Evoon vanteet?

Vs: Evoon vanteet?

Tuntuu ettei tuota raideleveyden muutosta kyllä onneksi tarkkailla katastuksessa/kadulla kovin tarkkaan kunhan renkaat pysyy jotakuinkin kaarien sisällä. Sehän menee laittomaksi ihan älyttömän helpolla. Toisaalta niitä on myös melko hankala tutkia aukottomasti, koska alkup. vanteiden ET lukuja ei pahemmin ilmoitella rek. otteessa. ja kaikenlaisia lisävaruste vanteita on ollut tarjolla ym..

Koitin omaan EVO kolmoseen 18x9,5" vannetta ja hieroin specereillä ET:n siten kohilleen et vanne mahtui paikalleen tukivarsien puolesta -> tuli jo tosi rajusti pyörän aukosta ulos.. -> Tuollainen 10" vanne kaipaa aika paljon muutosta... Se takaoven kohta on vielä hankala leikata tilavaksi vaikka jotkin "overfenderit" laittaisikin.. vaatii aikamoisia peltisepän taitoja.. Ainakin jos auto on matala.
 
Vs: Evoon vanteet?

\AH/ sanoi
Minkälaiset kumit sulla on noilla 9,5":lla? Ja onko hajua madalluksesta?

255/35 mut kannattaa laittaa kapeempaa ja matalempaa ni saa autoa laskettua alemmas
 
Vs: Evoon vanteet?

Mulla 225 kumi 9" vanteella ja just madalluksen/kiinniottamisen takia en leveämpiä(kumeja) laittas. Voi olla kyl törkeen hyvännäkönen 9.5" vanteilla vitonen. :)
 
Vs: Evoon vanteet?

Onkos Evo V:n brembot miten ahnaat tilan kanssa? Että joutuuko noita enemmänkin katselemaan vanteiden puolien muotoa ettei ota niihin kiinni?
Katsellut tuossa muutamia 18" vanteita valmiiksi vaikka auto on vielä matkalla Suomeen eikä niitä pääse paikalleen kokeilemaan.
 
Vs: Evoon vanteet?

\AH/ sanoi
Onkos Evo V:n brembot miten ahnaat tilan kanssa? Että joutuuko noita enemmänkin katselemaan vanteiden puolien muotoa ettei ota niihin kiinni?

Brembot ovat melko leveät eli kannattaa sovittaa ennen ostopäätöstä.
 
Vs: Evoon vanteet?

tältä se sitten näyttää,huono laatuinen kuva :(
http://i181.photobucket.com/albums/x56/tepi_08/IMG_0344.jpg
 
Vs: Evoon vanteet?

Musta vanne vaatii kyllä ehdottomasti jonkin muun värisen rinkulan tuonne ulkokehälle,muuten mielestäni näyttää typerältä kun ei näe mihin vanne loppuu ja mistä rengas alkaa.
Omaa silmää miellyttää valkoiset vanteet,ainut vaan että ne ei pysy pesun jälkeen 5min kauempaa puhtaana :'(
 
Vs: Evoon vanteet?

ast sanoi
Brembot ovat melko leveät eli kannattaa sovittaa ennen ostopäätöstä.


kannattaa sovittaa, harvat vanteet menevät heittämällä paikoilleen, itse jouduin laittaa levikepalat ettei ottanu satulaan kiinni :seina
 
Vs: Evoon vanteet?

ast sanoi
ET7 vanteita ei muuten saa laillisesti Evo 3:n alle ainakaan ilman poikkeuslupaa, raideleveys saa muuttua max 30 milliä offsettia muuttamalla eli vanteen offset saa muuttua max +15 tai -15. Saman säännön mukaan ET20 vanteet uudemmissa Evoissa ovat laittomat jos vakio-offset on 38 (vai oliko se 35?)

Auton leveyttä saa muuttaa max 100 mm eli 60 mm puoli ei onnistu laillisesti. Pienemmissäkin levityksissä saattaa joutua siirtämään esim. takavaloja että pykälät edelleen täyttyvät.

Mites, vaatiiko erikoisluvan jos levittää autoa 50mm/puoli? ::)

Miten ne sen levityksen totiaa, jos vaikka meneekin vahinkos 53mm ???
 
Vs: Evoon vanteet?

Tämä on saattanut jo ollakkin täälä joskus,mutta ikävän näköistä kuvaa maailmalta rotan vanteista: http://forums.montrealracing.com/showthread.php?t=602494
 
Vs: Evoon vanteet?

