Dynamic-4 Etuvetarit ja iskarit

Vs: Dynamic-4 Etuvetarit ja iskarit

Etuvetosen iskarit sopii eteen, vaikka nelivetoon virallisesti eri numerolla myydäänkin.
CE-valo käyttäytyy oikein, toki ecun kunnosta kannattaa varmistua.

Tankin päälle kerääntyy santaa ja siitä alkaa ruostuminen, näkyy mm. takaluukun pohjassa olevasta luukusta, mitä kautta bensapumppuun pääsee käsiksi. Helpoimmillaan onkin vain täyttöputken letkuosa halki.

Kolmella käyminen todennäköisimmin johtuu tulpanjohdoista.

Kardaanin ristikkoja saa, vanhoihin takavetomitsuihin tarkotetut sopii vaikka nelikkoon ei erikseen niitä myydä. Koivusen varaosakoodi löytyy foorumilta hakemalla
 
Vs: Dynamic-4 Etuvetarit ja iskarit

Ja valojen räpsyminen johtuu todennäköisesti kuskin etulokarin takaa olevasta liittimestä jossa valojen sähköt kulkee.

Mulla ois muuten etuveto gti:n etuiskarit, tietäis vaan pitäiskö omaan dynyyn varalla vai myiskö pois? ::) KYB:t oikein, eli orkkikset ja vähän aikaa olleet alla.


Ite oon meinannu BOSCHin orkkiskaltaisia johtoja, jenkeistä joutuu tilaamaan ja on muuten elinikäinen takuu. ;)
Pitäis vaikka joku kimppa kehittää?
 
Vs: Dynamic-4 Etuvetarit ja iskarit

o-k sanoi
Ny tuli sellanen uus brobleema että takaalta katkesi alatukivarsi.. Syynä jumittunut alapallonivel. Käykö sinne etuvetosesta tai jostain muusta koko varsi?
Katkesi koko varsi? Etuvetosesta tuskin käy, taitaa olla erilainen tuenta takana
 
Vs: Dynamic-4 Etuvetarit ja iskarit

Saattas löytyy ehjä irrallinen semmone multa. Oon vaan 2vkoo reissus...
 
Vs: Dynamic-4 Etuvetarit ja iskarit

Kulmavaihteessa ja laatikossa omat öljyt. GL-4:sta menee molempiin. Mulla taitaa olla ihan jotain perus 75w-90:stä, ja ne toimiikin ok, ainoastaan mulla vaan kakkosen synkrot on huonot, niin se aiheuttaa vähä vaivaa. Mutta ei siis öljyjen vika. 3 litraa riittää molempiin, kulmvaihde tais olla 0,6L ja vähä päältä 2 tais mennä laatikkoon?

Meinaatko siis sitä että autossa on keskitasauspyörästä jota viskolukko lukitsee, eli etupyörät vetää aina, samoten toki takapyörät, mutta jos takapää sutii, visko vetää lukkoa kiinni. (näinhän se meni? ;D )
 
Vs: Dynamic-4 Etuvetarit ja iskarit

siis toinen etupyörä vetää, jos se sutii lähtee vastakkaisen puolen takapyörä mukaan....joskus jopa muitakin pyöriä
 
Vs: Dynamic-4 Etuvetarit ja iskarit

o-k sanoi
Sitten taas uus kyssäri! Onko tuossa raitisilmasuodatin jossain? Vahi mikä vois olla kun ikkunat menee huuruun vaikka kuinka olis fööni täysillä ja kaikki lasille..
fööni vaihdettu ja pyörii väärinpäin?
Puhaltaako KUNNOLLA vaiko ei?
tai sitten on puhaltimen röörit ja kanavisto täynnä puunlehtiä.
 
Vs: Dynamic-4 Etuvetarit ja iskarit

o-k sanoi
Meinasin tuota välitasauspyörästöä sillä kun lähti tuo takavetari reijästään tukivarren katkeemisen yhteydessä ja ajoin vielä kotio niin auto oli kuin variaattorivetoinen. Eli etupyörätkään ei vetänyt ennenkuin antoi koneelle rundia. En tietenkään polttanut lukkoa vaan ainut ylämäki matkalla missä alkoi luistamaan mentiin hinauksella. Eli tuota ihmettelin mistä välistä tuo takapyörien voima on otettu.. Mutta ei siitä sen enempää!

