Evo 1-3 kysymyksiä

Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

ST sanoi
..mutta kuten tepi jo tuolla aikaisemmin mainitsikin,niin kannattaa se plommin reikä kuitenkin mitata,ainakin ENNEN kuin lyö sen irti.

Muistaisin että se olisi tuo,mutta 100% varma en ole,koska on muutama muukin pikkujuttu duunis muistettava..

No tietty mitataan mutta onpa edes joku mahdollinen sarja myyjälle ehdottaa kun se taas alkaa kaivaan nenäänsä, raapiin päätään
ja ihmetellä ei meidän kirjoissa ole mitään evo kolmosta.
 
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

Onko kolmosen laatikoissa ollu vikaa? Ja muutenkin kuinka kestävä voimansiirto noissa on?
Mitä yleensä noista kannattaa tarkistaa ostettaessa?

Nimimerk. Kolmonen ehkä koht pihassa ;)
 
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

no mitsun synkat nyt tietää ja jos on yli 100markkaa ajettu ni on kyl aika moro jos ei oo mitään tehty.

Omassa on ainaki kakkonen kolmonen ja pakki aikamoiset kylmänä, kun toi vissiin on kuitnekin ollut sitllä katukilpurina että runtua on saanut :D
 
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

UITTO- sanoi
no mitsun synkat nyt tietää ja jos on yli 100markkaa ajettu ni on kyl aika moro jos ei oo mitään tehty.

Omassa on ainaki kakkonen kolmonen ja pakki aikamoiset kylmänä, kun toi vissiin on kuitnekin ollut sitllä katukilpurina että runtua on saanut :D

Juu niin noita synkkiä mäkin ajattelin että ovat varmasti saaneet. Mitähän sellanen remontti maksaa ja kuka niit tekee?
 
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

lancer evo-r sanoi
Juu niin noita synkkiä mäkin ajattelin että ovat varmasti saaneet. Mitähän sellanen remontti maksaa ja kuka niit tekee?

täydellinen laakerointi, stefat, synkat 600-700e. + työ. Joskus kyselin yheltä rallilaatikkoja tekevältä tyypiltä ilman kuittia niin 250-300e (ei ruuhka aikaan). Kyllä tuon itsekkin tekee, kunhan huolellisesti mittaa ja shimmaa laakeri`välykset`.

http://www.full-boost.net/vr4/driveline/stripping_transmission/ Tommonen evon lodju on sisältä, ainoastaan synkat on tuplasynkkiä
 
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

Eli siis noin 700e tarvikkeet kun ite tekee. Tekis mieli helpottaa omaa työmäärää senverran että antaisin tepin hommata osat mulle, voisin välityspalkkioo maksaa. Mutta shimmaus sanan kun kuulin niin luulempa että pitää kädet nostaa pystyyn kun en ennen ole tehny semmosta.
 
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

Mitsubishin maahantuojalta saa osat. Paikalliseen mitsubishin varaosamyymälään vaan ja mukaan vaihdelaatikon koodi niin tulee oikeat osat. (eka ne sanoo että ei saa ja ei oo japanin capsia(helsingistä löytyy ainaskin))

Sitten kun kakkonen/kolmonen rusahtaa niin kannattaisi ehdottomasti alkaa korjaamaan laatikkoa. Ei kannata rikkoa enempää.

Olisko tommosille synkka lankru seteille kysyntää ???
 
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

Mites, meneenkö tohon 1-3 toi 2g eclin kytkinpaketti?

..vai kannattaako ehdottomasti ostaa evoon tarkotettu ja maksaa ittensä kipiäksi ???
 
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

Miten kun eclin kytkimessä ilmoitetaan että max 350hv

Evon vastaavassa 500hv.

Eclin kytkiminpakettia tais saada 2kpl ton evon hinnalla..

Voiko ne olla niin erilaisia? Vai onko toi nuan riippuvainen valmistajasta?
 
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

annahan nyt linkki evon kytkinpakettiin. Vertailee osanumeroita niin varmasti antaa saman. evoissa on evotus lisää ;)

Voisin sanoa että 2g ecli vastaa `täysin` evoIII moottorin ja voimansiirron osalta. ACL:tä joku 2600 paineasetelma ja siihen massalevy niin kestää. Tai sit joku jousitettu sintterikytkin vanhasta rallivehkeestä. Niittaa uudet palat ja menoksi.
 