Tunari-82 sanoi
Tämä on saattanut jo ollakkin täälä joskus,mutta ikävän näköistä kuvaa maailmalta rotan vanteista: http://forums.montrealracing.com/showthread.php?t=602494

näyttääpi aika luotettavilta noi rotan vanteet.. 8)
 
Vs: Evoon vanteet?

Melko taikinaa näköjään, jos tuollaista voi ylipäänsä tapahtua eikä ole joku kuvamanipulaatio.

Tämän tapaista hajoamista odottaisin ennemmin, tässä kyseessä Enkei:

http://www.lancerregister.com/showthread.php?t=223435
 
Vs: Evoon vanteet?

ast sanoi
Melko taikinaa näköjään, jos tuollaista voi ylipäänsä tapahtua eikä ole joku kuvamanipulaatio.

Tämän tapaista hajoamista odottaisin ennemmin, tässä kyseessä Enkei:

http://www.lancerregister.com/showthread.php?t=223435

Eikös tuossa mainitakkin että jarrut ottaneet kiinni tuoho...näkee jäljistäkin. Varmaan tekee tuhoa ku väännättää satulaan.
Rotan tapauksissa samanlaisia meillä on ollut kilpureissa (todellakin kovassa käytössä ja yleensä "ulosajon" jälkeen on pelkkä keskiö vanteesta ;D )
 
Vs: Evoon vanteet?

Tutun näkösiä kiekkoja... :-[ Eiköhän nuo katukäytössä kestä. Omassa alitehoisessa on Rotat pari kesää pyöriny.
 
Vs: Evoon vanteet?

ast sanoi
Melko taikinaa näköjään, jos tuollaista voi ylipäänsä tapahtua eikä ole joku kuvamanipulaatio.

Tämän tapaista hajoamista odottaisin ennemmin, tässä kyseessä Enkei:

http://www.lancerregister.com/showthread.php?t=223435

Taitaa nuo Enkeit kuitenkin olla vähän laadukkaammat kuin Rotat
 
Vs: Evoon vanteet?

Olen tässä vähän miettinyt uusien vanteiden hankintaa, ihan tuossa IX:n vakiokoossa (17"x8). Pitäisi saada kevyet, kestävät ja 100% sopivat (=et 38:lla jotka käyvät alle ilman mitään spacereita tai sovittimia). Sileä pintaisuus ja helppohoitoisuus olisi plussaa. Onko suosituksia?
 
Vs: Evoon vanteet?

evoluutio sanoi
Olen tässä vähän miettinyt uusien vanteiden hankintaa, ihan tuossa IX:n vakiokoossa (17"x8). Pitäisi saada kevyet, kestävät ja 100% sopivat (=et 38:lla jotka käyvät alle ilman mitään spacereita tai sovittimia). Sileä pintaisuus ja helppohoitoisuus olisi plussaa. Onko suosituksia?

No tähän on helppo vastaus (kuvat on linkkejä samalla oz:n sivuille):
OZ Ultraleggerat


Tai sitten jos ei halua kun on yleinen niin uusi malli Alleggerita. Ja on kevyt! Paitsi että en tiedä saako näitä mitsuun vielä.
 
Vs: Evoon vanteet?

Melkeen näyttää ylempi meikän silmissä paremmalta. Onko nuo takovanteet? Ts. onko kestävät? Entä hintataso?
 
Vs: Evoon vanteet?

Jos kiinnostaa nuo Leggerat niin mulla olis 18" varastossa. Saat myös toki niitä koittaa autoos ja vaikka ajella niillä testiä ennen maksua , jos vaan kiinnostaa niin laitahan privaa.
 
Vs: Evoon vanteet?

-JP- sanoi
Jos kiinnostaa nuo Leggerat niin mulla olis 18" varastossa. Saat myös toki niitä koittaa autoos ja vaikka ajella niillä testiä ennen maksua , jos vaan kiinnostaa niin laitahan privaa.
Kiitos tarjouksesta, mutta olen kyllä ajatellut pitäytyä 17" kokoisissa.
 
Vs: Evoon vanteet?

Tuo Allegerita alemmassa kuvassa näyttää tosi hyvältä ja miellyttää ainakin minua ulkonäöltään kovasti. Värikin on ihan loistava, vaan kuinkahan lienee painon laita? Kunhan järkevissä rajoissa pysyy niin tuollaisia voisi joskus harkita uusien suvikumien kanssa.

Edit: Paino löytyikin OZ:n sivuilta :) Eli 17" koossa paino on alle 6,5kg, joten sen suhteen se on jopa paljon parempi kuin uskalsin edes toivoa.

http://www.ozracing.com/at-team/wheels/racing/alleggerita-hlt/en
 
Vs: Evoon vanteet?

