Yksipyyhin järjestelmä

T. Kiili

Mr. Cyborg
Liittynyt
28 Helmikuu 2004
Sijainti
kotka
eli haluisin tietää että kumpaa kohtaan tässä tapauksessa pitäs lisätä sitä materiaa että pyyhin pyyhkis koko lasin.. yritin ensin laittaa siihen varteen lisää melkein n. 6cm eikä riittänyt ja kun laitoin lisää niin sitte meni liikaa ettei jaksanut enää pyörähtää ku otti kiinni :seina

sitte yritin lisätä siihen toiseen osaan joka on sielä varren toisessä päässä missä on se nivel mikä liikuttaa pyyhkijää.. sitä hitsatessa sitten se muovijuttu otti ja hajosi ja kokeilu jäi siihen...

jotain hyviä neuvoja kaipailisin.. ::)
 
Se pitää vain hakea oikea mitta.

Kaverikin tappeli tee-se-itse-yksipyyhin-järjestälmän kanssa aikansa, ennen kuin löytyi mitat. Viimesilauskin oli vain 2mm kiinni, että toimi moitteettomasti...
 
Moottoripään pyörijään. Saadaan pitempi liikerata.
Hienosäätöä voi sitten kokeilla pyyhkijälle menevään varteen.
Itse en ole vielä kokeillut ko operaatiota, etten osaa tarkasti sanoa.
 
Noniin. uutta tietoa:

Oma pyyhkijä valmis, Pyyhkijän varren pituudella ei voi säädellä muuta kuin mistä kohtaa liike alkaa. Rakensin omaan tarkoitukseen "säädettävän" varren jotta sain trimmattua kohdalleen KOSKA lasi tulee pyyhityksi kokonaan myös kun sitä tolpan mihin pyyhkijän varsi tulee kiinni, alla olevaa rautaa lyhennetään. (itselläni se nyt noin 4-5cm) Tässä vaiheessa kun sitä lyhennetään on se säädettävä varsi tarpeen jotta vältytään siltä että mekanismi menee jumiin.
 
ja hyvin meni katsastuksestakin läpi, 550mm sulka eikä mitään sanottavaa vaikken edes suoristanut sitä pientä heittoa siitä varresta 8)
 
Kattoivatko kuinka tarkasti työn jälkeä?

Pitäisi itse saada kanssa aikaa, että saisi edes juhannukseksi pakettia kasaan. Sitä kun ympäriviikkoisesti on hommissa, niin ei oikein aikaa liikene..
 
ei katsonut pahemmin, totesi että asiallinen toteutus ja lupas luottaa mun hitsauksiin kun katsoi auton alle ja ihaili pakoputken hitsaustaitoja 8)

Liikerata on vähän makuasia mutta itse tyydyin siihen että kuljettajan alakulmasta jää pienihkö laikku pyyhkimättä että sai mahdollisimman ison sulan ja paljon aluetta mistä pyyhkii.

Onnea projektiin, ei se vaikeaa ole kun jaksaa hetken pähkäillä, varaudu siihen että joudut jumppaamaan pyyhkijämoottori-irti-kasaan-irti-kasaan-irti.. ;D ;D ;D
 
tutkitaan jos tänää joudan ottamaan kuvia myös niin tulee parempi käsitys miten oon omani toteuttanut. :)
 
juuh vähän ite kans vilkasin tota hommaa.. ite huomasin ongelmana ku ite pyyhkimen varsi ei oo suora.. niin se aiheuttaa sen että ei saa tasasesti pyyhkimään :)
 
hookan sanoi
juuh vähän ite kans vilkasin tota hommaa..  ite huomasin ongelmana ku ite pyyhkimen varsi ei oo suora..  niin se aiheuttaa sen että ei saa tasasesti pyyhkimään :)

itse en omaan pyyhkijän varteen koskenu, vaihdoin vaan 18" sulan (oisko jotain 550mm tms.) mutta pelasin sitten sillä säädettävällä varrella sen aloituskohdan niin että pyyhin on yhtä alhaalla kun vakiopyyhin mutta pyyhkii kuitenkin koko lasin (lukuunottamatta sitä pientä nurkkaa kuskin puolella..)

että tämmöstä, varmaan pitäs niitä fotoja räpsiä.. ;D
 
Takaisin
Ylös Bottom