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

esimerkki:

special tarjous evomiehille:
http://www.raceinspired.com/p-7470-act-heavy-duty-4pad-solid-race-clutch-kit-mitsubishi-lancer-evo-1-2-3-awd-turbo-1993-1995.aspx
SKU: ACT-MB1-HDR4 (7470)



act:n sivuilta sama sku koodi, antaapi eclin.
http://www.advancedclutch.com/products/search.aspx?keyword=MB1-HDG4&search_btn.x=0&search_btn.y=0

Edit: voit toki katsoa suoraan tuolta raceinspiredistä että ecliin antaa samat kamat.
 
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/XTD-STAGE-3-CLUTCH-FLYWHEEL-93-99-ECLIPSE-TALON-AWD_W0QQcmdZViewItemQQcategoryZ33730QQihZ009QQitemZ190166340533QQtcZphoto

Alkuevoohin ei tuolta valmistajalta saakkaan.

Jossaki priteis oli vastaava ilman vauhtipyörää mut se oli kallis
 
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

osku sanoi
Alkuevoohin ei tuolta valmistajalta saakkaan.

Jossaki priteis oli vastaava ilman vauhtipyörää mut se oli kallis

onkos evo 1-3 jotain eroa kytkimessä vs vr4 galant ??? ei mun mielestä ole muutakuin kytkimen jäykkyyksissä?
mahdollisesti halkasijassa(levyn) muutoinhan vauhtipyörä on 6bolt koneessa vaihdettavissa keskenään
 
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

Mikäs imusarja noissa on vakiona kolmosissa??

että pitäskö niissä olla se eci multi turbo teksti tjsp?? ku itellä vaan blankko.
 
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

nokonzok sanoi
Nelosen TÜV-lapussa on sama kokonaispaino kuin kolmosessa.

Riittääkö tuo TÜV-lappu todistamaan kaikki mitä maahantuontikatsastuksessa pitää todistaa (päästöt, jarrut, melutaso yms)? Eli jos on tuo lappu, niin riittääkö, että vaihtaa umpiot + tekee mahdollisen korkeussäädön.
 
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

marko_h sanoi
Riittääkö tuo TÜV-lappu todistamaan kaikki mitä maahantuontikatsastuksessa pitää todistaa (päästöt, jarrut, melutaso yms)? Eli jos on tuo lappu, niin riittääkö, että vaihtaa umpiot + tekee mahdollisen korkeussäädön.

Kyllä riittää, eli umpionvaihdolla selviää. Nämä ovat sen ikäisiä, että periaatteessa pitää olla aina korkeussäätö. Sain tosin oman kolmosen tapauksessa pienen kiukuttelun jälkeen kommentin, jonka mukaan riittävän jäykällä alustalla varustetussa autossa voidaan konttorilla valojen suuntauslaitteella tarkistaa pysytäänkö direktiivin rajoissa ilman säätöä. Tämä on kuitenkin toistaiseksi teoriaa, kerron kun olen tällä viikolla konttorilla koettanut tuon ihan käytännössä.
 
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

Mihin japsievoihin TÜV:lta saa katsastuksessa tarvittavat paperit ja mitä TÜV veloittaa niistä?
 
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

nokonzok sanoi
2-5 on varmaa tietoa. Hinta on alle satasen / kappale.

Viitsitkö vielä valottaa tarkemmin miten tuo prosessi menee eli riittääkö, että ostaa evo 2-5:n ja TÜV:lta saa varmasti paperit vai onko jotain mitä pitää ottaa huomioon?
 
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

marko_h sanoi
Viitsitkö vielä valottaa tarkemmin miten tuo prosessi menee eli riittääkö, että ostaa evo 2-5:n ja TÜV:lta saa varmasti paperit vai onko jotain mitä pitää ottaa huomioon?

Eipä siinä sen kummempaa. Ymmärtääkseni eivät ainakaan kovin innokkaasti kirjoittele noita yksityisille. Ja varmaahan ei ole kuin köyhän kuolema :)
 
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

nokonzok sanoi
Eipä siinä sen kummempaa. Ymmärtääkseni eivät ainakaan kovin innokkaasti kirjoittele noita yksityisille. Ja varmaahan ei ole kuin köyhän kuolema :)

Soitin Suomen Tüv:lle ja kysyin asiaa. Vastaus oli, että japanilaisille löytyy huonosti papereita ja että pitää olla runkonumero, jonka perusteella voidaan kysyä, ovatko saksalaiset mitanneet ko. auton. Mitään yleistä tietoa ei ollut, että esim Evo3:lle löytyy paperit. Kerran aiemmin olen soittanut samaan paikkaan tosin eri asioissa ja vastaus oli silloinkin yhtä epämääräinen :nykii

Millä tavalla japsievojen katsastus käytännössä hoidetaan, että ne saadaan rekisteriin?
 
