Evo 1-3 kysymyksiä

Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

ja onko saatavilla motonetissa? Kattoisin heti muuten, mutta oon puhelimella ja on vmaistz.. Jos on niin laittaisiko joku tänne sen osanron? Kiitos.
 
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

Biim sanoi
Kaikki kolmoset mitä olen luonnossa nähny on olleet varustettuna risoilla sisälokareilla. :D

Mun omas oli kuin uudet ;D

Nopeasti katsottuna ei ollu kuin etuvetoiseen alapalloa tuola motonetis.
 
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

joo just kävin kattomassa ja. koitan niitä, kun nuo tukivarret ulkosesti näyttää ihan samalta ku gti gallussakin esim.. vähä jämäkämmät vaan vissiinki.. koitetaan jos menee tuo alapallo niin saaa sitte senki selville :D
 
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

omassa myös tuo katto ongelma , ja etu ala-apurunko oli myos aika huonossa hapessa , tota kattoo en viitsi itse alkaa korjaamaan kun on sen verta pahassa paikassa , onko kellää suositella hyvää / ja ehkä halpaa firmaa tampereen seudulta missä sais tuon katon korjautettua ?
 
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

Phuuuh. Tohon hajonneeseen vasempaan etukulmaan löytyi nytte romutetusta täysin ehjät Tolpat (samaa cuscon sarjaa onneks) ja sitte tuo alatukivarsi :O

Vielä ku toi pallonivel ongelma ratkeaisi. Tarvii vissiin vaan koittamalla koittaa tota galantin alapalloa paikkaan.
 
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

UITTO- sanoi
Vielä ku toi pallonivel ongelma ratkeaisi. Tarvii vissiin vaan koittamalla koittaa tota galantin alapalloa paikkaan.
..tai jos mittaisit ensin,ei tarvitsisi sitten turhaan hankkia jos ei olekaan sopiva.

P.S.ja 555 (Three Five) on laadukkain tarvikemerkeistä,hyvänä kakkosena JapanParts.
 
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

Joo. tuskin kuitenkaan kannattaa vanhasta tukivarresta siirtää vanhaa alapalloa ton tilalle..

tarttee tosiaan mitata ne tarkkaan.
 
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

Vielä muutama tyhmä kysymys, että tarviiko autoa säädättää suomen bensoille?? jos niin missä moisen hoitaa?

ja vielä noista öljyn lämmöistä, että mikä ois sellanen opiva arvo?? itellä näyttää 80 ympärillä ja varaa on mittarissa mennä vielä paljon.
 
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

Mä sanoosin perstuntumalta ettei tarvi säätää. Ei muutaku 98/99 tankkiin ja menoksi.

Ja öljyn lämpötila on hyvä :D
 
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

joo.. tossa erehdyin laittaman 95 tankkiin hieman ihan vanhasta punto-tottumuksesta :/

pätki ihan peijakkaasti, mutta sitte ku lantras sitä v powerilla ni pätkiminen hiljeni.

Koitin accellin tulpanjohtoja paikkaan eikä muuttunut pätkintä, nyt niitä iridiumeja tilaamaan.


Tollasta viel että miten hemmetissä noi lamput saa irti sieltä :/ näyttää olevan tosi hankalasti kiinni :(

ostin just motonetista noi uuet lamput et passaa katsastuskonttorilla..
 
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

Eikai se oo ku ottaa irti ;D

Parkki irti, johdot irti, ruuvit irti ja kiskasta. Muistaakseni se oli 4 vai 5 ruuvilla kiinni se lamppu. Parkki lähtee kun otat sen jousen pois. pää näkyy konehuoneesta. Jos ei meinaa löytyä niin kämmenellä tukeva isku takaa-->eteenpäin ni johan parkki irtuaa. Sitte vaan jousi irti jne.
 
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

mutku ei pääse noihin mutuihin muihin ku kahteen käsiksi :S

noh. tarttee päivänvalossa kattoa.
 
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

Mitäs öljyä evo3.sen laatikkoon ja perään ootte laittaneet?
Onko jakolaatikolle vielä erikseen omat öljyt,vai onko sielä samat kun vaihdelaatikossa,että ei tarvi erikseen sinne vaihtaa?
Onkos tuossa gsr.ässä vakiona lukkoa,etu tai taka päässä?
 