Tarzi sanoi
Tuo Allegerita alemmassa kuvassa näyttää tosi hyvältä ja miellyttää ainakin minua ulkonäöltään kovasti. Värikin on ihan loistava, vaan kuinkahan lienee painon laita? Kunhan järkevissä rajoissa pysyy niin tuollaisia voisi joskus harkita uusien suvikumien kanssa.

Edit: Paino löytyikin OZ:n sivuilta :) Eli 17" koossa paino on alle 6,5kg, joten sen suhteen se on jopa paljon parempi kuin uskalsin edes toivoa.

http://www.ozracing.com/at-team/wheels/racing/alleggerita-hlt/en

Jes. Noi kuvat on linkkejä OZ sivuille. Värejähän lötyy vaikka muille jakaa.
 
Vs: Evoon vanteet?

evoluutio sanoi
Melkeen näyttää ylempi meikän silmissä paremmalta. Onko nuo takovanteet? Ts. onko kestävät? Entä hintataso?

Ei ole takot. Mutta ozit on oikeasti laatuvanteet. Ei varmasti ole keston kanssa ongelmia. Hintatasto on 17" koossa joku 1000-1100 eur.
 
Vs: Evoon vanteet?

www.kiiltovaunu.com myy oz-racing vanteita kilpailukykyiseen hintaan ja palvelu on ainakin omalla kohdallani pelannut hyvin.
 
Vs: Evoon vanteet?

Itseäni ei tuo Allegeritan ulkonäkö oikein lämmitä. Ja siinä on vähän turhan paljon sakaroita pesua ajatellen. Tuo Chrono sen sijaan miellyttää, samoin kun se aikaisemmin esitetty ralliart-vanne.
 
Vs: Evoon vanteet?

Meneekö imprezan vanne evoon? Käsittääkseni on pienempi keskireikä kuin evossa?
 
Vs: Evoon vanteet?

Myyjä sano et STi:ssä olisi 5x114.3. mut ei muistanut keskireikää.
 
Vs: Evoon vanteet?

^ :peukku
Ja keskireikä ainakin näissä NewAge:issa on 56,1.
 
Vs: Evoon vanteet?

Subarun -05 vuosimalleista lähtien on tuo 5*114.3 ja keskireikä on 56.1
 
Vs: Evoon vanteet?

^Siis STi:ssä, kyllä WRX:t on edelleenkin sen 5 x 100 tuosta MY05:sta eteenpäinkin.
 
Vs: Evoon vanteet?

elbe sanoi
Meneekö imprezan vanne evoon? Käsittääkseni on pienempi keskireikä kuin evossa?

ET 50 ? ei taida kyllä mennä evoon. ET 38 tai pienempi käy.

Joku Subbe kuski vois tuon ETn vahvistaa mutta tuo 50 se melkovarmaan on.
 
Vs: Evoon vanteet?

No turha niitä on sitten ostaa. et olis kyllä noissa 40, on jotku tsw vantee. Ollut kiinni ilman soviterenkaita joten tuo ei sovi keskireijän takia sitten.
 
Vs: Evoon vanteet?

Aah... Luulin ,että kyse oli Sti orkkis vanteista tai vastaavista.... :-\
 
Vs: Evoon vanteet?

Olen hankkimassa kesäksi Evo 4 mitsuun uusia vanteita ja ajattelin kysästä varmistuksen täältä jos jollai kokemusta.

18x8 ET45 renkaaksi 215/35 - 18 , pitäisi pyöriä ongelmitta? ottaako sisäreunaan kiinni edessä käännettäessä?

Sen verran itsellä jo kokemusta että käytin 215 / 45 17 OZ ultraleggeroita alla (ET40, leveys 8") niin otti hieman töyssyssä taakse kaareen kiinni, eli sisemmässä pitäs vähän saada.
 
Vs: Evoon vanteet?

ragiz sanoi
Olen hankkimassa kesäksi Evo 4 mitsuun uusia vanteita ja ajattelin kysästä varmistuksen täältä jos jollai kokemusta.

18x8 ET45 renkaaksi 215/35 - 18 , pitäisi pyöriä ongelmitta? ottaako sisäreunaan kiinni edessä käännettäessä?

Sen verran itsellä jo kokemusta että käytin 215 / 45 17 OZ ultraleggeroita alla (ET40, leveys 8") niin otti hieman töyssyssä taakse kaareen kiinni, eli sisemmässä pitäs vähän saada.