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

Tüv Nordin hinnoittelu ei ainakaan sovi tuohon nokonzokin mainitsemaan hintaluokkaan, eli taisit kysella ihan vaarasta paikasta..
Satkulla Nordista saa paprut saksassa/euroopassa aiemmin kilvitettyyn vehkeeseen (eli kopiokone maksu tuo).
Muualta tuodun auton kohdalla saa lisata peraan yhden nollan.. (huomattavaa myoskin kuinka paljon kalliimmaksi se lapun tulostus tulee jos kyseessa on diisseli..)
Tama siis minun tietojeni mukaan..
 
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

marko_h sanoi
Soitin Suomen Tüv:lle ja kysyin asiaa. Vastaus oli, että japanilaisille löytyy huonosti papereita ja että pitää olla runkonumero, jonka perusteella voidaan kysyä, ovatko saksalaiset mitanneet ko. auton. Mitään yleistä tietoa ei ollut, että esim Evo3:lle löytyy paperit. Kerran aiemmin olen soittanut samaan paikkaan tosin eri asioissa ja vastaus oli silloinkin yhtä epämääräinen :nykii

Millä tavalla japsievojen katsastus käytännössä hoidetaan, että ne saadaan rekisteriin?

TÜV Suomelta on turha kysyä mitään muuta kuin W124 Mersun papereita. Mistään et saa etukäteen tietoa mihin autoihin papereitaa saa ja mihin ei. Käytännössä on todettu, että Evoihin niitä saa ainakin kakkosesta vitoseen. Euro-version osalta myös kutoseen, enkä usko, että se olisi sen hankalampaa JDM-versioon.

Katsastus hoidetaan siten, että muutetaan mitä tarvitaan ja lyödään vaatimustenmukaisuustodistus katsastajan käteen :) Ei siinä mitään taikaa ole, samat säännöthän kaikkia autoja koskevat.

wesa sanoi
nokonzok kuinka paljon se evo5 sitten paino?

1835 kg Sanoo TÜV-lappu.
 
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

eskes sanoi
onpa edes joku mahdollinen sarja myyjälle ehdottaa kun se taas alkaa kaivaan nenäänsä, raapiin päätään
ja ihmetellä ei meidän kirjoissa ole mitään evo kolmosta.
Noh,olikos se sopiva.?
 
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

Onkos näissä Evo kolmosissa joku maili mittari vai mikä :-[.

Lötyykö jostakin bittimaailman syövereistä autojen kuntoluokat suomeksi ja englanniksi ?
 
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

Japanissa on kilometrit käytössä. Englantiin käytettynä tuoduissa autoissa pitäisi mittari ainakin virallisesti muuttaa maileiksi.

Gradet vaihtelevat hieman huutokauppojen mukaan mutta täällä on yksi esimerkki luokittelusta:
http://www.ascent-trading.com/japaneseusedcars/japanese-used-cars-auctions/
 
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

veikka81 sanoi
Onkos näissä Evo kolmosissa joku maili mittari vai mikä :-[.

ast sanoi
Japanissa on kilometrit käytössä.

Ihan sivuhuomiona... kenties olet tietoinenkin jo ;).
Nopeusnäyttö JDM-mallin orkkismittarissa loppuu 180km/h:ssa ja niin loppuu menokin ;D. Jos siis alkuperäinen ecu ja ei ole "ohitettu" sitä nopeussignaalia. Esim. evo4:sen ecussa riitti, kun katkaisi yhden pinnin johdon.
Tiedä sitten miten aikaisemmissa malleissa ???, pelittääkö sama homma vai kuin.
 
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

zare sanoi
Ihan sivuhuomiona... kenties olet tietoinenkin jo ;).
Nopeusnäyttö JDM-mallin orkkismittarissa loppuu 180km/h:ssa ja niin loppuu menokin ;D. Jos siis alkuperäinen ecu ja ei ole "ohitettu" sitä nopeussignaalia. Esim. evo4:sen ecussa riitti, kun katkaisi yhden pinnin johdon.
Tiedä sitten miten aikaisemmissa malleissa ???, pelittääkö sama homma vai kuin.

Yksinkertaisimmillaan ohittaminen onnistuu noin mutta ei välttämättä kaikissa JDM peleissä. Luulisin kyllä että jos EVO4 onnistuu noin helposti niin muutkin Mitsut ovat yksinkertaisia.