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

Tunari-82 sanoi
Mitäs öljyä evo3.sen laatikkoon ja perään ootte laittaneet?
Onko jakolaatikolle vielä erikseen omat öljyt,vai onko sielä samat kun vaihdelaatikossa,että ei tarvi erikseen sinne vaihtaa?
Onkos tuossa gsr.ässä vakiona lukkoa,etu tai taka päässä?

Vakiona ei taida gsrssä olla. Rsssä kait on ainaki. En tiedä sitten onko siinäkään vakiona.
 
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

Tunari-82 sanoi
Mitäs öljyä evo3.sen laatikkoon ja perään ootte laittaneet?
Onko jakolaatikolle vielä erikseen omat öljyt,vai onko sielä samat kun vaihdelaatikossa,että ei tarvi erikseen sinne vaihtaa?
Onkos tuossa gsr.ässä vakiona lukkoa,etu tai taka päässä?

Mä vaihdoin kaikkialle voimansiirtoon Kendall special limited slip öljyt http://www.kendall.fi/pdf/Special_Limited_Slip.pdf
Erään harmäläisen pajan suosituksesta, hintaa en enää muista.
 
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

perä & kulmavaihde:

redline lighweight shockproof + lsd liukastetta jos on kiree lukko takana.

lootaan:
redline mtl / mt-90
 
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

Sopiiko 195/65/15 talvirenkaan kolmoseen? Jos ei, mikä olisi sopiva koko (muu kuin vakio 205/60/15)?
 
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

tepi sanoi
perä & kulmavaihde:

redline lighweight shockproof + lsd liukastetta jos on kiree lukko takana.

lootaan:
redline mtl / mt-90

Ainakin cuscon aftermarketlukoissa tuo Redline lightweight shockproof on aivan kauheeta kuraa. Sillä perä jyrisee ja paukkaa aivan hervottomasti. Itse vaihdoin sen pikapikaa Motul 90 PA LSD:hen ja ero metelissä sekä käytöksessä on todella suuri. Myöskään MT-90 ei laatikkokäytössä ollut erityisen hyvä, senkin vaihdoin Castrolin tekeleisiin. Jotenkin meni liruksi ja "kuravedeksi" nopeasti. Ehkä tuossa MT-90:ssä on reilummin huuhtelevia ominaisuuksia? Nämä siis empiirisenä tutkimuksena takavetoisesta nissanista.

Toisessa samanlaisessa autossa Redlinen heavy duty -peräöljy toimii jo paremmin kuin tuo light weight.
 
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

nokonzok sanoi
Sopiiko 195/65/15 talvirenkaan kolmoseen? Jos ei, mikä olisi sopiva koko (muu kuin vakio 205/60/15)?

Nastojen kanssa 195-renkailla on aika huteraa menoa. 205 tai 215 on varmaankin parempi.
 
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

marko_h sanoi
Nastojen kanssa 195-renkailla on aika huteraa menoa. 205 tai 215 on varmaankin parempi.

Tuli jo tilattua 195 leveät Falkenin kitkat. Tarvii nimittäin kiekot nopeasti kun ei mennyt (muun ohessa) leimasta läpi kun ei ole renkaissa e-hyväksyntää...
 
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

mulle tänään 195-55-15 talvikummit ja uuet vanteet tänään.

ainaki jääradalla paremmat kapiat kummit ku leveet.
 
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

nokonzok sanoi
Tuli jo tilattua 195 leveät Falkenin kitkat. Tarvii nimittäin kiekot nopeasti kun ei mennyt (muun ohessa) leimasta läpi kun ei ole renkaissa e-hyväksyntää...

Oho, ensimmäinen kerta kun kuulen katsastuksen hyytyneen tähän. Itsekin tosin vaihdoin renkaat ennen katsastusta kun eturenkaissa ei ollut E-hyväksyntää ja olivat muutenkin ikivanhat ja kuluneet. Eivät kyllä vilkaisseetkaan renkaita, paitsi sen verran että rengaskoon sai merkittyä otteeseen.
 
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

UITTO- sanoi
mulle tänään 195-55-15 talvikummit ja uuet vanteet tänään.

ainaki jääradalla paremmat kapiat kummit ku leveet.

Mietin itse tuota profiilia. 55 kuulostaa pieneltä kun vakio on 205/60 niin tuo on ympärysmitaltaan aika paljon pienempi. 65 taitaa olla aika lähellä tuota orkkiskokoa?
 
