Jäsenen Tonppa uusimmat tuotokset

  1. Tonppa

    Tm testiä gti-luokan autoista,vuodelta -92

    Vs: Re: Tm testiä gti-luokan autoista,vuodelta -92 Mulla oli hetken toi Coltiainen milleniumin tienoilla. Kiva auto :) Vasenta takakulmaa oli joku joskus tainnut ruttaa ja korjauttaa, kun alkoi lahoamaan.. Sent from my HTC One X using Tapatalk 2
  2. Tonppa

    Galant 1.8SOHC -93 tyhjäkäyntiongelma

    Sekoilee myös Mitsuissa! Mulla oli 1.8 dohc Coltissa jäähdytysjärjestelmä ilmaamatta ja tyhjäkäynti temppuili. Välillä kävi n.600rpm tyhjäkäyntiä ja välillä "humppasi" 1000-1500välillä. Kylmänä tyhjäkäynti oli normaali. Ilmausruuvi auki siitä termarikotelosta (ylävesiletkun ja kannen...
  3. Tonppa

    carisma vm. 2000 1.8 gdi??

    Siitä sähköisestä EGR-ohjauslaitteesta, kun ottaa piuhan irti niin ainakin mun Coltissa antaa jossain vaiheessa vikakoodin. Ennen kuin jaksoin putsaa/herkistää EGR-venttiilin mulla oli sen alipaineletkut tukittuna, silleen että ohjauslaitteessa oli sähköpiuha kiinni ja homma toimi ihan hyvin...
  4. Tonppa

    Carisma 1.8 msx.

    Re: Carisma 1.8 msx...Ostettu. Pirun hieno on! Oon aina tykänny Carisman ulkonäöstä! :peukku Sulla on näköjään Vulva T4 lisävarustevanteet ala BBS siinä alla! ;)
  5. Tonppa

    KW:n alustasarjat

    V70 sarjassa peitellään vikoja, niin tehtaan, huollon kuin omistajien puolesta.
  6. Tonppa

    KW:n alustasarjat

    Onnekas valinta toi Volvon 40 sarja! Ainoa Volvo joka oli Saksalaistutkimuksissa luotettavien autojen joukossa! Varmaan sen takia kun koottu Mitsun kanssa yhteistyössä samassa tehtaassa?
  7. Tonppa

    Kokemuksia Carisma GDI:stä?

    Tarkoitit Fjoordeihin varmaan 0w30 tai 5w30? ;) Pidetään ne Valmetit sit erillään.
  8. Tonppa

    Gti:n lastutus

    Unichip tai SMT on varmasti järkevimmät tavat lastuttaa, tosin kummoisia tehoja ilman muita viritystoimenpiteitä ei kannata odottaa. Vakioon autoon saadaan tollasella lisäboxilla normaaleilla ajokierroksilla lisää tehoa ja vääntöä, mutta huipputehoa ei välttämättä saada yhtään lisää. Molemmat...
  9. Tonppa

    Mitsu-uskollisuus?

    Meillekin tuli vuonna 91 perheeseen 89 1,3GL Lanceri 20000km ajettuna, järkevyys, erottuva ulkonäkö ja kestävyys teki vaikutuksen. 360tkm myöhemmin vuonna 2001 lähti Lanccu myyntiin, ehjänä. Viime vuoden alussa tuli tarve käyttöautolle, kun joku narkki kävi viemässä edellisen kulkuvälineen...
  10. Tonppa

    Kolinaa

    Mistä löysit puslat vai tuleeko orkkikset? Ja paljon oheni lompakko?
  11. Tonppa

    1g DSM ecujen eeprommi päivityksestä.

    Mites onnistuuko tollasella WinOLS:lla tutkailu? http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic.php?t=28367
  12. Tonppa

    Fast idle valve, aka vahaventtiili

    Alkaa taas pakkasten myötä toi Coltin tyhjäkäynti kylmänä hirvittämään (2500-3000rpm)!!! ..naapureitakin... ::) Konehan on 4g93dohc. Kun kone kerran muuten toimii niinkuin pitääkin, oon pähkäilly, että oireet saattais viitata tohon vahaventtiiliin. Onko kyseinen laitos integroitu jotenkin tohon...
  13. Tonppa

    Ammattiliike?!?

    Tuli paha mieli.. :(
  14. Tonppa

    lukkoa lancerin tasauspyörästöön?

    Japaniasta ja Uudesta Seelannista löytyy mivec coltin ja lancerin laatikoita, 4G9x lohkossa olleita. Niihin on saanut uutena raksi ruutuun menetelmällä LSD:n.
  15. Tonppa

    Alustaa! 95 GTI Lanceriin

    Mullaki on ET37 ja 7,5 levee 16". On kyllä ihan auton kyljen tasalla ja 195/45 kumit rapsii välillä takana.
Takaisin
Ylös Bottom