215/45-17 saattaa mahtua tarpeeksi isolla offsetilla mutta silti pitää usein jyrsiä takapuskurin kiinnikkeestä materiaalia pois. Itsellä on 215/40-17 17x7" ET42 vanteilla eikä raavi mihinkään. Monet käyttävät tätä kokoa myös ET38 7.5" vanteilla (Evo 5-6 vakiovanteet) nelosessa ilman ongelmia.

8" vanne voi olla aika haastava. Oletko varma että tuolla offsetilla se mahtuu sisäpuolelta eikä ota kiinni iskaritolppiin? Muuten tuo 215/35-18 on vain aavistuksen isompi halkaisijaltaan kuin 215/40-17 eli renkaan puolesta ei pitäisi olla ongelmia.
 
Vs: Evoon vanteet?

ast sanoi
215/45-17 saattaa mahtua tarpeeksi isolla offsetilla mutta silti pitää usein jyrsiä takapuskurin kiinnikkeestä materiaalia pois. Itsellä on 215/40-17 17x7" ET42 vanteilla eikä raavi mihinkään. Monet käyttävät tätä kokoa myös ET38 7.5" vanteilla (Evo 5-6 vakiovanteet) nelosessa ilman ongelmia.

8" vanne voi olla aika haastava. Oletko varma että tuolla offsetilla se mahtuu sisäpuolelta eikä ota kiinni iskaritolppiin? Muuten tuo 215/35-18 on vain aavistuksen isompi halkaisijaltaan kuin 215/40-17 eli renkaan puolesta ei pitäisi olla ongelmia.

Kysäsen jos sais nuo 18x8 vanteet tilattua 42 offsetillä, muutoin käytän vielä niitä kaverin 17"x8" vanteita paikallaan ja tarkistan että sinne jää yli 5mm tilaa iskaritolpan väliin.
 
Vs: Evoon vanteet?

Laitetaas nyt sitten kuva 5zigen GN+ Hyperblack 18"x8,5"

_medium.jpg
 
Vs: Evoon vanteet?

Kenelläkään käsitystä mahtuuko 225/50 R16 pyörimään kolmoseen? Alusta on vakio tällähetkellä..
Vakio 205/60 R15 on 627mm halkasijaltaan, 205/50 R16 ois 611,5mm ja 225/50 R16 olis 631,5mm.
Mielummin siis sikäli 225/50 kuin 205/50, mutta miten lie kaarissa tilaa..
 
Vs: Evoon vanteet?

Andy´s sanoi
Mertsi kenttäää ;) HUUTAA ALUSTAAAAA ;D ;D
Mina taidan olla harvinaisen vähemmistön eudstaja tässä asiassa. Minusta ne kenttäautot on ensinnäkin erittäin epäkäytännöllisiä. Itseltä olisi lentänyt putket ja alustamuovit mäkeen jo monesti ja toisekseen aika rumiakin vielä. :)

Harmittavinta on tässä se että hankala löytää uusia alustoja, jotka ei madalla yhtään. Aina tahtoo senttiä paria kadota. Tai no saahan sitä rahalla mitä vain tietenkin...
 
Vs: Evoon vanteet?

Yhdyn edelliseen mielipiteeseen. "Parilla sentillä" (10-20mm) ei tosin ole väliä mutta siitä eteenpäin...
 
Vs: Evoon vanteet?

Ajettelin laittaa tähän topikkiin tälläisen aivopähkinän. Eli viime talvena kun oma EVO III oli telakalla, niin sovitimme autoon uusia vanteita, jotka kaveri oli tilannut omaan EVO III:eensa. Omassa autossani ne menivät taakse ihan hyvin, mutta edessä vanteiden puolat ottivat kiinni jarrusatulaan. Eli levikepalat olivat siis aiheelliset. Nyt kuitenkin kaveri oli huvin vuoksi kokeillut näitä vanteita omaan autoonsa kun se oli nosturin päällä. Vanteet menivät mukisematta hänen Kolmoseen eivätkä ottaneet kiinni mihinkään!!??

Me ei tyhminä ainakaan tajuttu että mistä tämä heitto autojen välillä sitten on tullut. Omassa oli tuolloin vakiojarrut ja tuohon toiseen on juuri vaihdettu uudet eli ei ainakaan jarrujen takia pitäisi olla satuloiden sisempänä. Molemmissa autoissa siis vakiosatulat. Löytyykö keltään ratkaisua tähän? ;D
 
Takaisin
Ylös Bottom