EVO 9 dumppi

Vs: EVO 9 dumppi

nokonzok sanoi
Voisi olla hukkisvika. Kannattaa tarkistaa se tanko, joka hukkista käyttää. Ei olisi ensimmäinen Evo jossa se hieman jumittaa, varsinkin kun on tullut suolasohjossa mentyä. Voi olla myös bypass jos se on syystä tai toisesta väsähtänyt täysin.

Hukkaportissa ei näkynyt mitään erikoista, joten tilasin Printsportilta metallisen bypassin. Tosi sujuvaa toimintaa: Eilen aamupäivällä tilasin ja oli tänään aamulla jo matkahuollossa :peukku

Hankala sanoa parantuiko asia vai ei kun rengas ei pidä yhtään. Eilen satoi taivaalta tehoa ;D
 
Vs: EVO 9 dumppi

Nostetaampa vähän vanhaa topiccia ylös..

te jotka olette pitäneet bypassia väärinpäin, oletteko olleet tyytyväisiä auton käytökseen, tai onko tullut mitään ongelmia esim. ahtimen selvän kulumisen merkeissä? Vai oletteko kokeilun jälkeen laittanut sen takaisin oikeinpäin?

Laitoin tänään evo8:aan bypassin väärinpäin, ja mielestäni kyllä tosiaan vastaa kaasuun paremmin. Mm. ahtoletkukin testailun seurauksena irtosi :D. Tosin se johtunee rihveliklemmareista, jotka tuli mukana kun laitoin viime vkl Injenin ahtoputket autoon. Mietin nyt vaan että uskaltaako bypassia pitää väärinpäin jos se nyt alkaa sitä ahdinta ihan urakalla syömään ::). Tai jotain muuta vibaa..
 
Vs: EVO 9 dumppi

RS_COS sanoi
Nostetaampa vähän vanhaa topiccia ylös..

te jotka olette pitäneet bypassia väärinpäin, oletteko olleet tyytyväisiä auton käytökseen, tai onko tullut mitään ongelmia esim. ahtimen selvän kulumisen merkeissä? Vai oletteko kokeilun jälkeen laittanut sen takaisin oikeinpäin?

Laitoin tänään evo8:aan bypassin väärinpäin, ja mielestäni kyllä tosiaan vastaa kaasuun paremmin. Mm. ahtoletkukin testailun seurauksena irtosi :D. Tosin se johtunee rihveliklemmareista, jotka tuli mukana kun laitoin viime vkl Injenin ahtoputket autoon. Mietin nyt vaan että uskaltaako bypassia pitää väärinpäin jos se nyt alkaa sitä ahdinta ihan urakalla syömään ::). Tai jotain muuta vibaa..

onko tullut vastausta? :)
 
Vs: EVO 9 dumppi

Oonko tyhmä, vai miks en tajua mikä idea tossa väärinpäin laittamisessa on? Eihän se toimi sitten ollenkaan...
 
Vs: EVO 9 dumppi

Eli sama kun tulppais kokonaan.. Ahtoletkukii varmaan irronnu kun paine on putkessa noussu niin paljo, kun kaasuläppä menny kiinni, eikä pässiventtiili toimi.. Terveisiä turbolle! C:
 
Vs: EVO 9 dumppi

tommyz sanoi
Oonko tyhmä, vai miks en tajua mikä idea tossa väärinpäin laittamisessa on? Eihän se toimi sitten ollenkaan...

Kerro miksi ei toimis? Meinaatko että ei jaksa aueta paineen alla vai mikä?
 
Vs: EVO 9 dumppi

lancer evo-r sanoi
Kerro miksi ei toimis? Meinaatko että ei jaksa aueta paineen alla vai mikä?
Meinaan, eikö se dumppi kuulu aueta, kun imusarjassa on pienempi paine, kun ahtoputkessa? Vai alipaineko sen avaa?
 
Vs: EVO 9 dumppi

lancer evo-r sanoi
Kerro miksi ei toimis? Meinaatko että ei jaksa aueta paineen alla vai mikä?
palatkaas pojat sivulle 2....

Vakio muovinen "pässi" kestää painetta enemmän kun sen kääntää. Metallinen pässi sitte kestää jo vakiona oikeinpäin paremmin kovatkin paineet.
1.5-1.7 bar alko mulla vuotaan muovinen pässi. Metallilla ei ongelmia.
 
Vs: EVO 9 dumppi

lancer evo-r sanoi
Kerro miksi ei toimis? Meinaatko että ei jaksa aueta paineen alla vai mikä?

Jos nyt oletetaan että ahtoja on vaikkapa 2 bar ja bypass on käännetty.

Kaasu nostetaan täydeltä ahdolta, väärin päin olevaa venttiiliä painaa kiinni 2 bar ahtoja läpän kokoisella pinta-alalla A + jousivoima. Venttiiliä vetää auki imusarjan alipaine joka vaikuttaa pinta-alaltaan B kokoiseen kalvoon. Näiden pinta-alojen, paineiden ja jousivoiman suhteesta sitten riippuu aukeaako venttiili kuinka nopeasti vai pitääkö peräti paineen laskea ennen kuin se ylipäänsä voi aueta.
 
Vs: EVO 9 dumppi

ast sanoi
Jos nyt oletetaan että ahtoja on vaikkapa 2 bar ja bypass on käännetty.

Kaasu nostetaan täydeltä ahdolta, väärin päin olevaa venttiiliä painaa kiinni 2 bar ahtoja läpän kokoisella pinta-alalla A + jousivoima. Venttiiliä vetää auki imusarjan alipaine joka vaikuttaa pinta-alaltaan B kokoiseen kalvoon. Näiden pinta-alojen, paineiden ja jousivoiman suhteesta sitten riippuu aukeaako venttiili kuinka nopeasti vai pitääkö peräti paineen laskea ennen kuin se ylipäänsä voi aueta.

Kyllä, näinhän se juuri menee. Mutta tolla kääntämisellähän haetaa sitä että bybass ei pysty vuotamaan kun ahtopaine painaa sitä silloin kiinni.
Käytännössähän se kuitenkin taitaa toimia melko normaalisti väärinkin päin. :)

tommyz sanoi
Eli sama kun tulppais kokonaan.. Ahtoletkukii varmaan irronnu kun paine on putkessa noussu niin paljo, kun kaasuläppä menny kiinni, eikä pässiventtiili toimi.. Terveisiä turbolle! C:
 
Takaisin
Ylös Bottom