O
o-k
Guest
Poistoon
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huom. This feature may not be available in some browsers.
Katkesi koko varsi? Etuvetosesta tuskin käy, taitaa olla erilainen tuenta takanao-k sanoiNy tuli sellanen uus brobleema että takaalta katkesi alatukivarsi.. Syynä jumittunut alapallonivel. Käykö sinne etuvetosesta tai jostain muusta koko varsi?
fööni vaihdettu ja pyörii väärinpäin?o-k sanoiSitten taas uus kyssäri! Onko tuossa raitisilmasuodatin jossain? Vahi mikä vois olla kun ikkunat menee huuruun vaikka kuinka olis fööni täysillä ja kaikki lasille..
o-k sanoiMeinasin tuota välitasauspyörästöä sillä kun lähti tuo takavetari reijästään tukivarren katkeemisen yhteydessä ja ajoin vielä kotio niin auto oli kuin variaattorivetoinen. Eli etupyörätkään ei vetänyt ennenkuin antoi koneelle rundia. En tietenkään polttanut lukkoa vaan ainut ylämäki matkalla missä alkoi luistamaan mentiin hinauksella. Eli tuota ihmettelin mistä välistä tuo takapyörien voima on otettu.. Mutta ei siitä sen enempää!
Sitten taas uus kyssäri! Onko tuossa raitisilmasuodatin jossain? Vahi mikä vois olla kun ikkunat menee huuruun vaikka kuinka olis fööni täysillä ja kaikki lasille..
..eli tuollainen vasemman puoleinen limppu:tepi sanoiSiellä on semmonen pieni visko keskitasauspyörästössä joka yrittää pitää etu ja takapään pyörimisnopeuden samana. Jos jompi kumpi pää tippuu pois niin hyvinkin voi käydä niin että auto ei mee eteenpäin.
Harri K sanoiTyhjäkäyntimoottori rikki.... Mittaa ohmit siittä. Täältä foorumilta etsimällä löydät kuvallisen ohjeen.
T. Kiili sanoijuuri näin, ja toinen minkä itse huomannut niin tyhjäkäynnin säätö väärin tehty.
Jos käynnistät kylmänä mihin kierrokset asettuu? entäs normaali tyhjäkäynti ihan lämpöisenä? Jos rullaat vapaalla eteenpäin niin nostaako kierroksia?
Vensku_ sanoiKerros Toni kun varmaankin tiedät, että mistä johtuu kun mulla pumppaa kierroksia kun rullaa juuri tuollee. Tai viimisin kokeilu oli kun heitin vapaalle, hetken piti kierroksia jossain 1400 ja sitte putos siihen 1000 tuntumaan...
Vensku_ sanoiKerros Toni kun varmaankin tiedät, että mistä johtuu kun mulla pumppaa kierroksia kun rullaa juuri tuollee. Tai viimisin kokeilu oli kun heitin vapaalle, hetken piti kierroksia jossain 1400 ja sitte putos siihen 1000 tuntumaan...
T. Kiili sanoiSiinä on semmonen Fast idle ominaisuus, jos auto rullaa vapaalla niin pitäis nostaa vähän kierroksia (en varmasti muista mutta noin 1200-1400rpm) ja pitää siinä. sitten kun pysähdyt niin tiputtaa takaisin normaalille tyhjäkäynnille.
Noissa on meinaan juuri se että jos sitä BISS ruuvia mennään kääntelemään miten sattuu, tulee just näitä kaikkia mielenkiintosia lieveilmiöitä.
pitää koittaa searchilla ettiä se säätöohje täältä foorumilta.
Omassa samanlainen ilmiö. Vapaalla rullatessa kierrokset soutaa 1200-1700 väliä todella nopeasti ja asettu oikein nätisti 850 heti kun auto pysähtyy. Eikös tämä BISS "ruuvi" ole se sähköinen tunnistin siinä kaasuläpän päässä mihin tulee kaasuvaijeri? Niin ja edelleen mysteeri tuo kylmäkäynnistys, kierrokset n.2400 muutaman minuutin ajan ja sitten tippuu about 1300 ja käy siinä nätisti ja laskee tasaiseti tuohon 850 koneen lämmettyä. Loppuu jo oma ymmärrys tuohon.
Mr mmc sanoiBiss ruuvi on ihan perinteinen tasa kärki ruuvarilla ruuvarava säätö ruuvi kumi tulpan alla kaasuläppä kotelossa, sen sääuäminen kohdalle on vähän kikkailua ja tietämistä, mä jouduin säätämään kun vaihdoin evo8 ecun galanttiin, siinä se säätö on helpompi kuin galantin omalla eculla... Jossain on mulla ohje siihen.
Siinä kytketään virtoja ja otetaan pistokkeita irti ja käynnistellään järjestyksessä X
[/kiinnostais toi ohje, nyt ku sytkä on kohallaa ni kierrokset lämpösenä 1000rpm