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

ast sanoi
Oho, ensimmäinen kerta kun kuulen katsastuksen hyytyneen tähän. Itsekin tosin vaihdoin renkaat ennen katsastusta kun eturenkaissa ei ollut E-hyväksyntää ja olivat muutenkin ikivanhat ja kuluneet. Eivät kyllä vilkaisseetkaan renkaita, paitsi sen verran että rengaskoon sai merkittyä otteeseen.

Sanotaanko näin, että en olisi halunnut mennä tälle konttorille, mutta se oli ajoluvan jatkon kannalta ainoa vaihtoehto. Aikanaan kun Jatun vitosta katsastettiin samalla konttorilla, jouduttiin katsastusmiestä "kouluttamaan" säädöksistä. Meni näköjään oppi hyvin perille kun nyt tarkistettiin auto mikroskoopilla...

Kantavuus ei riitä kuin 1+2 henkilölle...
Sivuvilkuissa ei e-hyväksyntää...
14.6.1995 alkaen vaaditaan korkeussäädettävät valot. Auto on otteen mukaan rekisteröity 06/1995 --> korkeussäätö oltava...

Autohan on toisin sanoen hengenvaarallinen, ellei moisia puutteita korjata ensi tilassa...
 
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä


Minkäslaisia henkilömääriä on muitten kolmosten otteisiin merkitty? 1+2 kuulostaa vähän hilpeältä nelioviseen perheautoon. ;D
 
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

Biim sanoi
Minkäslaisia henkilömääriä on muitten kolmosten otteisiin merkitty? 1+2 kuulostaa vähän hilpeältä nelioviseen perheautoon. ;D

Aristojakin on rekisteröity 1+2 henkilölle... Älyttömintä asiassa on se, että koko homma perustuu vain erilaiseen tapaan laskea kantavuuksia. Eipä tuolla taida käytännössä olla mitään merkitystä.
 
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

nokonzok sanoi
Aristojakin on rekisteröity 1+2 henkilölle... Älyttömintä asiassa on se, että koko homma perustuu vain erilaiseen tapaan laskea kantavuuksia. Eipä tuolla taida käytännössä olla mitään merkitystä.

Mutta jos otteessa tuo lukee ja auto on täynnä porukkaa niin jättäähän se ilmaan sakotusperusteet. Siis jos halutaan mennä lain kirjaimen mukaan. Hupaisaa.
 
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

japanissa merkataan/punnitaan erillailla kantavuudet ja istuin paikat kuin täällä. Täällä ne kantavuudet sitten laitetaan suoraan rekisteröintipapereihin, jolloin katsotaan että aina yksi penkki on 75/80kg kantavuudesta "pois" ja sitten katsotaan montako penkkipaikkaa jää :nykii.
 
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

Japanissa yksi istumapaikka on 55 kiloa eli kokonaismassa = omamassa + 55 * istumapaikkojen määrä.

Viisipaikkaisessa autossa on siis "kantavuutta" japanilaisessa rekisteriotteessa 275 kg joka riittää Suomen säädösten mukaan kolmeen istumapaikkaan.

Koko asian tekee naurettavaksi se ettei kyse ole samasta asiasta. Japanissa tuolla kokonaismassan arvolla ei ole mitään tekemistä kantavuuden kanssa, se on ainoastaan laskennallinen arvo yllämainitulla kaavalla. Täällä sitä tulkitaan kuin siitä määräytyisi todellinen maksimikantavuus.
 
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

ast sanoi
Japanissa yksi istumapaikka on 55 kiloa eli kokonaismassa = omamassa + 55 * istumapaikkojen määrä.

Viisipaikkaisessa autossa on siis "kantavuutta" japanilaisessa rekisteriotteessa 275 kg joka riittää Suomen säädösten mukaan kolmeen istumapaikkaan.

Koko asian tekee naurettavaksi se ettei kyse ole samasta asiasta. Japanissa tuolla kokonaismassan arvolla ei ole mitään tekemistä kantavuuden kanssa, se on ainoastaan laskennallinen arvo yllämainitulla kaavalla. Täällä sitä tulkitaan kuin siitä määräytyisi todellinen maksimikantavuus.

Osasitpas esittää asian havainnollisesti! Juuri näin se menee, eli hommassa ei todellakaan ole järjen kanssa mitään tekemistä, mikä ei sinänsä yllätä.
 