Sitten taas uus kyssäri! Onko tuossa raitisilmasuodatin jossain? Vahi mikä vois olla kun ikkunat menee huuruun vaikka kuinka olis fööni täysillä ja kaikki lasille..

Siellä on semmonen pieni visko keskitasauspyörästössä joka yrittää pitää etu ja takapään pyörimisnopeuden samana. Jos jompi kumpi pää tippuu pois niin hyvinkin voi käydä niin että auto ei mee eteenpäin.
 
Vs: Dynamic-4 Etuvetarit ja iskarit

tepi sanoi
Siellä on semmonen pieni visko keskitasauspyörästössä joka yrittää pitää etu ja takapään pyörimisnopeuden samana. Jos jompi kumpi pää tippuu pois niin hyvinkin voi käydä niin että auto ei mee eteenpäin.
..eli tuollainen vasemman puoleinen limppu:

https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xap1/t31.0-8/10659028_907463749278527_5424707311246138290_o.jpg
 
Vs: Dynamic-4 Etuvetarit ja iskarit

Tässä pitävämpi malli... ;D
 

Liitetiedostot

  • 20082011104.jpg
    20082011104.jpg
    196.6 KB · Lukukerrat 364
Vs: Dynamic-4 Etuvetarit ja iskarit

Tyhjäkäyntimoottori rikki.... Mittaa ohmit siittä. Täältä foorumilta etsimällä löydät kuvallisen ohjeen.
 
Vs: Dynamic-4 Etuvetarit ja iskarit

Harri K sanoi
Tyhjäkäyntimoottori rikki.... Mittaa ohmit siittä. Täältä foorumilta etsimällä löydät kuvallisen ohjeen.

juuri näin, ja toinen minkä itse huomannut niin tyhjäkäynnin säätö väärin tehty.


Jos käynnistät kylmänä mihin kierrokset asettuu? entäs normaali tyhjäkäynti ihan lämpöisenä? Jos rullaat vapaalla eteenpäin niin nostaako kierroksia?
 
Vs: Dynamic-4 Etuvetarit ja iskarit

T. Kiili sanoi
juuri näin, ja toinen minkä itse huomannut niin tyhjäkäynnin säätö väärin tehty.


Jos käynnistät kylmänä mihin kierrokset asettuu? entäs normaali tyhjäkäynti ihan lämpöisenä? Jos rullaat vapaalla eteenpäin niin nostaako kierroksia?

Kerros Toni kun varmaankin tiedät, että mistä johtuu kun mulla pumppaa kierroksia kun rullaa juuri tuollee. Tai viimisin kokeilu oli kun heitin vapaalle, hetken piti kierroksia jossain 1400 ja sitte putos siihen 1000 tuntumaan...
 
Vs: Dynamic-4 Etuvetarit ja iskarit

Vensku_ sanoi
Kerros Toni kun varmaankin tiedät, että mistä johtuu kun mulla pumppaa kierroksia kun rullaa juuri tuollee. Tai viimisin kokeilu oli kun heitin vapaalle, hetken piti kierroksia jossain 1400 ja sitte putos siihen 1000 tuntumaan...

Siinä on semmonen Fast idle ominaisuus, jos auto rullaa vapaalla niin pitäis nostaa vähän kierroksia (en varmasti muista mutta noin 1200-1400rpm) ja pitää siinä. sitten kun pysähdyt niin tiputtaa takaisin normaalille tyhjäkäynnille.

Noissa on meinaan juuri se että jos sitä BISS ruuvia mennään kääntelemään miten sattuu, tulee just näitä kaikkia mielenkiintosia lieveilmiöitä.

pitää koittaa searchilla ettiä se säätöohje täältä foorumilta.
 
Vs: Dynamic-4 Etuvetarit ja iskarit

Vensku_ sanoi
Kerros Toni kun varmaankin tiedät, että mistä johtuu kun mulla pumppaa kierroksia kun rullaa juuri tuollee. Tai viimisin kokeilu oli kun heitin vapaalle, hetken piti kierroksia jossain 1400 ja sitte putos siihen 1000 tuntumaan...