Omaa MR2:sta on poljettu sekä dynon rullilla että suljetulla alueella yli 180 km/h. Tässä tapauksessa ECU sallii noin 10 sekunnin ylityksen jonka jälkeen rajoitin paukkaa päälle. Eikä sitä ohitetakaan ihan vaan johtoa katkaisemalla vaan pitää tehdä kytkentä joka leikkaa maksimitaajuuden niin ettei 180 km/h ylity ECU:n mielestä.

180 km/h maksimilukema on kyllä vähän hämäävä aluksi mutta itse asiassa sehän on juuri sopiva jos ei paljoa ajele Saksassa :)
 
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

Tällä pitäisi pystyä ohittamaan nopeusrajoittimen JDM-autoista. Ainakin ohjeissa on mainittu kaikki japanilaiset automerkit

http://www.hksusa.com/categories/?id=1926

Suomesta laitetta saa esim. Powerdoselta
 
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

ast sanoi
Yksinkertaisimmillaan ohittaminen onnistuu noin mutta ei välttämättä kaikissa JDM peleissä.

Joo ihmetys oli aikoinaan melkoinen, kun homman oli luvattu hoituvan ja mielessäni funtsailin et saas nähdä mitä sille oikein tarvii tehdä.

Paikan päällä se sitten olikin vaan tyyliin:
Manuaalista oikean pinnin tarkistus ja naps. ;D
 
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

Kolmosessa kuulemma pääsee rajoittimesta eroon,vaihtamalla mittariston jostain "suomi" lancerista.
Ei omakohtaista kokemusta, mutta isot pojat kerto näin.
 
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

Meneekö sinne gti lancerin mittaristo siten että kaikki vielä näyttää oikein?
 
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

Keinot limitteriin:

- Kaupallinen limitteri.
- Katkaista mittariston reed kytkimen lähdön.
- Ecun eprommin uudelleen ohjelmointi.
 
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

osku sanoi
Meneekö sinne gti lancerin mittaristo siten että kaikki vielä näyttää oikein?
Tuohon en osaa kyllä sanoa mitään,Ranacolla vaan meinasivat että rajoittimesta pääsee tuolleen eroon.
Vai olisikohan se sitten niin että vaihtaa sen pelkän nopeusmittarin mittaristoon ja jättää muut alkupeäristä.
Vaikka harvemminpa tuota nyt suomessa tarvii yli 180 päästäkkään.
Botniaringillä voi toki pääsuoralla alkaa rajoitin pätkiä vastaan :p
 
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

Ja varmuudella 180 rajoituksen saa pois ainakin hks:n speed limit defenderillä. :peukku
 
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

Tunari-82 sanoi
Botniaringillä voi toki pääsuoralla alkaa rajoitin pätkiä vastaan :p

Eikä oo ainut paikka missä se hakkaa jo kierrosaikaa pitemmäksi :p

Suosittelene tepin sanomaa eprommia 8)
 
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

Tuota tuota, no jatketaas näitä kyssäreitä ;D

Minkäs kokoisia talvirenkaita teillä on näissä Evo3:ssa ? Taidan arvata että jossakin on jo kyselty varmaankin samasta aiheesta mutta, kuitenkin, ja Evon pulttijakohan tais olla tämä: 4x114,3 , jos oikein muistan niin 89 vuoden galantissa taitaa olla sama jako.
 
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

veikka81 sanoi
Tuota tuota, no jatketaas näitä kyssäreitä ;D

Minkäs kokoisia talvirenkaita teillä on näissä Evo3:ssa ? Taidan arvata että jossakin on jo kyselty varmaankin samasta aiheesta mutta, kuitenkin, ja Evon pulttijakohan tais olla tämä: 4x114,3 , jos oikein muistan niin 89 vuoden galantissa taitaa olla sama jako.

kaikissa galanteissa 80-02 taitaa olla 4x114,3 ET35-42
ja evo3 perustuu 90% tekniikalta 90-92 vr4 galantiin.
vakio koko taitaa olla sama kuin galantissa eli 195/65-15 ???
 
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

JKorpela sanoi
kaikissa galanteissa 80-02 taitaa olla 4x114,3 ET35-42
ja evo3 perustuu 90% tekniikalta 90-92 vr4 galantiin.
vakio koko taitaa olla sama kuin galantissa eli 195/65-15 ???

Vakio koko on 205/60-15.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Takaisin
Ylös Bottom