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

Ne on ne japsit niin kapeaperseisiä et huhhuh ;D Tuli nimittäin huomattua tuo asia Chariotin kanssa, ei suomalaisen miehen takapuoli meinannut mahtua koko penkkiin ;D No olipahan sentään tukeva istua ::) Sori :eek:fftopic
 
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

Kuinkas näissä menee tuo nelivedon vetosuhde,onko se tasan 50/50?
 
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

nijnorz sanoi
Mulla on ihan normaali 5 henkilöä, oli ihan pakko käydä otteesta tarkistamassa :)

Kuten niin monen muunkin asian kohdalla, nämä ovat pitkälle konttoririippuvaisia asioita. Jossain käytetään järkeä, jossain ei.
 
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

Taas yksi tyhmä kysymys ???
Mistä lohkolämppäri kolmoseen ja hinta?
 
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

Harri K sanoi
Varaosaliikkeestä ja ihan normi lohkoon sen saa mahtumaan.
Löytyykö varaosakirjasta oikein evo3 vai meneekö tuohon sama vastus kuin kaikkiin muihinkin lancereihin,esim.gti?
Onnistuuko lämppärin vastuksen laitto ilman että ottaa turbon pois edestä?
 
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

Defa ei suoraan tarjoa evo3:lle, mutta 4g63 koneisille tarjoaa 411118 http://www.defa.com/doc/100/118.pdf
Calix taasen tarjoaa 4g63 koneisille useita vaihtoehtoja.. http://www.calix.se/consumer/files/Rektab_070925.pdf
Arvaile tuosta sitten..
 
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

Miten mahtaa olla tuossa ohjeessahan on lohko niin päin että laatikko on oikealla ja näissä japsi evoissahan lohko on toisin päin joten tuleekos tuo vastus silloin periaatteessa koneen takapuolelle???
 
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

Ranacolla sanoivat että joutuisi irrottaa turbon kun laittaa lohkolämmittimen,muuten on aika ahdasta laittaa.
Suosittelivat letkulämmittimen laittoa.
Mieluummin laittaisin kyllä oikein lohkoon.
 
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

Tunari-82 sanoi
Löytyykö varaosakirjasta oikein evo3 vai meneekö tuohon sama vastus kuin kaikkiin muihinkin lancereihin,esim.gti?
Onnistuuko lämppärin vastuksen laitto ilman että ottaa turbon pois edestä?

Siis tuo lohko 4g63 ei ole lanceriin missään tekemisissä periaatteessa noissa ikäluokissa??

siis tuo samainen lohko käsittää gti galantin mieluummin.
 
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

Ottaa työntömitan kauniiseen käteen ja mittaa pakkastulpan halkaisijan, sillä pääsee jo pitkälle. Nykyään ne on niin pienellä kustannuksilla tehty että lohkon sisään ei tarvitse mitään kierukkaa sovitella.

4g63 kone ja 2g eclipse olisi varmaan lähinnän jos evoa ei suoraan löydy. Sitten 92-96 2l galantti.



ps. Luultavasti imusarjan alla olisi enemmän tilaa.
 
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

Defan 411381,pulttikiinnitteinen vastus,helppo asentaa&vaihtaa (keskimmäinen plommi i.sarjan alla).

Vastuksen liitäntäosa viistosti starttia kohden (alaspäin),ja soon siinä!

P.S.Letkulämppärit on AINA aivan onnettomia..
 
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

hohoo tässä viisastuu itsekin :) vois moiseen jossain vaiheessa investoitta myös ni lähtee käymään talvella.
 
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

ST sanoi
Defan 411381,pulttikiinnitteinen vastus,helppo asentaa&vaihtaa (keskimmäinen plommi i.sarjan alla).

Vastuksen liitäntäosa viistosti starttia kohden,ja soon siinä!

Viimeinkin tuli fiksu vastaus siihen mitä kysyy!! :peukku
Kiitos ST ja huomenna Defa kauppaan.
On taas kiva kylmilläkin keleillä :driver
 
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

eskes sanoi
Viimeinkin tuli fiksu vastaus siihen mitä kysyy!! :peukku
..mutta kuten tepi jo tuolla aikaisemmin mainitsikin,niin kannattaa se plommin reikä kuitenkin mitata,ainakin ENNEN kuin lyö sen irti.

Muistaisin että se olisi tuo,mutta 100% varma en ole,koska on muutama muukin pikkujuttu duunis muistettava..
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Takaisin
Ylös Bottom