T. Kiili sanoi
Siinä on semmonen Fast idle ominaisuus, jos auto rullaa vapaalla niin pitäis nostaa vähän kierroksia (en varmasti muista mutta noin 1200-1400rpm) ja pitää siinä. sitten kun pysähdyt niin tiputtaa takaisin normaalille tyhjäkäynnille.

Noissa on meinaan juuri se että jos sitä BISS ruuvia mennään kääntelemään miten sattuu, tulee just näitä kaikkia mielenkiintosia lieveilmiöitä.

pitää koittaa searchilla ettiä se säätöohje täältä foorumilta.

Omassa samanlainen ilmiö. Vapaalla rullatessa kierrokset soutaa 1200-1700 väliä todella nopeasti ja asettu oikein nätisti 850 heti kun auto pysähtyy. Eikös tämä BISS "ruuvi" ole se sähköinen tunnistin siinä kaasuläpän päässä mihin tulee kaasuvaijeri? Niin ja edelleen mysteeri tuo kylmäkäynnistys, kierrokset n.2400 muutaman minuutin ajan ja sitten tippuu about 1300 ja käy siinä nätisti ja laskee tasaiseti tuohon 850 koneen lämmettyä. Loppuu jo oma ymmärrys tuohon.
 
Vs: Dynamic-4 Etuvetarit ja iskarit

Biss ruuvi on ihan perinteinen tasa kärki ruuvarilla ruuvarava säätö ruuvi kumi tulpan alla kaasuläppä kotelossa, sen sääuäminen kohdalle on vähän kikkailua ja tietämistä, mä jouduin säätämään kun vaihdoin evo8 ecun galanttiin, siinä se säätö on helpompi kuin galantin omalla eculla... Jossain on mulla ohje siihen.
Siinä kytketään virtoja ja otetaan pistokkeita irti ja käynnistellään järjestyksessä X
 
Vs: Dynamic-4 Etuvetarit ja iskarit

Mr mmc sanoi
Biss ruuvi on ihan perinteinen tasa kärki ruuvarilla ruuvarava säätö ruuvi kumi tulpan alla kaasuläppä kotelossa, sen sääuäminen kohdalle on vähän kikkailua ja tietämistä, mä jouduin säätämään kun vaihdoin evo8 ecun galanttiin, siinä se säätö on helpompi kuin galantin omalla eculla... Jossain on mulla ohje siihen.
Siinä kytketään virtoja ja otetaan pistokkeita irti ja käynnistellään järjestyksessä X
[/kiinnostais toi ohje, nyt ku sytkä on kohallaa ni kierrokset lämpösenä 1000rpm
 
Vs: Dynamic-4 Etuvetarit ja iskarit

http://www.vfaq.com/mods/BISS-1G.html

tuolta säätöohjeet Bissikselle ;D
 
Vs: Dynamic-4 Etuvetarit ja iskarit

Onko Gti Dynamic 4 vm.91 vaihteistossa/voimansiirrossa sama välityssuhde kuin "normi" 2,0 glsi dynamic 4 gallussa? Mites vetareiden booriluvut keskenään ja kardaani ja tukilaakerit? Olisi todella edullisesti tarjolla 91 mallin glsi dyny kokonaisena ja helmi kuntoisena, ainut vika ettei lähde käyntiin(bensapumpun maadoitusvika kuulemma). Olisi vaan itsellä tarvetta vetareille, vaihteistolle ja etu/takaperälle. Ja muutenkin, miten noissa käy osat keskenään?
 
Vs: Dynamic-4 Etuvetarit ja iskarit

Välityksistä en nyt tiedä sanoa mutta sinänsä osat käyvät aika hyvin keskenään kun vasta tuli noita sekoiteltua ja yhdisteltyä... Kardaani sopii ja vetoakselitkin noin muuten mutta toisissa etuvetonivelissä on ABS-kehä ja toisissa ei riippuen siitä kuuluuko se varusteisiin...
 
Takaisin
Ylös Bottom