitten ei olekaan kyseessä feikki :peukku
 
Niin,ja jos haluaa hieman paremmaksi,niin halytin.com:sta tilaa rinnalle vielä iskuntunnistimen,joka on 2-asentoinen (25€+pk).
 
4xmitsu sanoi
Varmaan laiton viritys, mutta laitonta on auton varastaminenkin.

Ei varmasti ole laiton kunhan varas ei saa 20kV käsilleen, viikatteen terää nilkoilleen tai vaikka puukkoa penkin läpi uranukseen. Tosin vakuutusyhtiöille tuo ei varmaan mene varashälyttimestä mutta saapa itse nukkua yönsä paremmin. :peukku
 
J. Hukkanen sanoi
Ei varmasti ole laiton kunhan varas ei saa 20kV käsilleen, viikatteen terää nilkoilleen tai vaikka puukkoa penkin läpi uranukseen. Tosin vakuutusyhtiöille tuo ei varmaan mene varashälyttimestä mutta saapa itse nukkua yönsä paremmin. :peukku

mua ainakin hek. kohtasesti kiinostas antaa se yli 20kv varkaille... ;D
ohan sitä suunnitellu kaiken maailman bebek lamauttimia jo autoon... johtuen pitkä kyntisten toiminnasta... :mad:
 
Kyllä se 100V:kin riittää kuhan virtaa on tarpeeks..
Ite sain pari viikkoo sit lähemmäks 95kV näpeille,ja eipä se "hirveemmin" tuntunu ku virtaa ei ollu oikeestaan ollenkaan.
Niin,ja paremman sireenin saa bebekistä,tuplapietzo joka vie virtaa vain vajaa 0,1A.
 
Takaisin
Ylös Bottom